کدام نمایشگر برای کسب‌وکارها مناسب‌تر است؟

نمایشگرهای حرفه‌ای به عنوان ابزاری کاربردی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات از سوی کسب‌وکارها استفاده می‌شود. سری نمایشگرهای حرفه‌ای سامسونگ که با نام اسمارت ساینیج (SMART Signage) شناخته می‌شود از چند مدل متنوع ساخته شده است. مدل‌های داخلی (Indoor) و outdoor از این سری هستند که هر کدام با قابلیت‌‌های متفاوت و کاربرد مختلف طراحی و عرضه شده‌اند.

موبنا – یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو نمایشگر به طراحی و نوع ساخت آنها بر می‌گردد. نمایشگرهای سری outdoor به گونه‌ای طراحی ‌شده‌اند که در برابر تغییرات آب‌وهوایی و طبیعت مقاوم باشند. پنل LED نمایشگرهای Indoor و outdoor دارای فناوری‌های مختلفی است و هر کدام میزان متفاوتی از روشنایی، تراکم پیکسل و… را پشتیبانی می‌کنند.

با وجود کاربردهای متفاوت اما هر دو این نمایشگرها توانایی‌های زیادی در ارائه جذاب و چشم‌نواز تصاویر و محتواها دارند. اینکه کدام یک از این نمایشگرها برای کسب‌وکار شما مناسب‌ است، بیش از هر چیز به محل نصب، فاصله دید و کاربرد نهایی بستگی دارد.

کدام نمایشگر برای کسب‌وکارها مناسب‌تر است؟

نمایشگرهای outdoor چه کاربردی دارند؟

لوازم الکترونیکی که برای استفاده در فضاهای باز و عمومی طراحی می‌شوند، باید مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب‌وهوایی و چالش‌هایی مثل وزش باد شدید، رعد و برق، تابش نور خورشید، برف و باران و… داشته باشد.

نمایشگرهای outdoor سامسونگ از کنار هم قرار گرفتن چندین کابینت یا قاب تشکیل می‌شود، هر کدام از این قاب‌ها دارای تاییدیه IP55 یا بالاتر هستند که نشان‌دهنده نفوذناپذیری این دستگاه‌ها در برابر قطرات باران، برف، یخ‌زدگی و گرد و غبار و صدمات ناشی از باد است.

کدام نمایشگر برای کسب‌وکارها مناسب‌تر است؟

نمایشگرهای سری outdoor سامسونگ به طور ویژه برای نمایش تبلیغات در فضاهای عمومی مانند میادین شهرها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و… طراحی شده‌اند. این نمایشگرها با قابلیت‌هایی همچون بدنه مقاوم، کارکرد ۲۴ ساعته و روشنایی بالای صفحه نمایش تمامی چالش‌های حوزه تبلیغات محیطی را برطرف کرده‌اند.

علاوه بر بدنه مقاوم و قدرتمند، یکی دیگر از عواملی که در ساخت نمایشگرهای outdoor اهمیت دارد به میزان روشنایی صفحه نمایش آن مربوط می‌شود.

برای اینکه محتواها و تصاویر نمایش داده شده در این نمایشگرها در هر ساعتی از شبانه‌روز  به خوبی دیده شود باید میزان روشنایی بالایی داشته باشند. همچنین نمایشگرهایی که ویژه پخش محتوا در فضاهای عمومی ساخته می‌شوند می‌بایست در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاوم باشند تا با گرمی و سردی هوا روند نمایش مختل نشود. نمایشگرهای سری outdoor سامسونگ دارای فن‌ها و سیستم‌های تهویه مجهز هستند و در برابر تغییرات دمایی سازگاری کامل را دارند.

نمایش تبلیغات در فضاهای عمومی به دلیل داشتن هزینه‌های جانبی زیاد به عنوان یک راهکار گران قیمت شناخته می‌شد. با ورود سری outdoor به دنیای نمایشگرهای حرفه‌ای این کار به شکل مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی انجام می‌شود.

کدام نمایشگر برای کسب‌وکارها مناسب‌تر است؟

آشنایی با نمایشگرهای داخلی 

نمایشگرهای داخلی به دلیل نوع کاربرد خود از فناوری LED متفاوتی استفاده می‌کنند و این موضوع کمک کرده تا این نمایشگرها بتوانند تصاویر واضح و شفاف را به نماش گذارند. مثلا نمایشگرهایی که با نام The Wall طراحی شده‌اند نسل نوین ویدئو وال‌ها هستند که با قابلیت‌هایی پیشرفته و به منظور نمایش محتوا در جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین حالت ممکن تولید و عرضه شده‌اند.

نمایشگرهای وال (The Wall) سامسونگ یک نمایشگر ماژولار LED است که صاحبان و مدیران کسب‌وکارها می‌توانند براساس محل فعالیت و نیاز خود ابعاد و نسبت نمایشگر را تعیین کنند. در واقع همانطور که از نام این مدل پیداست، همچون یک دیوار که از کنار هم چیدن آجرها یا کاشی‌ها بالا می‌رود و ساخته می‌شود، در نمایشگر وال سامسونگ با کنار هم قرار دادن ماژول‌ها می‌توانید نمایشگری یکپارچه و منسجم بسازید. در هر کدام از این ماژول‌ها چندین هزار LED با ابعاد بسیار کوچک جای گرفته است.

نمایشگرهای داخلی به دلیل اینکه در فضای باز قرار ندارند از تغییرات آب‌وهوایی در امان هستند اما این نمایشگرها هم چالش‌های خاص خود را داردند. قرار گرفتن نمایشگرهای داخلی در میادین و راهروها و فضاهای عمومی باعث می‌شود تا این نمایشگرها دائم در خطر ضربه، خراشیدگی، ریختن مایعات بر روی صفحه نمایش و… باشند. به همین دلیل این سری از نمایشگرها با مقاومت بالایی در برابر ضربات، گرد و غبار و نفوذ آب تولید می‌شود.

کدام نمایشگر برای کسب‌وکارها مناسب‌تر است؟

انتخاب نمایشگر

انتخاب نمایشگر مناسب شباهت زیادی به خرید یک وسیله نقلیه دارد. خودرو سواری یا کامیون هر دو شما را به مقصد می‌رساند اما هر کدام برای کاری متفاوت طراحی و ساخته شده‌اند.

نمایشگرهای داخلی و outdoor هر کدام می‌توانند تصاویر بصری چشم‌نوازی را را ارائه دهند اما انتخاب یک مدل از میان آنها به نوع کاربرد کسب‌وکار شما بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا