بهینه‌سازی تصاویر تلویزیون‌ برای همه اتاق‌ها و خانه‌ها

ارائه تجربه‌ای فراگیر و عمیق از تماشای فیلم، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که سینماها را به مکانی محبوب و عالی برای تماشای فیلم تبدیل کرده است. در واقع سالن سینما و تجهیزات آن می‌تواند تجربه‌ای که کارگردان مد نظر داشته، شامل صدا، نور و کیفیت تصویر را عینا در مقابل چشمان تماگران قرار دهد و هر بیننده‌ای را در ماجرای فیلم غرق کند.

موبنا – در سینماها علاوه بر اینکه تصاویر با وضوح فوق‌العاده بالایی به نمایش در‌می‌آید، میزان نور محیط هم به گونه‌ای تنظیم می‌شود که تصاویر به شکلی درخشان و برجسته دیده شود. سالن‌های سینما به طور خاص برای فراهم کردن این شرایط طراحی و ساخته شده‌اند، برای همین تکرار این تجربه در مکان‌هایی مثل اتاق‌ها یا سالن خانه سخت و دشوار  است. این موضوع به خصوص در زمان روشنایی روز سخت‌تر هم می‌شود.

اما چگونه می‌توانیم کیفیت تصویر فیلم‌ها را در خانه به گونه‌ای افزایش دهیم که به میزان مورد نظر سازنده محتوا برسد؟ یا چطور می‌توانیم همان تجربه‌ای که در سینما داریم را عینا در خانه هم داشته باشیم؟

پاسخ این سوال‌ها را در تلویزیون‌‌های سری Neo QLED 2021 سامسونگ و قابلیت HDR10+ Adaptive آن می‌توان پیدا کرد. این تلویزیون‌ها علاوه بر ارائه عالی‌ترین سطح از تجربه بصری، می‌توانند بدون توجه به شرایط انعکاس و تداخل نور محیط، تصاویر را بهینه‌سازی کنند. قابلیتی که به کمک ویژگی HDR10+ Adaptive محقق شده است.

بهینه‌سازی تصاویر تلویزیون‌ برای همه اتاق‌ها و خانه‌ها

کیفیت تصویر واقعی برای مشاهده‌ای جذاب

HDR10+ جدیدترین نسل از فناوری بازه دینامیکی بالا یا HDR است که سامسونگ از سال ۲۰۱۷ در تلویزیون‌های UHD خود قرار داد و در ادامه تلویزیون‌های Neo QLED 2021 را به نسل جدید آن مجهز کرد. وجود این قابلیت‌ باعث می‌شد تا محتوای UHD به شکلی بهینه‌سازی شده و با همان میزان روشنایی و رنگ‌های طبیعی پخش شود.

HDR10+ از مپینگ تون دینامیکی (dynamic tone mapping) برای ارتقا رنگ و کنتراست استفاده می‌کند تا تک تک فریم‌های هر تصویر با بالاترین کیفیت ممکن به نمایش دربیاید.

HDR10+ یک استاندارد باز و بدون حق امتیاز است که در دسترس سازندگان نمایشگرها و دستگاه‌های دیجیتال قرار گرفته تا محصولات خود را با استفاده از فراداده‌ها یا متادیتا (metadata) HDR10+ سازگار کنند.

متادیتا HDR10+ به عنوان مرجع و منبعی مطمئن برای سازندگان محتوا، تولیدکنندگان تلویزیون و فیلم‌سازان است تا آنها بتوانند تصاویر جذاب و تاثیرگذار خود را به همان شکلی که می‌خواهند نمایش دهند.

بهینه‌سازی تصاویر تلویزیون‌ برای همه اتاق‌ها و خانه‌ها

هوش مصنوعی برای تجربه‌ای بهینه در تمامی شرایط

تلویزیون‌های سری ۲۰۲۱ سامسونگ از فناوری HDR10+ Adaptive پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که به کاربران کمک می‌کند تا در خانه خود بدون توجه به شرایط روشنایی مختلف اتاق‌ها، بهترین کیفیت تصویر را داشته باشند.

این تلویزیون‌ها همچنین از حالت Filmmaker Mode هم پشتیبانی می‌کند که با اتاق‌های روشن‌ سازگار می‌شود تا تماشاگران از تجربه سینمایی واقعی در محیط‌ها و شرایط مختلف لذت ببرند.

فناوری HDR10+ Adaptive در تلویزیون‌های سری Neo QLED 2021 سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای تجزیه‌ و تحلیل محیط قرارگیری تلویزیون استفاده می‌کند. در این قابلیت عواملی مثل نور، روشنایی و بازتاب نور محیط به کمک حسگرهای داخلی تلویزیون بررسی می‌شود. داده‌های این تجزیه‌ و تحلیل در متادیتا افزوده می‌شود و سپس در چهار مرحله میزان روشنایی و کنتراست تصاویر بهینه می‌شود.

استانداردهای HDR معمولا با در نظر گرفتن یک اتاق تاریک مشابه سالن‌های سینما طراحی می‌شود. فناوری HDR10+ Adaptive به بینندگان این تضمین را می‌دهد که تصاویر را بدون توجه به شرایط نور و روشنایی اتاق‌ها در بهترین کیفیت تماشا کنند.

این قابلیت با بهینه‌سازی کیفیت تصویر تلویزیون و تنظیم دقیق هر صحنه این امکان را فراهم کرده تا بینندگان تلویزیون، تجربه‌ای مشابه سالن‌های مجهز سینما را درخانه خود داشته باشند.

استاندارد HDR10+ دو سال پیش معرفی شد و در حال حاضر از پشتیبانی قوی در صنعت سرگرمی برخوردار است، به گونه‌ای که چندین هزار دستگاه از تولیدکنندگان مختلف شامل تلویزیون، پروژکتور، گوشی هوشمند، تبلت، پخش‌کننده‌های بلو-ری و… از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا