جذاب‌ترین تویوتا کمری استاندارد ۲۰۲۱ (+عکس)

فضای داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت شکل گرفته اما در مقایسه با محصولات روز کیا و هیوندای چندان فناورانه نیست.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  طی دو دهه گذشته، کمری یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات تویوتا در جهان و بطور خاص بازار آمریکا، بوده است. مدل اکس وی۴۰ این خودرو در بازار ایران نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفت. خودرویی بزرگ و خانوادگی که در عین حال طراحی جذابی را ارائه می کرد.

اما در مطلب امروز سراغ یکی از پرطرفدارترین تریم های کمری در بازار آمریکا می رویم که با نام XLE V6 مدل ۲۰۲۱ شناسایی می شود. این محصول حدود ۴۰ هزار دلار برای مشتریان هزینه همراه دارد.

طراحی نمای خارجی این کمری حدودا ۴ سال عمر دارد! اولین بار در سال ۲۰۱۸ بود که این جزئیات جدید توسط تویوتا معرفی شد و تا کنون نیز همچنان جذابیت های خود را حفظ کرده است.

رینگ های آلومنیومی پره ای ۱۸ اینچی نیز به عنوان آپشن در این تریم ارائه می شوند که به خوبی با جزئیات کرومی بدنه که در قسمت پایین سپر جلو مشاهده می شود، هماهنگ شده اند.

در قسمت عقب، مهمترین رویداد مربوط به خروجی اگزوز می شود که زوج بودن آن نشان از تعداد سیلندرها در این کمری دارد. برای بسیاری از مخاطبان که به سختی می توانند نام تریم را به عنوان معرف ویژگی پیشرانه خاطر داشته باشند همین تعداد اگزوزها مهمترین نشانه تشخیص ۴ یا ۶ سیلندر بودن کمری محسوب می شود!

تریم اکس ال ایی از پیشرانه ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر استفاده می کند که برابر با ۳۰۱ اسب بخار خروجی و ۲۶۷ پوندفوت گشتاور تولید می کند. این آمار در مقایسه با تریم پایه ۴ سیلندر که ۲۰۳ اسب خروجی و ۱۸۶ پوندفوت گشتاور دارد بسیار قابل توجه است.

در بخش جعبه دنده از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک در ارتباط با محور جلو استفاده شده است.

نکته جالب آنکه سامانه تمام چرخ محرک تنها برای تریم ۴ سیلندر ارائه می شود.

استفاده از این پیشرانه تنفس طبیعی موجب شده تا اکس ال ایی، سریع و خشن باشد و به خوبی در جاده خودنمایی کند.

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۰.۷ لیتر، در بزرگراه ۷.۱ لیتر و در حالت ترکیبی ۹ لیتر است.

فضای داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت شکل گرفته اما در مقایسه با محصولات روز کیا و هیوندای چندان فناورانه نیست. نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی در تریم اکس ال ایی در اندازه ۹ اینچی ارائه می شود که برای تریم پایه این نمایشگر ۷ اینچی است. به هر ترتیب در مقایسه با نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچی کیا و هیوندای بسیار کوچک به نظر می رسد.

یک نمایشگر ۷ اینچی نیز در قسمت نمایش اطلاعات کیلومتر پیش روی راننده قرار دارد.

همچنین این خودرو از اپل کارپلی و اندروید اوتو وایرلس پشتیبانی نمی کند.

در بخش ایمنی، کمری ۲۰۲۱ موفق به دریافت ۵ ستاره از NHTSA و همچنین سطح تاپ سیفتی پلاس از IIHS شده است. با این وضعیت باید کمری را یک خودروی ایمن و قابل اعتماد بدانیم.

از ویژگی های ایمنی خودرو می توان به ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر، نور بالای اتوماتیک، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شناسایی علائم ترافیکی مسیر و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا