جویشگر «شادبین» در دسترس تمامی دانش‌آموزان

شبکه شاد که با هدف تسهیل فرایند تحصیل غیرحضوری دانش‌آموزان پس از شیوع کرونا توسعه یافت، این روزها پس از مصوبه شورای عالی فضای مجازی، امکان تازه‌ای تحت عنوان «شادبین» را در اختیار کودکان و نوجوان کشورمان قرار داده است.

موبنا؛ محمدرضا حبیبیان – کاربران شبکه شاد از این پس می‌توانند با استفاده از گزینه جدید «شادبین» به محتوای مناسب در فضای مجازی (مناسب برای دانش‌آموزان) دسترسی داشته باشند. دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از طریق شادبین به موتور جستجو دسترسی داشته و هر محتوایی اعم از آموزشی، موسیقی، فیلم و… را به‌سادگی دریافت کنند.

جویشگر «شادبین» در دسترس تمامی دانش‌آموزان

برای استفاده از شادبین کافیست وارد برنامه شاد شوید. اگر از نسخه جدید استفاده نمی کنید، می‌توانید شاد را به روزرسانی و جدیدترین نسخه را نصب کرده تا به شادبین دسترسی پیدا کنید.

شادبین جویشگری است که روی شاد فعال شده و پدر و مادرها دیگر نیازی نیست نگران دسترسی کودک و نوجوانشان به محتوای نامناسب در فضای مجازی باشند.

جویشگر «شادبین» در دسترس تمامی دانش‌آموزان

برای جستجو درسی با شادبین، می‌توانید وارد برنامه شاد شوید و گزینه شادبین را از وسط صفحه اول شاد انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق موبایل یا کامپیوتر نشانی shaadbin.ir را جستجو کنید. مزیت این امکان این است که به سادگی از طریق اپلیکیشن شاد در دسترس است و دانش‌آموزان و معلمان بدون خروج از نرم‌افزار می‌توانند با برنامه شاد عبارت‌های مورد نظر خود را جستجو کنند. مثلاً می‌توانید با اپلیکیشن برنامه شاد، فیلم‌های آموزشی پایه ششم را جستجو کرده و با انتخاب سربرگ «ویدئو» در این موتور جستجوگر، فیلم‌های آموزشی رایگان پایه ششم را مشاهده کنید.

بد نیست بدانید امکانات جدید برنامه شاد پس از جلسه شورای عالی فضای مجازی در مهرماه سال جاری در دستور کار توسعه‌دهندگان این برنامه قرارگرفته است. براساس این مصوبه ۱۱ الزام توسعه آموزش مجازی تعیین‌شده که محوریت عمده آن متمرکز بر تقویت این شبکه آموزشی است.

در بخشی از سند اتخاذ تمهیدات لازم برای استمرار فعالیت سامانه شاد به موضوع «ارائه خدمات باکیفیت آموزشی و پژوهشی پایه رایگان (طبق برنامه رسمی مصوب) به جامعه هدف (دانش‌آموزان و فرهنگیان) و تنظیم‌گری و صدور مجوز ارائه خدمات ارزش‌افزوده آموزش‌وپرورش مجازی برای بخش دولتی و غیردولتی در قبال اخذ هزینه متعارف از کاربران با نظارت وزارت آموزش‌وپرورش ظرف مدت یک ماه» اشاره شده است.

در راستای همین تکلیف قانونی نیز امکان جدید شادبین به برنامه شاد اضافه شده است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت الزامات قانونی پیرامون شبکه شاد با جدیتی که از روز نخست در پس اجرای این شبکه وجود داشت، در ادامه نیز در حال اجراست.

جویشگر «شادبین» در دسترس تمامی دانش‌آموزان

در پایان باید دید با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که شاد فراهم کرده، چقدر شرایط بهره‌برداری بهتر از این پلتفرم آموزشی فراهم می‌شود؛ تاکنون همراه اول که این پروژه ملی را صرفا با رویکرد مسئولیت اجتماعی و بدون منفعت تجاری به سرانجام رسانده، تنها بازیگر اصلی این ماجرا بوده و کماکان هم با طرح‌های تشویقی از جمله سیمکارت‌ و اینترنت رایگان می‌کوشد دسترسی دانش‌آموزان به شاد را تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا