مشترکان ایرانسل برخلاف همراه اول کاهشی شد!

همراه اول رکوردار بیشترین سهم بازار در میان سه اپراتور فعال کشورمان شد. این اپراتور که بیش از ۱۰۳ میلیون سیمکارت به مشترکانش در سراسر کشور واگذار کرده، با اختلاف قابل‌توجهی نسبت به دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل جایگاهش را در رتبه نخست تثبیت کرد.

موبنا؛ محمدرضا حبیبیان – براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سهم بازار همراه اول در سال‌های اخیر به‌طور مداوم رشد داشته، به‌طوری‌که در سه ماه دوم سال جاری نسبت به سه ماه اول نیز بهبود یافته است. این اپراتور هم‌ اکنون ۵۳.۵۴ درصد از صنعت ارتباطات سیار کشور را اختیار دارد که در مقایسه با فصل بهار که این عدد ۵۳.۲۷ درصد بوده، رشد معناداری را نشان می‌دهد.

مشترکان ایرانسل برخلاف همراه اول کاهشی شد!

رتبه دوم این صنعت متعلق به اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل است که این اپراتور برخلاف همراه اول، سهم بازارش را از دست داده است. سهم بازار اپراتور دوم تلفن همراه در فصل بهار سالجاری ۴۳.۰۱ درصد بوده که براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تابستان به ۴۲.۶۰ درصد رسیده است.

ایرانسل مجموعا ۹۵ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۳ سیمکارت واگذار کرده – که بخش عمده آن نیز سیمکارت‌های اعتباری است – و سهم بازار آن ۴۲.۶ درصد برآورد می‌شود.

اپراتور آخر گزارش ارائه شده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز مربوط به رایتل است. رایتل که در سال‌های اخیر به‌دلایل مختلف نتوانسته با اقبال مشترکان مواجه شود، همیشه به رتبه آخر بسنده کرده، به‌طوری‌که براساس گزارش‌های جدید این اپراتور ۳.۸۶ درصد سهم بازار، فاصله قابل‌توجهی تا همراه اول – به‌عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشورمان – دارد.

البته ناگفته نماند که رایتل نیز سهم بازارش از ۳.۷۱ درصد در فصل بهار به ۳.۸۶ درصد در تابستان سالجاری افزایش یافته است.

رایتل تاکنون کمتر از هشت میلیون و ۷۰۰ هزار سیمکارت به مشترکان عرضه که فاصله قابل‌توجهی تا رتبه اول این بازار یعنی همراه اول دارد.

همراه اول بالاترین درصد پوشش خدمات ارتباطی را در کل کشور به خود اختصاص داد. براساس جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور اول ۹۶.۹ درصد از جمعیت کل کشور را تحت پوشش فناوری‌های ارتباطی خود قرار داده است که به‌این‌ترتیب با فاصله قابل‌توجهی از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل در مقام نخست قرار می‌گیرد.

نکته جالب گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این است که، طبق آمارهای ارائه شده تعداد کل مشترکان ایرانسل حدود ۲۰ هزار کاسته شده اما در مقابل مشترکان همراه اول با رشد یک میلیونی مواجه شده‌اند.

مشترکان ایرانسل برخلاف همراه اول کاهشی شد!

بد نیست بدانید همراه اول – به غیر سهم بازار – در حوزه ارائه خدمات اینترنت همراه نسل‌های دو،‌ سه و چهار نیز در مقایسه با سایر اپراتورهای فعال در کشورمان پیشتاز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا