سامسونگ دارای اولین گواهینامه جهانی رد پای کربن برای تراشه‌های منطقی

سامسونگ الکترونیکس، پیشرو در زمینه فناوری‌های نیمه‌هادی پیشرفته، به تازگی اعلام کرد که چهار محصول این شرکت برای اولین بار گواهی برچسب رد پای کربن را از Carbon Trust دریافت کرده‌اند.

موبنا – سامسونگ با دریافت اولین اعتبارنامه رد پای کربن صنعت تراشه برای تراشه‌های حافظه از Carbon Trust در سال ۲۰۱۹، اکنون طیف ESG (محیط زیست، اجتماعی و حکمرانی) خود را گسترش داده است. سامسونگ همچنین در ژوئن ۲۰۲۱ اولین استاندارد سه‌گانهCarbon Trust  برای کربن، آب و ضایعات را به دست آورد.

Carbon Trust یک شریک مستقل و متخصص برای سازمان‌های سراسر جهان است که به مشاغل در مورد فرصت‌های‌شان در یک جهان پایدار و کم کربن مشاوره می‌دهد. Carbon Trust همچنین رد پای محیط زیستی سازمان‌ها، زنجیره‌های تأمین و محصولات را اندازه‌گیری و تایید می‌کند.

از بین انواع گواهینامه‌های Carbon Trust، محصولات سامسونگ برچسب رد پای کربن محصول CO2 Measured را دریافت کردند. این برچسب رد پای کربن تراشه را تأیید و مصرف‌کنندگان را از تأثیر محصول و فرآیند تولید آن بر محیط زیست مطلع می‌کند.

دریافت برچسب CO2 Measured اولین گام مهم برای کاهش کربن است، زیرا انتشار فعلی کربن محصولات را با مشخصات شناخته شده جهانی (PAS 2050) تأیید می‌کند، که سامسونگ می‌تواند از آن به عنوان معیاری برای اندازه گیری کاهش کربن در آینده استفاده کند.

سامسونگ دارای اولین گواهینامه جهانی رد پای کربن برای تراشه‌های منطقی

اندازه گیری صحیح رد پای کربن یک محصول به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. این شامل محاسبه مقدار کربن ساطع شده از ساخت مواد فرعی خام و انتقال محصول و همچنین انتشار کربن بخاطر استفاده از برق، آب و گاز است. صدها فرآیند ساخت مورد نیاز برای ساختن تراشه نیمه‌هادی بر پیچیدگی این مسئله افزوده است.

هیو جونز، مدیر عامل Carbon Trust Advisory می‌گوید: «ما خوشحالیم که با سامسونگ در این مرحله از مسیر پایداری کار کرده‌ایم. گواهینامه Carbon Measured از Carbon Trust یک نشانگر واضح و معتبر برای مصرف‌کنندگان است که رد پای کربن این محصولات به طور مستقل تأیید شده است و همچنین معیاری است که سامسونگ با مقایسه با آن روی کاهش آلایندگی‌های خود در آینده کار می‌کند».

چهار محصولی که مجوز کربن دریافت می‌کنند شامل انواع تراشه‌های System LSI سامسونگ، از پردازنده‌های تلفن همراه تا حسگرهای تصویر است.  Exynos 2100یکی از چهار محصولی که گواهینامه را دریافت می‌کند، یک پردازنده موبایل با کارایی بالا است که با پیشرفته ترین گره فرایند ۵ نانومتری (nm) فوق فرابنفش (EUV) ساخته شده است. سنسور تصویری ۰.۷ میکرومتر (μm) پیکسل ISOCELL HM2، DTV SoC (S6HD820)  و TCON (S6TST21)  نیز مجوز Carbon Trust را دریافت می‌کنند.

سامسونگ با احتساب این چهار تراشه، تاکنون گواهینامه چهارده محصول نیمه‌هادی خود را از Carbon Trust دریافت کرده است.

سئونگ دای جانگ، نایب رئیس ارشد و رئیس دفتر مدیریت پایداری شرکتی DS در سامسونگ الکترونیکس، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که به خاطر تلاش‌های دوستدار محیط زیست‌مان در سطح جهان شناخته می‌شویم. ما به عمل کردن به اهداف کاهش کربن خود ادامه می‌دهیم و تلاش‌های خود را در طیف وسیع تری از محصولات سازگار با محیط زیست و با عملکرد بالا گسترش می‌دهیم تا به استانداردهای جهانی برای آینده‌ای پایدار برسیم.»

سامسونگ دارای اولین گواهینامه جهانی رد پای کربن برای تراشه‌های منطقی

Exynos 2100

Exynos 2100 بر اساس فناوری پردازشی ۵ نانومتریEUV، اولین پردازنده موبایل ۵G سامسونگ است که برای دستگاه‌های تلفن همراه درجه یک ساخته شده است. Exynos 2100 تا ۲۶ تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) را با بیش از دو برابر بازده توان نسبت به نسل قبلی پردازنده‌ها انجام می‌دهد.

 

ISOCELL HM2

ISOCELL HM2 یک سنسور تصویر ۰.۷μm-pixel است که بازار را برای وضوح بسیار بالا آماده کرد. سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی حدود ۱۵ درصد کوچکتر از نسخه‌های قبلی ۰.۸μm است و ارتفاع ماژول دوربین را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد، در حالی که از فوکوس خودکار سریع‌تر، قابلیت ضبط ۹ پیکسل و بزرگنمایی بدون افت ۳ برابر برخوردار است.

 

DTV SoC (S6HD820)

DTV SoC سامسونگ (S6HD820) یکی از اجزای ضروری تلویزیون است زیرا کیفیت تصویر را از ۴K به ۸K ارتقا می‌دهد. واحد پردازش عصبی DTV SoC به فناوری هوش مصنوعی اجازه می‌دهد کیفیت تصویر و پردازش صدا را بهبود بخشد.

 

TCON (S6TST21)

TCON داده‌های ویدئویی را از DTV SoC می‌گیرد و با توجه به خواسته‌های DDI (آی‌سی درایور نمایش) تغییر می‌دهد. سرعت انتقال داده TCON هنگام انتقال سریع داده‌های تصویری با وضوح بالا به DDI مهم است. سامسونگ در TCON (S6TST21) دو تراشه۸K  با فرکانس  ۶۰هرتز را برای به حداقل رساندن اتلاف انرژی ادغام می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا