هورش A8، اس کلاس مرسدس بنز را به چالش دعوت می‌کند! (+عکس)

این محصول فقط ویژه بازار چین در نظر گرفته شده تا به نوعی بازار مایباخ اس-کلاس جدید مرسدس بنز را در کشورهای آسیایی چالشی کند.

موبنا؛ مازیار دانیالی – کشور چین از منظر میزبانی ثروتمندان دلاری آمار قابل توجهی را در جهان به خود اختصاص می دهد. همین مساله موجب شده تا بازار مربوط به خودروهای لوکس و اشرافی در این منطقه از جهان بسیار داغ و پررونق باشد.

در همین ارتباط، اخیرا یک مدل خاص از آئودی A8 با نام کامل A8 L Horch برای بازار چین معرفی که ماه آینده و طی نمایشگاه خودروی گوانگژو(اتو گوانگژو) رونمایی خواهد شد.

حرف L در نامگذاری خودرو به فاصل طولانی بین محورها اشاره دارد که فضای بیشتری را برای ردیف دوم صندلی و همچنین امکانات داخل کابین ایجاد می کند. کلمه هورش نیز در نامگذاری به برند خودروی هورش اشاره دارد که در توضیح آن آمده است:

هورش شرکت خودروسازی آلمانی بود، که در سال ۱۸۹۹ توسط آگوست هورش تأسیس و در سال ۱۹۳۲ به یکی از ۴ شرکت تشکیل‌دهنده گروه آتو یونیون تبدیل ‌شد. هورش بعدها از عناصر تشکیل شرکت خودروسازی آئودی شد.

این محصول فقط ویژه بازار چین در نظر گرفته شده تا به نوعی بازار مایباخ اس-کلاس جدید مرسدس بنز را در کشورهای آسیایی چالشی کند.

آئودی A8 L در مقایسه با نسخه استاندارد برابر با ۱۳۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه بیشتری داشته تا طول خودرو برابر با ۵۴۵۰ میلیمتر باشد.

رینگ های استاندارد در اندازه ۲۰ اینچی انتخاب شده اند. چراغ های اصلی جلو در ال ایی دیی ماتریسی استفاده می کنند و در عقب نیز از او ال ایی دیی استفاده شده است.

برای پیشرانه از نمونه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ در هماهنگی با سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی استفاده شده است. میزان خروجی برابر با ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. سامانه تمام چرخ محرک اختصاصی آئودی با نام کواترو نیز در وضعیت فعال قرار دارد.

از امکانات کابین نیز می توان به سیستم صوتی از برند لوکس بنگ اند اولافسن، یخچال، سیستم بهبود دهنده هوای داخل، صندلی های جلو و عقب با ۸ مدل ماساژ، سیستم سرگرمی با دسترسی اختصاصی برای ردیف عقب و … اشاره کرد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا