از سیاه نشان انگلیسی تا خودروی ۲.۵ تنی که جاده را به آتش می‌کشد! (+عکس)

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۹.۶ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۴ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۶.۸ لیتر است.

موبنا؛ مازیار دانیالی  رولز-رویس جدیدترین نمونه از سدان لوکس گوست بلک بج را با مدل ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. این خودروی اشرافی خاص ترین استانداردهای رولز-رویس را به نمایش می گذارد. شاهزاده سیاه پوش در نمونه ای که تصاویر آنرا مشاهده خواهید کرد، برچسب قیمت ۴۸۴۹۵۰ دلاری(برای بازار آمریکا) را همراه خود دارد.

کیفت پرداخت مثال زدنی بدنه با کد رنگ اختصاصی رولز-رویس شرایطی را ایجاد کرده که مخاطب برای دقایقی درگیر درک زیبایی های کار می شود. چراغ های ال ایی دیی در گرافیک داخلی چراغ های اصلی جلو به همراه لوگوی فلزی با لعاب کرومی، جلوپنجره کرومی و رینگ های بینظیر از دیگر جزئیات لوکس بدنه هستند.

در رابطه با این رینگ های خاص باید اشاره کنیم که در اندازه ۲۱ اینچی ارائه می شوند و در توسعه آن از ۲۲ لایه فیبرکربن فشرده استفاده شده که وزن کم و مقاومت بالا را ارائه می کند.

فضای داخل کابین با چرم مشکی بسیار باکیفیت، نوارهای رنگی آبی مکمل(و یا برعکس این ترکیب براساس تریم مورد نظر مشتری) و پنل های فیبرکربنی تزئین شده است. نمایشگرهای دیجیتال ویژه سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر، ویترین فناورانه های کابین محسوب می شوند. اینجا پشتیبانی از اپل کارپلی به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود اما در حالت آپشن(با پرداخت هزینه) خبری از اندروید اوتو نیست!

در قسمت سقف نورپردازی جالبی شبیه به ستاره های آسمان انجام شده است. درب ها نیز در حالت خودکشی باز می شوند.

در بخش پیشرانه از نمونه ۱۲ سیلندر توربودوقلو ۶.۸ لیتری با ۵۹۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۶۴ پوندفوت استفاده شده است. این آمار در مقایسه با نسخه استاندارد رولز-رویس گوست برابر با ۲۸ اسب بخار در خروجی پیشرانه و ۳۷ پوندفوت در گشتاور، افزایش را نشان می دهد.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک ZF استفاده شده که نیرو را به چهار چرخ انتقال می دهد.

خودرو طی ۴.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برثانیه می رسد. بیشینه سرعت نیز بطور الکترونیکی روی ۲۴۹ کیلومتر برساعت محدود شده است. این آمار برای بلک بج گوست با توجه به وزن، بسیار چشمگیر و هیجان انگیز است. براحتی با این سدان اشرافی می توان خودروهای اسپرت را به چالش دعوت کرد!

وزن خالص خودرو برابر با ۲۴۹۰ کیلوگرم است.

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۹.۶ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۴ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۶.۸ لیتر است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا