اکس‌پنگ، ایمن ترین خودروی پرنده را روانه بازار می‌کند (+فیلم و عکس)

اچ‌تی ارو با جذب سرمایه بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری عرضه خودرو پرنده خود در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – اچ‌تی اِرو – استارت آپی وابسته به شرکت چینی اکس‌پنگ موتورز که در زمینه تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می کند – از یک خودرو مفهومی جدید رونمایی کرده است که قابلیت پرواز در آسمان و رانندگی روی زمین را دارد. این استارت آپ چینی موفق به جمع آوری سرمایه بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری از سرمایه گذاران خارجی شده و قصد دارد خودرو پرنده خود را در سال ۲۰۲۴ معرفی کند.

 

 

خودرو جدید اچ‌تی اِرو دارای طراحی فوق سبک خواهد بود. این خودرو می تواند با استفاده از مکانیزم روتور تاشو به یک هواگرد تبدیل شود. در حالت خودرو، پایه های پروانه ها در بدنه خودرو پنهان می شوند و هنگامی که این وسیله نقلیه آماده پرواز باشد از قسمت عقب نسبتا دراز خودرو خارج شده و حدود ۱۲ متر گسترش می یابند. این خودرو پرنده دارای برخی ویژگی های ایمنی از جمله چتر نجات است و به یک سامانه ادراک محیطی پیشرفته مجهز خواهد شد تا پیش از برخاستن از زمین ارزیابی های ایمنی لازم انجام شود.

خودرو پرنده چینی

زیر نظر هی شیائوپنگ، مدیرعامل اکس‌پنگ، این شرکت قصد دارد تا ایمن‌ترین خودرو پرنده الکتریکی هوشمند را روانه بازار کند که نه تنها می تواند به حل مشکلات ترافیک شهری کمک کند، بلکه به عنوان یک خودرو امداد و نجات، گشت پلیس و البته گزینه ای برای حضور در صنعت گردشگری نیز قابل استفاده است.

در ویدئو منتشر شده از این محصول، بازوهای پروانه های خودرو پرنده اچ‌تی اِرو زیر درب هایی گالوینگ پنهان می شوند. بی تردید، خلق چنین چیزی با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای بسیار آسان‌تر از عملی کردن آن در دنیای واقعی است و اچ‌تی اِرو نیز به این نکته اشاره داشته که طراحی نهایی ممکن است دچار تغییراتی شود تا به برخی چالش های موجود برای این نوع از وسیله نقلیه رسیدگی شود.

خودرو پرنده چینی

همچنین، پرسش هایی درباره این که آیا بسته باتری می تواند نیروی لازم برای برخاستن خودرویی که مکانیزم های دو نوع وسیله نقلیه را حمل می کند را تامین کرده و حتی اگر این گونه باشد، مدت زمان پرواز با آن چقدر خواهد بود، مطرح است.

تولید انبوه خودرو پرنده اچ‌تی اِرو از سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده و قیمت خرده فروشی آن کمتر از ۱۵۷ هزار دلار عنوان شده است.

خودرو پرنده چینی

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا