چرا باید به گوشی‌های موبایل برای انجام بازی‌های ویدئویی اعتماد کرد

پیشرفت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر انجام بازی‌های ویدئویی را از انحصار کامپیوترها و کنسول‌ها خارج کرده و حالا دیگر می‌توان طیف متنوع و گسترده‌ای از بازی‌های ویدئویی را در صفحه نمایش چند اینچی این گوشی‌ها بازی کرد.

موبنا – براساس پیش‌بینی‌های شرکت Newzoo که در زمینه تجزیه و تحلیل صنعت گیم فعالیت می‌کند، درآمد جهانی بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۱ به حدود ۹۱ میلیارد دلار خواهد رسید که رشد ۴.۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

افزایش کیفیت صفحه نمایش گوشی‌ها با نرخ بروزرسانی بالا، پردازنده و گرافیک قدرتمند، بیشتر شدن ظرفیت باتری و حافظه رم، بهبود سیستم خنک‌کنندگی گوشی‌ها و… همگی عاملی شدند تا بازی‌های موبایلی امروزه از نظر کیفیت و کمیت به حد ایده‌آل نزدیک شوند.

دلایل زیادی برای اعتماد به گوشی‌های هوشمند در انجام بازی‌های ویدئویی وجود دارد که در ادامه ۴ مورد از آنها را بررسی کرده‌ایم.

 

سخت افزار بهتر در موبایل‌ها

انجام بازی‌های آرکید (بازی‌های سکه‌ای که در گذشته متداول بود) روی گوشی‌های قدیمی بسیار لذت بخش بوده، اما گوشی‌های جدید می‌توانند گیم‌پلی خیلی پیشرفته‌تری را پشتیبانی کنند. صفحه نمایش و سخت‌افزار گوشی‌ها ارتقا چشمگیری داشته‌اند و حتی بعضی از آنها مختص گیمرها طراحی شده‌اند.

به طور مثال قابلیتی مثل نرخ بروزرسانی صفحه نمایش که در تجربه روان و بهتر گیمرها تاثیرگذار است، بهبود زیادی پیدا کرده و می‌توان گوشی‌هایی مثل سری گلکسی S21 را با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز پیدا کرد. نرخ بروزرسانی، تعداد تصاویر ثابتی است که نمایشگر در یک ثانیه می‌تواند به نمایش بگذارد، هر چه نرخ بروزرسانی بالاتر باشد حرکت ویدئوهای نمایش داده شده نرم‌تر و روان‌تر به نظر می‌رسد. دستگاه‌هایی با نرخ بروزرسانی بالا به گیمرها کمک می‌کند تا بتوانند حرکات و اتفاقات سریع بازی‌ها را به شکلی نرم و بدون وقفه ببینند.

در گوشی‌هایی مثل سری گلکسی S21 زمانی که نرخ بروزرسانی کاهش پیدا می‌کند، گوشی دما را بازبینی و عملکرد بازی را طوری تنظیم می‌کند تا کندی دستگاه و نرخ بروزرسانی پایین را بهبود دهد.

چرا باید به گوشی‌های موبایل برای انجام بازی‌های ویدئویی اعتماد کرد

لوازم جانبی موبایل

علاوه بر کیفیت تصویر، صدای بازی‌ها هم در ایجاد شور و هیجان بازی‌های ویدئویی اثرگذار است. بازی‌های موبایلی در این زمینه هم ارتقا پیدا کرده و به سطح بازی‌های کامپیوتری یا کنسولی نزدیک شده است. بلندگوهای داخلی صدای فراگیر با فناوری Dolby Atmos در گوشی‌هایی مثل گلکسی Note20 به علاوه لوازم جانبی سازگار، این شکاف را کاهش داده‌اند. هدفون‌های گیمینگ موبایل با قابلیت حذف نویز می‌توانند صداهای سه بعدی را به تجربه بازی موبایلی شما اضافه کنند تا بتوانید خود را در گیم‌پلی غرق کنید.

در این زمینه گلکسی Buds live سامسونگ تجربه شنیداری راحت و بدون وقفه‌ای را در اختیار شما قرار داده و با انواع دستگاه‌ها نیز سازگاری دارد و می‎تواند به راحتی، بدون نیاز به قطع و وصل، بین دستگاه‌های سازگار جابجا شود. این بادز جدید دارای حالت مخصوص بازی (Game Mode) است که با انتخاب آن می‌توانید لذت انجام بازی‌ را چند برابر کنید. همچنین اگر از کارکردن با دسته‌های بازی در بازی‌های کامپیوتری لذت می‌برید می‌توانید برای برخی بازی‌های موبایلی از دسته استفاده کنید.

چرا باید به گوشی‌های موبایل برای انجام بازی‌های ویدئویی اعتماد کرد

بازی مداوم با موبایل

بسیاری از بازی های AAA (بازی‌های پرهزینه و محبوب) بر روی هر سه پلتفرم رایانه شخصی، کنسول و موبایل در دسترس هستند. با اینکه صفحه نمایش برای بازی‌های موبایل بزرگ‌تر و بهتر از همیشه است، برخی از گیمرها ممکن است صفحه نمایش بزرگتری را که کنسول خانگی در اختیارشان می‌گذارد ترجیح دهند.

با این حال، برای زمان‌هایی که قصد داریم به طور مداوم و متوالی بازی کنیم، گوشی‌ها یا تبلت گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

چرا باید به گوشی‌های موبایل برای انجام بازی‌های ویدئویی اعتماد کرد

بازی‌های گروهی با موبایل

مدت‌هاست بازی به عنوان یک فعالیت انفرادی در نظر گرفته می‌شود، ولی امروزه توانایی زیادی در ساخت یک جامعه دارد. به ویژه با راه‌هایی که گوشی‌های موبایل برای استریم کردن بازی‌ها و همراهی با گروه در اختیارتان می‌گذارند. ویژگی‌های مولتی تسکینگ پیشرفته گلکسی Note20 می‌تواند قابلیت‌های کاربردی مثل تصویر در تصویر، گزارش صوتی و حاشیه‌نویسی صحنه‌ها با استفاده از  S Pen را به استریم‌کننده‌ها ارائه دهد. به کمک قابلیت‌های مولتی تسکینگ، گیمرها می‌توانند راحت‌تر با دوستانشان ارتباط برقرار کنند.

سری گوشی‌های گکلسی ‌Note20 سامسونگ با استفاده از Game Booster مجهز به هوش مصنوعی، بهینه‌سازی واکنش صوتی در اتصال بلوتوثی، نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی صفحه نمایش و دستورات لمسی تجربه گیمرها از بازی‌های ویدئویی روی گوشی را یک پله ارتقا داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا