صنعت بخش خصوصی خوزستان باید به اندازه استان های دیگر ارتقا یابد

صادرات نوین چوب تا پایان دولت سیزدهم تقویت می شود.

موبنا –  دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور که خود پرورش یافته خوزستان است و احساس تعلق به این خاک همراه با معنویت و فداکاری های مردم خوزستان دارد، و روزگاری به عنوان فرمانده سپاه پاسداران در کنار سایر رزمندگان، از این مرز و بوم دفاع کرده است، امروز پنجشنبه در سمت معاون اقتصادی رئیس جمهور برای کمک به توسعه این استان، به همراه استاندار وجمعی از مدیران و مسوولان استان خوزستان، از شرکت نوین چوب بازدید کرد.

محسن رضایی روز پنجشنبه در سفر به خوزستان به همراه استاندار و جمعی از مدیران استان از شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز دیدن کرد و وضعیت فعالیت واحدهای صنعتی در این شهرک را مورد بررسی قرار داد. ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز وجود دارد که از این تعداد ۲۰۳ واحد بهره برداری شده اند و ۱۳۸ واحد فعال هستند. همچنین ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که از این تعداد پنج شهرک صنعتی در اهواز قرار گرفته است.

صنعت بخش خصوصی خوزستان باید به اندازه استان های دیگر ارتقا یابد

رضایی در بازدید از فاز سوم پروژه توسعه شرکت نوین چوب در این شهرک، و کسب اطلاع از روند اجرای این پروژه، با تاکید بر توان کارآفرینان بخش خصوصی در توسعه صنایع و رشد صادرات کشور اعلام کرد: دولت از این گونه صنایع که متعلق به بخش خصوصی است و زنجیره کامل ارزش در خط تولید و اشتغال و صادرات را محور برنامه خود قرار داده است، حمایت خواهد کرد و به مسوولان استانی نیز سفارش شده که صنایع بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهند.

محسن رضایی در جمع کارکنان کارخانه نوین چوب، افزود: کارآفرینان ما از قابلیت های بسیار بزرگی برخوردار هستند و اگر دولت ها زمینه های مساعدی برای آنها فراهم کنند، بدون شک با استعداد انسانی و معنوی که در وجود آنهاست و احساس تعلقی که به وطن و سرزمین خود دارند، می توانند از بسیاری کارآفرینان کشورهای دیگر جلو بیافتند.
معاون اقتصادی رئیس جمهور، با اشاره به وجود زنجیره کامل ارزش در این کارخانه از تولید مواد اولیه تا محصول نهایی و صادراتی گفت: کاری که کارکنان و مدیران شرکت نوین چوب انجام داده اند، کل ارزش افزوده این صنعت و زنجیره ارزش را در بر میگیرد. آنها ابتدا از واردات مواد اولیه و برخی محصولات استفاده کرده اند ولی امروز کارخانه ای ایجاد شده که ازکاشت درخت تا محصول نهایی و کل زنجیره ارزش را شامل می شود و طرحی پیاده سازی کرده اند که صنایع مربوط به زنجیره ارزش از کاشت درخت تا ام دی اف و روکش کردن محصول و سایر کالاها و محصولات را به صورت کامل در بر می گیرد. به عبارت دیگر، تمام مراحل تولید محصول را در نظر گرفته و برای هر نوع ارزش افزوده و تولید مواد اولیه و محصولی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده و کارخانه تمام نیاز ها را به صورت ساخت داخل تامین کرده است.

صنعت بخش خصوصی خوزستان باید به اندازه استان های دیگر ارتقا یابد

وی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع بخش خصوصی در استان خوزستان ادامه داد: امیدوارم که  نوین چوب و سایر صنایع بخش خصوصی کار خود را در استان خوزستان، و سایر استان ها توسعه دهند و به خصوص در بخش صادرات برنامه ریزی موفقی داشته باشند. امروز در شهرهای خوزستان، استعداد تکرار این نوع صنایع وجود دارد و  نوین چوب می تواند در سایر شهرهای خوزستان توسعه یابد.

 

 

وی با تاکید بر برنامه صادراتی این شرکت اظهارداشت: همچنین برنامه ریزی برای توسعه صادرات نیز میتواند برکات و تحول گسترده ای را شامل شود. امیدواریم که تا پایان این دولت و ۴ سال آینده، شاهد تحول گسترده ای در بخش صادرات باشیم و صادرات زیادی از این شرکت به کشورهای اروپایی داشته باشیم.

صنعت بخش خصوصی خوزستان باید به اندازه استان های دیگر ارتقا یابد
محسن رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه راه اندازی فاز ۳ که اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر را فراهم می کند، زمینه حمایت دولت از نوین چوب را فراهم می سازد؟ گفت: به آقای استاندار خوزستان اعلام کردم که ایشان در استان خوزستان، این گونه صنایع را مورد حمایت قرار دهند. ما نیز در مرکز و تهران این نوع صنایع را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

صنعت بخش خصوصی خوزستان باید به اندازه استان های دیگر ارتقا یابد
وی با اشاره به این نکته که استان خوزستان از نظر صنعت بخش خصوصی خیلی عقب افتاده است گفت: ما وظیفه داریم که صنعت بخش خصوصی خوزستان را به پای استان های دیگر کشور ارتقا دهیم.

بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز، حضور در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان و حضور در مراسم چهلم شهید دانش آموز علی لندی در ایذه از برنامه های سفر رضایی به خوزستان است.

صنعت بخش خصوصی خوزستان باید به اندازه استان های دیگر ارتقا یابد

 منبع: بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا