مانور پایداری شبکه مخابرات ایران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد

مانور پدافند غیرعامل به منظور بررسی امنیت و پایداری شبکه مخابرات و زیرساخت های مرتبط با آن و پایش مکانیزم های خودحفاظتی و مانیتورینگ یکپارچه شبکه به صورت موفقیت آمیز ، امروز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در این مراسم که با حضور مهندس یافتیان ، عضو هیات مدیره شرکت و مدیران حوزه شبکه و زیرمجموعه های آن در مرکز عملیات یکپارچه شرکت مخابرات ایران برگزار شد، مانور پدافند در دو بخش شبکه انتقال و دیتای مخابرات با تست قطعی و وصل مجدد شبکه به صورت موفقیت آمیز در برابر هجوم یا آسیب های احتمالی  مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

 بر اساس این گزارش، پایداری و تاب آوری شبکه مخابرات ایران به عنوان یکی از مهم ترین سازمان های زیرساختی کشور اهمیت ویژه ای دارد و در همین راستا، با هماهنگی های انجام شده بر روی کل شبکه مخابرات، مصونیت شبکه در برابر آسیب های سایبری و مخاطرات احتمالی به صورت عملی در طول مانور قطعی و وصل مجدد شبکه، تایید و تاب آوری شبکه تضمین شد.
مرکز عملیات یکپارچه شرکت مخابرات ایران، علاوه بر امکان فراهم کردن پایش و رصد لحظه ای جزییات شبکه مخابرات در سراسر کشور نقش مهمی در حوزه پدافند غیرعامل و تضمین پایداری شبکه مخابرات دارد.
در این مراسم مسیرهای مورد بررسی در بخش شبکه انتقال، و در حوزه دیتا، در مورد انتقال ترافیک از مبدا به مقصد به صورت پایلوت بر روی شبکه مخابرات منطقه البرز انجام شد.
 گفتنی است در مقوله دفاع از فضای سایبری کشور در برابر حملات بزرگ با توجه به پیچیدگی های روز افزون فناوری و پیشرفت های این حوزه، تاب آوری زیرساخت های مخابراتی نقش مهمی ایفا می کند  که با برگزاری مانور امروز ، این تاب آوری به صورت مناسبی، تایید و میزان آمادگی شبکه مخابراتی کشور در برابر انواع تهدیدها و وضعیت مکانیسم خودحفاظتی شبکه مورد بررسی  و تایید قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا