مردم بیشتر از اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل استفاده می‌کنند؟

همراه اول با توسعه گسترده زیرساخت‌های مخابراتی کشور، بیشترین تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت را در مقایسه با سایر اپراتورهای موبایل در اختیار دارد.

موبنا؛ مریم عباسی – به گزارش موبنا، گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از جایگاه نخست اپراتور اول تلفن همراه کشورمان در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کشور است؛ به‌طوری‌که همراه اول هم‌اکنون ۴۸ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۳۵ مشترک نسل سوم و چهارم اینترنت همراه دارد. از این تعداد ۱۰ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۰۸ مشترک از خدمات نسل ۳G و ۳۸ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۲۷ مشترک نسل ۴G استفاده می‌کنند.

مردم بیشتر از اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل استفاده می‌کنند؟

با توجه به جایگاه نخست همراه اول طی سال‌های اخیر در توسعه زیرساخت‌های مخابراتی کشور، این اپراتور با اختلاف قابل‌توجهی از ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل جلوتر است؛ به‌طوری‌که رتبه بعدی گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اختلاف مربوط به اپراتور دوم است.

این اپراتور مجموعاً ۳۸ میلیون ۹۹ هزار و ۱۲۶ مشترک نسل سوم و چهارم دارد که همین آمار نشان می‌دهد ام.تی.ان-ایرانسل حداقل ۱۰ میلیون مشترک کمتر از همراه اول در حوزه اینترنت پرسرعت دارد.

مردم بیشتر از اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل استفاده می‌کنند؟

آمارها نشان می‌دهد ام.تی.ان-ایرانسل پنج میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۰۲ مشترک نسل سوم و ۳۲ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۹۲۴ مشترک نسل چهارم دارد.

رتبه آخر گزارش جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز مربوط به رایتل است که طی‌ سال‌های اخیر نه‌تنها نتوانسته توسعه چندانی داشته باشد، بلکه برای ارائه خدمات نیز به زیرساخت‌های دو اپراتور دیگر وابسته است.

مردم بیشتر از اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل استفاده می‌کنند؟

آمار‌های منتشر شده نشان می‌دهد رایتل مجموعاً چهار میلیون و ۲۹ هزار مشترک نسل سوم و چهارم دارد و این آمار حداقل ۴۰ میلیون مشترک کمتر از اپراتور اول است!

بر این اساس ۷۵۳ هزار و ۴۵۰ مشترک نسل سوم و سه میلیون و ۲۷۵ هزار و ۸۹۳ مشترک نیز از خدمات نسل چهارم اپراتور رایتل استفاده می‌کنند.

*میزان رشد مشترکان اینترنت پرسرعت اپراتورهای تلفن همراه در فصل تابستان

اگر به مقایسه آمار مربوط به فصول تابستان و بهار ۱۴۰۰ بپردازیم، متوجه تغییرات قابل توجه و معناداری در فضای رقابت اپراتورهای تلفن همراه می‌شویم.

همراه اول در تمامی زمینه‌ها توانسته یک سر و گردن از رقبای اصلی خود در این بازار جلوتر باشد؛ این رقابت در بحث «تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت» نیز مشهود است.

برای مشخص‌تر شدن وضعیت به درصد تغییرات هر اپراتور در جدول زیر دقت کنید:

مردم بیشتر از اینترنت پرسرعت کدام اپراتور موبایل استفاده می‌کنند؟

 

گفتنی است هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور بیش از ۱۰۶ درصد از جمعیت کشور یا به عبارت دیگر ۹۰ میلیون و ۳۵۴ هزار و چهار مشترک در سراسر ایران را تحت پوشش قرار داده است. بیش از نیمی از این آمار مربوط به همراه اول است که طی دو دهه اخیر توانسته بیشترین سهم توسعه فناوری نوین مخابراتی را در کشور به خود اختصاص دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا