رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد خوانساری» به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از محسن نادری‌منش، درحکمی«محمد خوانساری» را به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران» منصوب کرد.

بر اساس حکم صادره، ماموریت ویژه خوانساری در دوره مسوولیتش، «ارائه یکپارچه تمامی خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه ملی خدمات»، «بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند مورد نیاز آحاد مردم توسط بخش خصوصی»، «شکل گیری اپراتورهای ارائه دهنده خدمات هوشمند به شهروندان» و «دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات» است.

مدیریت و راهبری سازمان فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، ارتقای بلوغ و کیفیت خدمات دولت هوشمند، توسعه پلتفرم های خدمات دیجیتال برای شهروندان با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، تقویت نظام تنظیم‌گری حوزه فناوری اطلاعات، ارتقای سطح امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور در چارچوب ماموریت‌های مصوب سازمان، کمک به توانمندسازی و رونق کسب و کارهای دیجیتال و ارتقای حداقل سی پله ای جایگاه کشور در شاخص های بین المللی توسعه دولت الکترونیک از اهم انتظارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از محمد خوانساری است که در حکم انتصاب وی آمده است.

محمد خوانساری دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و هم اکنون با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه تهران است. وی بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت اجرایی- پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح مختلف را در کارنامه خود دارد.

«ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران» از جمله مهمترین مسوولیت های وی بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا