این «رنو» پرواز می کند! (+عکس و فیلم)

طراحی ایر۴ با الهام از خودرو رنو ۴ال انجام شده و برخی بروزرسانی ها چهره ای مدرن‌تر به آن بخشیده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی رنو ۴ال با میزان تولید بیش از ۸ میلیون دستگاه بین سال های ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۲ از جمله یک دستگاه برای پاپ، رهبر کاتولیک های جهان، یکی از موفق‌ترین محصولات این خودروساز بود.

 

 

برای جشن گرفتن شصتمین سالگرد تولد این مدل، رنو طی همکاری با شرکت طراحی دآرسناله (TheArsenale) چشم اندازی از آینده مدل ۴ال را خلق کرده است. نتیجه این همکاری معرفی یک کوادکوپتر به نام ایر۴ (Air4) بوده است.

خودرو رنو ۴ال

خودرو رنو 4ال

ایر۴ نمادی از استقلال و آزادی است و به عنوان گزینه ای با قابلیت پرواز در فضای بدون مانع بالای سر ما می تواند راه حلی برای معضل ترافیک باشد.

طراحی ایر۴ با الهام از خودرو رنو ۴ال انجام شده و برخی بروزرسانی ها چهره ای مدرن‌تر به آن بخشیده است. بدنه این کوادکوپتر به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است. در قسمت جلو، چراغ های ال‌ئی‌دی از جمله چراغ های عمودی در دو طرف جلوپنجره جلب توجه می کنند. خطوط بدنه نیز نرم‌تر و انحنای بیشتری نسبت به خودرو جعبه ای ۴ال دارند.

نیروی محرکه مورد نیاز ایر۴ توسط چهار روتور تامین می شود که روی پایه هایی در گوشه های این وسیله نقلیه قرار دارند. بدنه جدید در قسمت جلو به چند لولا متصل است تا امکان ورود خلبان به کابین فراهم شود. در ایر۴ از باتری های ۹۰ هزار میلی آمپر ساعتی استفاده شده که امکان دستیابی به بیشینه سرعت افقی ۵۸ مایل در ساعت (۹۳.۶ کیلومتر در ساعت) را فراهم می کند. سقف پرواز این وسیله نقلیه نیز ۲۲۹۸ پا (۷۰۰ متر) عنوان شده است.

ایر۴ به عنوان یک وسیله نقلیه پرنده به افراد این اجازه را می دهد تا از ترافیک جاده ای دوری کنند. با این وجود، دریافت گواهینامه خلبانی چندان ارزان نخواهد بود و احتمالا برای انجام خریدهای آخر هفته خود نمی توانید آن را در پارکینگ یک فروشگاه پارک کنید.

البته باید اشاره داشت که ایر۴ یک وسیله نقلیه نمایشی است و قصدی برای ساخت یک رنو ۴ با قابلیت پرواز وجود ندارد.

کوادکوپتر ایر۴ از ۲۹ نوامبر تا پایان سال جاری میلادی در آتلیه رنو در شانزلیزه پاریس در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. نسخه های مهم خودرو رنو ۴ال نیز در این مکان حضور خواهند داشت. همچنین، ایر۴ قرار است در آینده در میامی، نیویورک و ماکائو نیز به نمایش گذاشته شود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا