سبدگردانی فارابی، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در بورس

سبدگردانی یکی از خدمات متنوع مدیریت دارایی فارابی است که به شما کمک می‌کند با استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، بدون نگرانی و صرف زمان، همیشه یک گام جلوتر از بازارهای مسکن، طلا، دلار و حتی شاخص بورس باشید.

سبد‌گردانی در بورس یکی از جذاب‌ترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. برای استفاده از خدمات سبدگردانی، شرکت‌های زیادی در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند که در میان تمام آن‌ها شرکت‌ سبدگردان فارابی متنوع‌ترین خدمات سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بورس را ارائه می‌کند.

 

مدیریت دارایی فارابی با خدمات متنوع

سبدگردانی یکی از خدمات متنوع مدیریت دارایی فارابی است که به شما کمک می‌کند با استفاده از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، بدون نگرانی و صرف زمان، همیشه یک گام جلوتر از بازارهای مسکن، طلا، دلار و حتی شاخص بورس باشید.

در روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، مدیریت دارایی به شرکت‌هایی که مجوزهای لازم برای این‌کار را کسب کرده‌اند، واگذار می‌شود. این شرکت‌ها جهت کسب بازدهی مناسب از مدیران و تحلیلگران خبره بازار بهره می‌گیرند. معمولا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با دو روش سبدگردانی اختصاصی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها انجام می‌شود.

 

سبدگردانی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک؟

اگر می‌خواهید دارایی شما به‌طور کاملا اختصاصی مدیریت شود، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در سبدگردان فارابی است. در سبدگردانی، مدیریت دارایی افراد به صورت کاملا اختصاصی صورت می‌گیرد. در این روش متناسب با درجه ریسک‌پذیری افراد و میزان دارایی‌شان، سبد متنوعی از اوراق بهادار تشکیل می‌شود.

ممکن است این سوال برایتان وجود داشته باشد که سبدگردانی بهتر است یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک؟ در پاسخ باید گفت همه چیز به استراتژی سرمایه‌گذاری شما ارتباط دارد. اگر می‌خواهید دارایی‌تان در کنار دارایی سایر افراد در بورس مدیریت شود، می‌توانید از گزینه صندوق‌های سهامی یا درآمد ثابت بهره‌مند شوید، اما اگر به سرمایه‌گذاری اختصاصی علاقه‌مند هستید، بهتر است پس از یک جلسه مشاوره سرمایه‌گذاری، گزینه سبدگردانی اختصاصی را انتخاب کنید.

 

شرایط سبدگردانی چیست؟

از آنجایی که در سبدگردانی، مدیریت دارایی به صورت کاملا اختصاصی صورت می‌گیرد، بنابراین محدودیت‌ها و شرایط خاصی نیز در این روش وجود دارد. یکی از مهمترین شرایط سبدگردانی، محدودیت‌های مربوط به حداقل دارایی است. معمولا این شرکت‌ها برای شروع سبدگردانی، حداقل‌هایی برای سرمایه اولیه در نظر می‌گیرند.

به عنوان مثال، حداقل میزان سرمایه در اکثر شرکت‌ها از جمله شرکت سبدگردان فارابی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. البته برخی از از شرکت‌ها نیز حداقل میزان سرمایه را مبالغ بالاتری منظور می‌کنند. بنابراین توجه داشته باشید که سبدگردانی برای مبالغ بالا مناسب است و اگر قصد سرمایه‌گذاری با مبالغ کمتر دارید، باید از روش مستقیم یا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

 

کارمزد سبدگردانی چه میزان است؟

سبدگردان‌ها در قبال ارائه خدمات اختصاصی به سرمایه‌گذار، کارمزد اخذ می‌کنند. کارمزد سبدگردانی به دو بخش کارمزد ثابت و متغیر تقسیم می‌شود.

کارمزد ثابت بر‌اساس درصد مشخصی از سرمایه تعیین و در فرایند سبدگردانی از سرمایه‌گذار اخذ می‌شود. کارمزد ثابت اکثر سبدگردان‌ها بین یک تا دو درصد آورده اولیه سرمایه‌گذار در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر قصد سرمایه‌گذاری با یک میلیارد تومان سرمایه و با کارمزد ثابت یک درصدی داشته باشید، کارمزد ثابتی که باید برای بازه زمانی یکسال سبدگردانی پرداخت کنید، ۱۰ میلیون تومان است.

علاوه بر کارمزد ثابت، کارمزد متغیر نیز متناسب با درصد بازدهی سبد سرمایه‌گذاری، از شما اخذ می‌شود. توجه داشته باشید، از آنجایی که طبق قانون سبدگردان‌ها مجاز به تضمین سود ثابت و متغیر نیستند، بنابراین هر جا ادعای پرداخت سود تضمینی دیدید، مطمئن باشید مشکلی وجود دارد.

 

کارمزد ثابت و متغیر در سبدگردانی

شرکت سبدگردان فارابی، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های سبدگردانی بازار سرمایه ایران، در روش سبدگردانی خود برای هر درجه ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار طرح اختصاصی در نظر گرفته است.

در روش اول، سبدگردان فارابی تنها در صورتی از شما کارمزد متغیر اخذ می‌کند که بازدهی سبد سرمایه‌گذاری شما در طول سال بیشتر از ۲۵ درصد باشد. در این حالت سهم سبدگردان ۲۰ درصد مازاد بازدهی سبد است.

به عنوان مثال فرض کنید شما با سرمایه یک میلیارد تومانی، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اید و بازدهی سبد دارایی شما در طول سال، ۱۰۰ درصد یا معادل یک میلیارد تومان شده است. در این حالت ۲۵۰ میلیون تومان از این مبلغ که معادل ۲۵ درصد سود اولیه سبد می‌شود، متعلق به شماست. در نتیجه از ۷۵۰ میلیون تومان سود باقیمانده ۲۰ درصد آن که معادل ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود، سهم سبدگردان بوده و نهایتا ۸۵۰ میلیون تومان نیز سود کل شما از این سرمایه‌گذاری می‌شود.

در روش دیگر سبدگردانی، شرکت سبدگردان فارابی، تنها در صورتی از شما کارمزد متغیر اخذ می‌کند که بازدهی سبد شما بیشتر از بازدهی شاخص کل باشد. در این روش درصدی از سود مازاد به صورت توافقی، به عنوان کارمزد سبدگردانی از سرمایه گذار اخذ می‌شود.

 

جهت مشاهده و سرمایه‌گذاری در یکی از طرح‌های سبدگردانی کارگزاری فارابی، می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید. پیشنهاد می‌شود قبل از شروع سبدگردانی، جهت انتخاب بهترین روش سبدگردانی در بورس متناسب با درجه ریسک‌پذیری و میزان سرمایه‌تان، از کارشناسان سرمایه‌ گذاری این شرکت، مشاوره رایگان دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا