نظارت شبانه روزی آتش نشانان بر ایمنی نمایشگاه بین المللی کتاب

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبر نگار مهر با بیان این مطلب افزود: آتش نشانان به همراه ۱۳ دستگاه خودروی سنگین منبع دار، سه دستگاه خودروی مجهز نجات، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت و نیز یک دستگاه تانکر آب ۱۲ هزار لیتری با استقرار در محوطه داخلی و بیرونی ونیز اطراف …

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبر نگار مهر با بیان این مطلب افزود: آتش نشانان به همراه ۱۳ دستگاه خودروی سنگین منبع دار، سه دستگاه خودروی مجهز نجات، ۱۲ دستگاه موتورسیکلت و نیز یک دستگاه تانکر آب ۱۲ هزار لیتری با استقرار در محوطه داخلی و بیرونی ونیز اطراف محل برگزاری نمایشگاه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تامین ایمنی نمایشگاه را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: این سازمان همچنین با ایجادپایگاه هایی در داخل و بیرون نمایشگاه و استفاده از نیروهای عملیاتی به صورت پیاده با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده سبک و سنگین آماده مواجه با هرگونه حادثه و آتش سوزی احتمالی است.

داوری تصریح کرد: براساس تدابیر و برنامه ریزی انجام شده، سازمان آتش نشانی با تمام امکانات و تجهیزات و نیروهای متناسب برای ایام برگزاری نمایشگاه به طور شبانه روزی حضوری فعال دارد. ضمن آنکه تمام ایستگاه های ثابت شهری در اطراف مجموعه مصلای تهران به صورت ویژه در حالت آماده باش قرار دارند.

داوری با اشاره به مدت استقرار نیروهای آتش نشانی در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال، اظهار داشت: این سازمان از چند روز قبل از بازگشایی تا پایان نمایشگاه و تخلیه کامل آن با استقرار اكیپ های سیار آتش نشانی در محل های مشخص شده، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران درمورد برگزاری مانور های عملیاتی آتش نشانان در محل نمایشگاه گفت: آتش نشانان به منظورآمادگی هرچه بیشتروهمچنین آشنائی و اطلاع از امکانات موجود در نمایشگاه با برنامه ریزی های صورت گرفته با هماهنگی مسئولین نمایشگاه تاکنون دو مرحله مانور عملیاتی برگزار کرده اند که این مانورها در طول برگزاری نمایشگاه کتاب نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته طبق برنامه ریزی انجام گرفته، برای افراد حاضر و غرفه داران، چندین برنامه آموزشی تئوری و عملی ایمنی و آتش نشانی در دستور کار سازمان قرار دارد که با همکاری مسئولین برگزاری نمایشگاه درطول این ایام تشکیل می شود.

داوری به حضور مستمرو نیزبازدید های هر روزه مدیران، روسای ایستگاه ها و مسئولین ارشد سازمان از زمان شروع بکار نمایشگاه تا آخرین روز برگزاری آن اشاره کرد وافزود: علاوه بر مسئولین ارشد سازمان، کارشناسان پیشگیری مناطق آتش نشانی هم در کنار نیروهای عملیاتی به صورت دائمی حضور داشته وبنا به وظیفه محوله، عمل خواهند کرد.

معاون عملیات آتش نشانی به بازدید کنندگان توصیه کرد درصورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی ضمن حفظ خونسردی، از محل حادثه دور شوید و بلافاصله موضوع را با سامانه ۱۲۵ یا اکیپ های آتش نشانی مستقر در نمایشگاه اطلاع دهند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب که از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود و از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب دراین ایام برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا