هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

ارتقا وضوح صفحه نمایش مانیتورها کمک می‌کند تا کاربران تجربه‌ای چشم‌نواز و عالی در زمان کار و سرگرمی داشته باشند. با افزایش وضوح تصویر و رزولوشن مانیتورها، کاربر جزئیات بیشتری از تصاویر مورد نظر خود می‌بیند و راحتی و رضایت بیشتری را خواهد داشت.

موبنا – اتفاقات چند سال گذشته و دورکار شدن بسیاری از افراد، مرزهای بین محل کار و خانه را از میان برداشته و داشتن یک مانیتور پیشرفته با وضوح تصویر بالا را به نیاز طیف متنوعی از کاربران تبدیل کرده است.

سامسونگ با توجه به این نیاز کاربران، امسال سری جدید مانیتورهای با وضوح بالای خود را طراحی و عرضه کرد. این مانیتورها تازه‌ترین راهکار‌ سامسونگ برای پاسخگویی به نیازهای کاربران اداری و خانگی است که می‌توانند به کمک کیفیت تصویر فوق‌العاده و طراحی راحت و ارگونومیک چالش‌های پیش‌روی خود را پشت سر بگذارند. مانیتورهای جدید با وضوح بالای سامسونگ در سه سری S6، S7 و S8 طراحی و عرضه شده‌اند که همه مدل‌ها از صفحه نمایش با وضوح بالا (از UHD تا QHD) بهره می‌برند. این سری جدید از مانیتورهای سامسونگ براساس تجربه بصری چشمگیر ۴K طراحی شده‌اند. در ادامه این مطلب هفت مورد از برترین مزیت‌های مانیتورهای سری S سامسونگ را مرور کرد‌ه‌ایم.

هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

کاهش خستگی چشم

براساس آمارها در سال ۲۰۲۰ هر آمریکایی بزرگسال به طور متوسط ۱۳ ساعت در روز را به تماشای صفحه نمایش‌های مختلف اختصاص داده است. زیاد بودن این رقم بیش از هر چیز ناشی از قرنطینه‌ خانگی و دورکار شدن افراد است.

این آمارها باعث شده تا نگرانی‌ها در مورد افزایش فشار به چشم‌ها و خستگی افراد بیشتر شود. مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ از فناوری مراقبت چشم (Eye Care)  پشتیبانی می‌کند. این فناوری تاییدیه‌های لازم را از موسسه معتبر TUV Rheinland آلمان گرفته‌ است.

علاوه بر این، فناوری تنظیم خودکار تصویر (Adaptive Picture) به شکل هوشمندانه تنظیمات مربوط به روشنایی و رنگ‌ تصاویر را با توجه به شرایط نور اتاق بهینه‌سازی می‌کند تا بهترین کیفیت ممکن ارائه شود. قابلیت تنظیم خودکار تصویر کمک می‌کند تا تجربه بصری راحت‌تر و بدون چالشی برای کاربران خلق شود و حتی پس از چند ساعت کار متوالی و خیره شدن به نمایشگر هم امکان بروز خستگی چشم کاهش بیابد.

همچنین حالت Eye Saver برای کاهش نور آبی تصاویر و قابلیت Flicker Free به منظور کاهش نور پس زمینه و لرزش تصاویر در مانیتورهای سری جدید سامسونگ طراحی شده تا از تمامی قابلیت‌ها برای محافظت بیشتر از چشم کاربران استفاده شود.

هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

بهینه‌سازی تجربه بصری

هر چقدر تعداد پیکسل‌هایی که مانیتور نمایش می‌دهد بیشتر باشد، جزئیات بیشتری از تصویر را می‌بینید و در نتیجه تجربه بصری غنی‌تری ارائه می‌شود. از انجام کارهای طراحی گرفته تا ادیت ویدئو و تصاویر، وقتی در حال انجام چنین کارهایی باشید به مزیت‌ها و تفاوت‌های نمایشگر وضوح بالای سامسونگ پی‌ می‌برید.

مانیتورهای سری S سامسونگ در این زمینه‌ طیف متنوعی از گزینه‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد. از رزولوشن QHD (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰) تا WQHD (۳۴۴۰ در ۱۴۴۰) و UHD (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰) هر کدام از این مانیتورها صفحه نمایشی دارد که تراکم پیکسلی آنها چهار برابر بیشتر از مانیتورهای Full HD است.

علاوه بر وضوح تصویر بالا این سری از مانیتورها برای ارائه تجربه بصری عالی و پیشرفته از فناوری‌ها و قابلیت‌هایی مثل HDR10، پشتیبانی ۹۹ درصدی از طیف رنگی sRGB و پنل IPS بهره می‌برد.

 

حالت Eco برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

یکی دیگر از مزیت‌های مانیتورهای سری S سامسونگ به کاهش مصرف انرژی و کمتر شدن هزینه‌های برق خانه یا محل کار برمی‌گردد. مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ به قابلیت Eco Saving Plus مجهز است که با تنظیم خودکار نقاط تاریک و سیاه، ضمن حفظ کیفیت تصاویر، میزان مصرف برق را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

این مانیتورها از مجموعه چراغ‌های کوچک LED تشکیل شده که با فناوری local dimming بهینه‌سازی و قابل تنظیم شده است. در این مانیتورها برای نشان دادن بخش‌های تاریک و سیاه تصویر، LEDهای آن نقطه خاموش می‌شود تا بییندگان رنگ مشکی واقعی را ببینند.

 

طراحی نوآورانه و ارگونومیک

قرار دادن مانیتور در زاویه و نقطه مناسب دید، احتمالا یکی از چالش‌های مهم افراد در محل کار یا خانه است. معمولا برای این کار کتاب یا وسیله‌ای زیر پایه مانیتور قرار می‌گیرد تا در محل درست و مناسب خود قرار بگیرد.

مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ اما به گونه‌ای طراحی شده که تمام نیازهای کاربر در این زمینه را برطرف می‌کند. این مانیتورها را می‌توان به راحتی روی میز یا دیوار نصب کرد و از قابلیت‌های پایه انعطاف‌پذیر آن بهره‌مند شد. مانیتورهای سری S سامسونگ قابلیت‌ تنظیم ارتفاع و چرخش صفحه نمایش را دارد و کاربران می‌توانند براساس نوع کار خود صفحه نمایش را در دو حالت افقی یا عمودی قرار دهند و با آن کار کنند.

این مانیتورها به شکل مینیمال و با کمترین حاشیه در کناره‌ها طراحی شده تا تمرکز کاربران بر روی تصاویر پخش شده جلب شود و علاوه بر این امکان قرار دادن دو مانیتور در کنار هم فراهم شود. پایه باریک و کم عمق فلزی مانیتورها هم کمترین فضا را روی میزهای کاری اشغال می‌کند تا کاربران از این نظر با کمترین چالش روبرو شوند.

مدل ۳۴ اینچی این مانیتورها به نام S65UA از طراحی خمیده با انحنای ۱۰۰۰R (شعاع یک متر) بهره می‌برد و با طراحی ارگونومیک خود می‌تواند راحتی بیشتری را به کاربر ارائه دهد.

هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

فضای کاری بهینه

برخی از مدل‌های مانیتور سری S مانند مدل‌های S8 از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از استاندارد USB-C به شما امکان می‌دهد تا داده‌ها را با سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه به سایر دستگاه‌ها منتقل کنند. همچنین به کمک این قابلیت می‌توانید مانیتور خود را بدون نیاز به ابزار و دستگاه‌های جانبی به هاب USB تبدیل کنید. بعضی از مدل‌های این سری نیز از درگاه Ethernet پشتیبانی می‌کند که ضمن افزایش سرعت و امنیت اتصال به شبکه اینترنت، وقفه‌ها و اختلال را کاهش می‌دهد.

هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

ارتقا رنگ‌ها

مانیتورهای سری S سامسونگ توان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ را دارد. در حالی که اغلب مانیتورهای موجود پنل‌های ۸ بیتی دارند و تنها تا ۱۶ میلیون رنگ را پشتیبانی می‌کنند اما این سری جدید از مانیتورهای سامسونگ دارای پنل ۱۰ بیتی هستند. این مانیتورها طیف متنوعی از رنگ‌های زنده و طبیعی را به نمایش می‌گذارند.

هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

انتقال سریع

پشتیبانی از قابلیت انتقال منبع خودکار (Auto Source Switch) یکی دیگر از  مزیت‌های مانیتورهای سری S سامسونگ است. به محض اینکه دستگاهی را به مانیتور متصل می‌کنید، مانیتور آن را تشخیص داده و سیگنال‌های مناسب را ارسال می‌کند. این قابلیت کمک می‌کند تا بدون دردسر بتوانید ورودی‌های مختلف را تغییر دهید.

هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ

مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ برای تمامی کاربردها مثل کدنویسی، طراحی، نوشتن یا سرگرمی و فیلم‌ دیدن قادر به ارائه تجربه بصری چشم‌نواز و با کمترین چالش است. طراحی ارگونومیک و قابلیت مراقبت از چشم صفحه نمایش آن کمک کرده تا کاربران بدون فشار بر روی ستون فقرات و چشم‌های خود کارهای مربوطه را انجام دهند. طیف متنوع رنگ‌ها و نمایش جزئیات زیاد تصاویر میزان بهره‌وری کاربران را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا