متخصص آب های عمیق! (+عکس)

این کاوشگر که بنتیک ۲ نام دارد، در واقع تلاشی حرفه ای برای جمع آوری داده های طولانی مدت و مداوم از اعماق آبها به شمار می رود.

موبنا؛ محمدمهدوی – محققان موسسه تحقیقاتی MBARI، از یک دریانورد مستقل رونمایی کرده اند که به طور اختصاصی به منظور کاوش اعماق دریا طراحی و ساخته شده است.

این کاوشگر که بنتیک ۲ نام دارد، در واقع تلاشی حرفه ای برای جمع آوری داده های طولانی مدت و مداوم از اعماق آبها به شمار می رود. طبقه برنامه ریزی های انجام شده پیشبینی می شود که این کاوشگر قادر به گزارش دهی به صورت هفتگی، فصلی و دوره ای از دنیای ناشناخته ها باشد.

متخصص آب های عمیق! (+عکس)

این دریانورد موجودات اسرار آمیزی که در اعماق اقیانوس زندگی می کنند را کشف خواهد کرد. علاوه بر این از طریق گزارش های ارسالی، گروه مهندسی و تحقیقاتی فعال در این پروژه می توانند به درک بهتری از چرخه کربن دست یابند.

همانطور که حیوانات و میکروب ها مواد آلی را هضم می کنند، در ادامه به استفاده از اکسیژن و آزاد سازی دی اکسید کربن به نسبت های خاصی نیز می پردازند. حال آگاهی از میزان اکسیژن مصرفی به درک بهتر از معدنی سازی مجدد کربن (تجزیه مواد آلی به اجزای ساده تر از جمله دی اکسید کربن) یاری می رساند.

متخصص آب های عمیق! (+عکس)

متخصص آب های عمیق! (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا