عربستان و سرمایه گذاری سنگین برای تولید خودروی داخلی (+عکس)

جالب آنکه علاوه بر فاکس کان، نام ب ام و نیز در این اخبار به گوش می رسد!

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی پیش خبر مربوط به سرمایه گذاری سعودی ها در پاگانی را منتشر کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس است. همچنین از سال ها قبل اخبار متعددی در رابطه با تلاش عربستان برای راه اندازی خطوط مونتاژ خودرو وجود داشته که همگی بیانگر تلاش اداره کنندگان این کشور برای تقویت صنعت خودرو و در نهایت دستیبای به خودروی ملی است.

در همین راستا به تازگی اخبار غیر رسمی شنیده می شود که کمپانی معروف فاکس کان چین که به خاطر تولید محصولات اپل(بویژه آیفون) شهرت دارد با سعودی ها به منظور ایجاد ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی وارد مذاکره شده است.

هرچند این خبر هنوز بطور رسمی تایید نشده اما مرکز PIF یا صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان بزودی یک کمپانی با نام ولوسیتی را تاسیس می کند که احتمالا سهام دار اصلی ائتلاف مذکور با فاکس کان خواهد بود.

ارزش سرمایه گذاری طرف سعودی حدود ۴۵۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

جالب آنکه علاوه بر فاکس کان، نام ب ام و نیز در این اخبار به گوش می رسد! منابع آگاه اعلام کردند که از شاسی تولیدی ب ام و برای خودروهای الکتریکی مدنظر این ائتلاف استفاده خواهد شد. کارشناسان بر این باورند که ب ام و پلتفرم های قدیمی تر خود را در اختیار سعودی ها قرار خواهد داد. دقیقا مانند آنچه که درباره خودروی ویتنامی وین فست شاهد بودیم که ب ام و پلتفرم قدیمی تر اکس۵ خود را در اختیار آنها قرار داده است.

فاکس کان مدتی است که به صنعت خودرو علاقه مند شده و ۳ محصول را نیز با برند اختصاصی خود معرفی کرده که جزئیاتش اینجا در گروه خودروی عصر ایران منتشر شده است.

محصولات فاکس کان با برند اختصاصی این کمپانی:

مدل سی

مدل سی

می ایی

می ایی

مدل تی

مدل تی

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا