جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی رامسر جزو زیبا ترین و سرسبزترین شهرهای استان مازندران است، از نظر جغرافیایی رامسر از شرق به تنکابن، از غرب به دشت رودسر، از جنوب به کوه های البرز و از شمال به دریای خزر منتهی می شود.

این شهر تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد دارد، از آنجایی که رامسر در مجاورت جنگل و دریا واقع شده و طبیعت بسیار خوبی دارد، یکی از پربازدید ترین شهرهای ایران و مورد توجه گردشگران است.

جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

جواهرده رامسر

جاهای دیدنی جواهرده رامسر

یکی از شگفت انگیزترین دیدنی های رودسر که می توان آن را از برترین دیدنی های ایران به شمار آورد جواهرده است. روستای جواهرده نقش مهمی در گردشگری رامسر دارد که شامل کوه های برفی، تپه های سرسبز، مزارع جذاب شمال ایران، جنگل های انبوه گسترده است.

جواهرده همچون نگینی در دل طبیعت استان مازندران و شهرستان رامسر می درخشد که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است.

این روستا در فاصله ۲۶ کیلومتری رامسر قرار دارد و همیشه به خاطر طبیعت زیبا و بکرش مشهوراست. جاده پرپیچ و خم جاده جواهرده شما را به دل اقیانوسی از ابر می برد.

ابرهای این منطقه حتی تا منازل روستاییان هم کشیده می شود. ارتفاع آن بالاتر از سطح دریا است و هوا خنک بسیارجذاب و خنک می باشد و معمولاً در بهار و تابستان بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد است. جواهرده فرصت خوبی برای عکاسی، جنگل نوردی و پیک نیک در طبیعت به شما می دهد.

در این منطقه مکان های تاریخی نیز برای بازدید وجود دارد که از آن جمله می توان به مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفت قرن اشاره کرد که از مکان های تاریخی در جواهر رامسر هستند.

نکته جالب در مورد جواهرده این است که این روستا لوله کشی آب شرب ندارد و مردم روستا آب خود را از چشمه های دشت تامین می کنند.

جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

جاهای دیدنی رامسر

رامسر در قدیم به سختسر نیز معروف بوده است مردم بومی رامسر گیلک هستند آنها به زبان گیلکی صحبت می کنند. در زیر ما شما را با جاهای دیدنی رامسر در شب بیشتر آشنا می کنیم:

چشمه های آب گرم رامسر

چشمه های آب گرم رامسر مجموعه ای از چشمه های گازدار حاوی املاح معدنی مانند گوگرد است که در برخی مناطق از جمله جواهرده، کتالم و سادات یافت می شود.

همزمان با افزایش تعداد هتل‌ ها، ساختمان ‌های شهری و اقامتگاه‌ های شخصی، استخر و حمام با منابع آب طبیعی، چشمه ‌هایی نیز برای آرامش گردشگران در رامسر ساخته شد برخی از این چشمه ‌ها هنوز شکل خزانه را حفظ کرده‌ اند، اما چشمه‌ های آب گرم هتل رامسر مدرن ‌تر هستند، می توانید لذت شنا در آب گرم با دمای حداکثر ۴۲ درجه سانتیگراد را در این چشمه های طبیعی تجربه کنید.

دریاچه سوان

برای رسیدن به این دریاچه در نزدیکی رامسر باید از روستای جواهرده از جنوب به رامسر حرکت کنید و جاده فرعی و بعد جاده خاکی را مشاهده کنید که از آنجا می توانید به این دریاچه دسترسی پیدا کنید.

برای ورود به این جاذبه باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید این هزینه ورودی توسط بخش خصوصی دریافت می شود و صرف جمع آوری زباله در اطراف این چشمه می شود. در اطراف دریاچه سوان، جاذبه های طبیعی زیادی پیدا می کنید و در کنار لذت بردن از طبیعت، می توانید با خانواده ناهار بخورید و از تفریح در این مکان لذت ببرید.

تله کابین رامسر

اگر علاقه مند به ماجراجویی و تماشای منظره پرندگان از جنگل های انبوه در مه هستید، از شما دعوت می شود تله کابین رامسر را امتحان کنید که بزرگترین تله کابین ایران در پنج کیلومتری غرب شهر رامسر و در فاصله بسیار کمی از شهر چابکسر است.

در استان گیلان از ساحل دریای خزر شروع می شود و تا ارتفاعات جنگلی میروند این تله کابین به عنوان تنها تله کابین در خاورمیانه شناخته می شود که جنگل ها و ساحل را به هم متصل می کند.«مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز» نام رسمی تله کابین رامسر است که در گروه مجموعه های کامل گردشگری و در دو قسمت فعالیت می کند.

قسمت اول تله کابین در قسمت پایین کوه و در امتداد ساحل با امکانات رفاهی و سرگرمی مانند زمین بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، کالسکه، باشگاه دریایی، پل معلق رامسر، اسکی روی آب، قایق سواری، مراکز خرید است و همچنین صنایع دستی، رستوران ها، شعب بانک های مختلف و … پذیرای گردشگران است.

قسمت دوم در قالب کلبه های جنگلی مجلل و سوئیت های VIP، اماکن مختلف گردشگری و تفریحی از جمله پیاده روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، پشت بام رامسر و …. لحظات شگفت انگیزی را با ماجراجویی و سرگرمی فراوان در مجتمع رفاهی شهر سبز تجربه خواهید کرد.

پل معلق رامسر

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق رفتن به دل طبیعت در ارتفاعات هستید، پل معلق رامسر در کنار زیپ لاین ها در تله کابین شهر این فرصت را به شما می دهد.

قدم گذاشتن روی یک پل چوبی و معلق در هوا شاید در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد، اما وقتی با تجهیزات ایمنی چند قدمی روی آن برمی‌دارید آنقدر در زیبایی طبیعت غرق می‌شوید که به سختی می‌توانید از این پل برگردید.

برای رسیدن به این پل معلق همراه با زیپ لاین باید سوار تله کابین رامسر شوید و پس از پیاده شدن در ایستگاه بم به مجموعه پارک جنگلی هزارلپه برسید و از آنجا از طریق زیپ لاین از روی پل حرکت کنید.

جنگل های دو هزار شمال ایران

این جنگل‌ های سرسبز درصد بالایی از بارندگی در کشور را به خود اختصاص داده و به جنگل‌ های «دو هزار» روستای جنت رودبار رامسر معروف هستند.

جنگل های رامسر بین مناطق دریایی و کوهستانی قرار دارند، جاده های زیبای روستایی و جنگلی در کنار پدیده های طبیعی منطقه مانند آبشارها و دریاچه ها این جنگل ها را به یکی از جذاب ترین مکان های رامسر و حتی ایران تبدیل کرده است، این منطقه فرصت خوبی برای گذراندن اوقات خوشی در طبیعت است.

جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی رودسر

شهرستان رودسر شهری در استان گیلان شمال ایران است، شهرستان رودسر با داشتن آب و هوای معتدل و مرطوب در ۳۲۶ کیلومتری دشتی سرسبز واقع شده است.

بر اساس اسناد معتبر تاریخی نام باستانی رودسر «کوتوم» بوده که شهری کوچک در رانکوه بوده است، نام دیگر رودسر «هوسم» بود که در سال ۳۷۵ هجری قمری بازاری پر رونق و مسجد بزرگی داشت. بعدها این شهر به دلایل نامعلومی ویران شد و توسط سید رضا کیا در سال های ۷۸۹ تا ۸۲۹ هجری قمری بازسازی شد.

این فرد، والی لاهیجان بود که در قرن هشتم هجری قمری نام این شهر را از هوسم به رودسر تغییر داد. تاریخ معاصر این شهر مصادف با تأسیس سلسله پهلوی است.

این شهر زیبا گردشگران زیادی را به خود جذب می کند کلمه رودسر از واژه رود به معنای رودخانه و سر به معنای سر گرفته شده است، زیرا رودسر دارای رودخانه هایی است که در امتداد هر طرف این شهر جاری است.

ساجیران، در جنوب شرقی رودسر

یکی دیگر از مکان های دیدنی رودسر ساجیران روستایی سرسبز در حدود ۴۴ کیلومتری رودسر است، دشت سرسبز، غار باستانی، آبشار ۶۰ متری و چشمه آب معدنی از جاذبه هایی هستند که در سفر به ساجیران می توانید از آنها دیدن کنید.

آب این چشمه به قدری گوارا و دلچسب است که می توانید در عرض ۱۵ دقیقه ۳ لیتر از آن را بنوشید. همچنین گفته می شود که آب این چشمه به دلیل داشتن ترکیباتی که دارد برای درمان سنگ کلیه و بیماری های پوستی به ویژه قارچ انگشتان دست و سایر نقاط بدن مفید است.

جالب است بدانید که طبق آزمایشات انجام شده، آب این چشمه در کمتر از یک روز تعدادی سنگ کلیه را شکسته است، برخی از گردشگران آب این چشمه را با خود به محل زندگی خود می برند تا از خواص درمانی آن استفاده کنند، اما به گفته کارشناسان آنتی اکسیدان های طبیعی آب چشمه پس از خروج از محیط چشمه از بین می رود و برخی از خواص خود را از دست می دهد.

پس یادتان باشد اگر می خواهید از خواص آب چشمه ساجیران نهایت استفاده را ببرید، آب کافی در آنجا بنوشید و سعی کنید با آن چای و غذا درست کنید.

برای رسیدن به ساجیران از رودسر به سمت دوستکوه رفته و از آنجا به سمت سورچان محله و رحیم آباد حرکت کنید، سپس رحیم آباد را به سمت ساجیران ترک کنید پس از عبور از آذر کی، نیلو، زورزمه و جیرکول به ساجیران می رسید.

جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

پل خشتی تمیجان

پل خشتی تمیجان، بازمانده از دوران صفویه

شکل کلی طاق ها، مصالح به کار رفته و معماری این پل شما را بیشتر به یاد پل های تاریخی اصفهان می اندازد که البته بی دلیل نیست پل‌ های خشتی تمیجان مانند پل سیوسه و پل خواجو در دوره صفویه ساخته شده‌اند و به همین دلیل شبیه به هم هستند. تمیجان بر روی رودخانه ای به همین نام بنا شده است، طول آن ۵۰ متر و عرض آن حدود ۵ متر است.

در لبه های پل، پناهگاهی در ارتفاع حدود ۵۰ سانتی متری تعبیه شده تا خطر سقوط عابرین پیاده از روی پل به حداقل برسد و عابران بتوانند با خیالی آسوده زیبایی های رودخانه را تماشا کنند، تمیجان در ۶ کیلومتری جنوب غربی رودسر قرار دارد و می توانید در کمترین زمان ممکن به این مکان دیدنی بروید.

سرولات دررودسر

روستای سرولات در ۳۷ کیلومتری رودسر در قسمت جنوبی چابکسر قرار دارد و تابستانی خوش در کنار دریا است. سه طرف این روستا را کوه ها احاطه کرده اند و قسمت شمالی آن را دریای زیبای خزر تشکیل می دهد. علاوه بر جنگل و دریا، رودخانه آچیرود نیز در این منطقه قرار دارد و بر زیبایی این منطقه افزوده است.

اگر عاشق زندگی در مناطق جنگلی و رودخانه های زیبا و رو به دریا هستید، روستای سرولات یکی از دیدنی های رودسر است که حتما باید از آن دیدن کنید و شب را در آن سپری کنید.

سفر به این روستای زیبا و اقامت در آن تجربه بی نظیری از حضور در یک منطقه جنگلی مشرف به دریا را برای شما به ارمغان می آورد.

قلعه گردن طولت

قلعه گردن طولت در ارتفاعات رحیم آباد رودسر ساخته شده است زمین قلعه حدود دو هکتار است و ارتفاع دیوارهای آن به ۸۰ متر می رسد.

این قلعه از ترکیب ساروج و سنگ ساخته شده و مشرف به رودخانه پلرود است، متاسفانه قسمت اعظم این قلعه در زلزله سال ۱۹۹۰ تخریب شد، با این حال از شکوه قلعه کاسته نشده است و همچنان می توانید برای دیدن هنر مردمان باستانی از نزدیک به این منطقه سفر کنید.

قلعه گردن در ۲۷ کیلومتری رودسر بعد از رحیم آباد و نزدیک آذرکی قرار دارد از آنجایی که این بنای تاریخی در مسیر ساجیران قرار دارد، می توانید در حین رفت و برگشت از ساجیران هم دیدن کنید. برای خرید بلیط هواپیما اصفهان رامسر می توانید از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

جاهای دیدنی کتالم رامسر

غذاهای شهر رامسر

رستوران توسکا در مرکز شهر رامسر واقع شده است و غذاهای متنوعی را با قیمت مناسب ارائه می دهد و به غیر از رستوران توسکا رستوران های بین المملی دیگر رامسردر گوشه های متعددی ازاین شهر غذاهای چینی و غربی را برای پذیرایی از گردشگران خارجی در خود جای داده است.

از غذاهای معروف رامسر می توان به خالی آش، شام گوش، سولف خورش، اشکنه، قطما قرمه و سیرقلیه اشاره کرد، گردشگران می توانند چای خزر را در رامسر امتحان کنند در مغازه های رامسر فرش، زیورآلات قدیمی و صنایع دستی چوبی با قیمت مناسب موجود است.

رامسر مانند سایر شهرها غذاهای محلی خاص خود را دارد از جمله این غذاها می توان به بادمجان کباب، تورش قلعه، ترشیبازه، دوبرپچ، سیرتره، کلتره، ترشی شامی، میرزقاسمی، گردپیچ ماهی، کوچور و چنگلتره و… اشاره کرد.

غذاهای محلی رامسر را می‌توانید در رستوران‌های خوب شهر امتحان کنید، مثلاً مظاهری، ملل، کشتی، ایلمیلی و برادران اگر به فست فود علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم به رستوران های پامچال، نانوو برگرپلاس بروید.

جاهای دیدنی رامسر که نباید از دست بدهید

غذاهای شهر رامسر

سوغات رامسر

انواع صنایع دستی مانند قدک و حصیر، محصولات کشاورزی، لبنیات، ماهی، اردک و تخم مرغ از سوغاتی های رامسر است که می توانید آن ها را از بازار ترشی و زیتون رامسر و سایر بازارهای شهر تهیه کنید.

بهترین زمان سفر به رامسر و رودسر

اسفند و فروردین بهترین زمان برای سفر به رامسر و دیدن زیبایی های کوه های البرز است بهترین زمان سفر به رودسر بهار و اواخر تابستان است، چون در پاییز و زمستان بارندگی ها زیاد می شود و هوای شمال کشور خنک می شود، از طرفی دریا طوفانی است و نمی توان به دریا رفت و از آن لذت برد.

وسط تابستان چون هوا گرم و طاقت فرسا است موج سواری را سخت و عملا غیر قابل تحمل می کند، برخلاف بهار و اواخر تابستان، آب و هوای معتدل و بارندگی بسیار کم است، این امکان را برای شما فراهم می کند تا از دیدنی های رودسر دیدن کنید و از بودن در کنار دریا لذت ببرید.

اقامت در رامسر

هتل های شهرستان رامسر امکاناتی مانند استخر، محوطه باغ، مرکز تناسب اندام، رزرو بلیط هواپیما و تسهیلات حمل و نقل به فرودگاه را ارائه می دهند تعدادی از بهترین هتل های رامسر و اطراف آن به شرح زیر است:

  • هتل رامسر
  • مجتمع مسکونی ساری
  • هتل اسرم
  • هتل بادله
  • سارویه هتل
  • هتل اسرم
  • هتل مرجان
  • هتل تلار
  • هتل ستاره
  • هتل مازرون
  • هتل میلاد
  • هتل نگین مرزیکلا
  • هتل مروارید
  • هتل الف

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مشهد رامسر مطلع شوید و از امکانات پرواز چارتر بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا