خودروی خانوادگی بوگاتی: کمیاب، متفاوت و سریع! (+عکس)

براساس اطلاعات موجود، این خودرو در ۲۷ آوریل ۱۹۹۳ ثبت سفارش شده اما به علت وضعیت متزلزل بوگاتی در دهه ۹۰ میلادی، سرانجام در فوریه ۲۰۰۰ تحویل شده و تاکنون تغییر مالکیت دیگری نداشته است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – معمولا نام بوگاتی را با مدل های ۱۶ سیلندر ویرون و شیرون به خاطر می آوریم اما اخیرا یک نمونه بسیار کمیاب از این برند برای ورود به حراج در نظر گرفته شده که با نام EB 112 شناسایی می شود. در واقع از سری ایی بی ۱۱۲ تنها ۳ دستگاه پروتوتایپ یا نمونه اولیه تولید شد که هم اکنون یکی از آنها برای حراج در نظر گرفته شده است.

پیش از آنکه بوگانی به امپراطوری فولکس واگن ملحق شود، این خودروساز فرانسوی در مالکیت Romano Artioli قرار داشت که وی از جورجتو گویجارو درخواست کرد تا یک مدل ۴ درب را برای بوگاتی طراحی کند. نتیجه این درخواست مدل ایی بی ۱۱۲ بود که با تلاش های انجام شده به نمایشگاه خودروی ژنو سال ۱۹۹۳ رسید و آنجا معرفی شد.

به دلیل بی ثباتی و بحران مالی، بوگاتی تنها موفق به تولید ۳ نمونه از این سوپر سدان شد. نمونه اول توسط پینین فارینا تولید شد و سپس بوگاتی تصمیم گرفت مونتاژ ۲ دستگاه دیگر را در تشکیلات خود واقع در کامپوجالیانو انجام دهد اما پس از واگذاری به فولکس واگن در نهایت کار ۲ پروتوتایپ دیگر توسط موناکو ریسینگ تیم تکمیل شد.

ایی بی ۱۱۲ با شماره شاسی ۳۹۰۰۲ # هم اکنون در کیلومترشمار خود عدد واقعی ۳۹۰۰ کیلومتر را نشان می دهد. خودرو در وضعیت بسیار مطلوبی نگهداری شده است. تمامی بخش های خودرو در وضعیت سلامت کامل قرار دارند. براساس اطلاعات موجود، این خودرو در ۲۷ آوریل ۱۹۹۳ ثبت سفارش شده اما به علت وضعیت متزلزل بوگاتی در دهه ۹۰ میلادی، سرانجام در فوریه ۲۰۰۰ تحویل شده و تاکنون تغییر مالکیت دیگری نداشته است.

در بخش پیشرانه از نمونه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با ۴۵۰ اسب بخار خروجی استفاده شده که با جعبه دنده ۵ سرعته دستی هماهنگ شده است. خودرو طی ۴.۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

عدد پایه برای حراج هنوز مشخص نیست.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا