رشد همراه اول و رایتل و ریزش ایرانسل

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آمار سهم بازار اپراتور تلفن همراه کشور را منتشر کرد.

موبنا – طبق آخرین آمار رگولاتور حوزه ارتباطی، همراه اول با رشد ۲۷ صدم درصدی، بیشترین رشد را در سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه دوم سال داشته است.

شاخص «سهم بازار» به معنی «نسبت میزان فروش یک برند در یک محصول به فروش کلی آن محصول در بازه‌های زمانی فصلی یا سالیانه» است.

همانطور که از تعریف بر می‌آید این شاخص، عامل بسیار حیاتی در سنجش میزان سودآوری برندهاست و توجه عموم سرمایه‌گذاران در دنیا نیز به برندهایی است که درصد بالایی از سهم بازار یک محصول را در اختیار دارند.

با توجه به اینکه نگرش کلی درباره «سهم بازار» نیز به عبارت «رقابت» در یک عرصه خاص برای جذب ورودی‌های بیشتر به سازمان است، اغلب مورد توجه مردم نیز قرار می‌گیرد تا برندهای پیشتاز را شناسایی کنند.

«سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با توجه به اهمیت این شاخص، هر فصل گزارش رقابتی اپراتورهای ارتباطی را منتشر می‌کند که در جدیدترین گزارش خود به آمار «فصل تابستان» اپراتورهای تلفن همراه پرداخته که سهم بازار هر کدام از آنها به شرح جدول زیر است:

سهم بازار فصل تابستان

۱۴۰۰

فصل بهار

۱۴۰۰

مقایسه بهار و تابستان

۱۴۰۰

همراه اول ۵۳.۵۴ ۵۳.۲۷ افزایش ۰.۲۷
ایرانسل ۴۲.۶۰ ۴۳.۰۱ کاهش ۰.۴۱
رایتل ۳.۸۶ ۳.۷۱ افزایش ۰.۱۵

 

ستون اول سهم بازار مربوط به «تابستان»، ستون دوم سهم بازار مربوط به «بهار» و ستون آخر هم نهایتا مقایسه این آمار در دو فصل ابتدایی سال ۱۴۰۰ است.

آمار رگولاتوری حوزه ارتباطات نشان از افزایش سهم بازارهای «همراه اول» و «رایتل» به ترتیب به میزان ۰.۲۷ و ۰.۱۵ در تابستان ۱۴۰۰ به نسبت بهار همین سال دارد؛ در حالیکه آمار مربوط به سهم بازار «ایرانسل» ریزشی و به میزان ۰.۴۱ درصد کاهش داشته است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا