تولیدکننده «آیفون» و معرفی ۳ خودروی جدید (+عکس)

فاکس کان مدل سی، مدل ایی و مدل تی خودروهای مذکور هستند که از منظر نامگذاری شباهت زیادی به رویکرد تسلا دارند.

موبنا؛ مازیار دانیالی فاکس کان نامی است که همواره کنار اپل و بویژه آیفون این کمپانی حضور داشته است. فاکس کان به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های فناوری محور جهان طرف قرارداد دیگر شرکت‌های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکترونیکی مانند آمازون، دِل، اپل، گوگل، سونی، اچ‌پی، نوکیا، موتورلا، مایکروسافت، سیسکو و .. بوده است. ۷۵ درصد محصولات شرکت آمریکایی اینتل و درصد بسیار بالایی از محصولات کمپانی‌های اپل، دل و صدها شرکت دیگر را تولید می‌کند و بطور خاص به عنوان تولیدکننده آیفون شناخته می شود.

اکنون خبری روی خط رسانه ها قرار گرفته که طی آن ۳ محصول خودرویی فاکس کان معرفی می شود. فاکس کان مدل سی، مدل ایی و مدل تی خودروهای مذکور هستند که از منظر نامگذاری شباهت زیادی به رویکرد تسلا دارند.

گروهی از کارشناسان حوزه خودرو نیز این نامگذاری را الگو برداری تاریخی از فورد می دانند که سال های دور مدل سی و مدل تی را روی خط تولید خود داشته است.

به هر ترتیب خودروهای الکتریکی فاکس کان برای سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهند شد و احتمالا تایوان اولین میزبان آنها خواهد بود.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید: مدل C در کلاس کراس اوور کامپکت، مدل E در کلاس سدان و مدل T به عنوان اتوبوس روی خط تولید فاکس کان قرار می گیرند. جالب آنکه تولیدکننده آیفون، خط تولید یک استارت آپ خودرویی در آمریکا را خریداری کرده بود که احتمالا مونتاژ این محصولات جدید آنجا دنبال خواهد شد.

همچنین در ماه اگوست سال جاری میلادی، فاکس کان یک کارخانه تولید چیپ رایانه ای را نیز در تایوان خریداری کرد که این مکان نیز پتانسیل مشارکت در پروژه تولید خودروی مذکور را خواهد داشت.

برند مورد نظر فاکس کان برای این محصولات نیز “فاکس ترون” است.

مدل سی

مدل سی

مدل ایی

مدل ایی

مدل تی

مدل تی

فاکس کان اشاره می کند که طراحی سدان E در همکاری با استودیوی پینین فارینا انجام شده است. هرچند فاکس کان از همکاری با یک استودیوی مطرح طراحی می گوید اما این سدان که هنوز تصاویری از نمای عقب آن منتشر نشده؛ شباهت زیادی به هموطن چینی خود یعنی هان ایی ویی دارد که اینجا در گروه خودروی عصر ایران بطور کامل معرفی شده است.

یک نکته جالب دیگر در رونمایی از سدان فاکس ترون به رینگ های آن مربوط می شود که اگر دقت کنید شباهت زیادی به الگوی رینگی دارد که در لوسید ایر استفاده شده است. معرفی لوسید ایر را نیز می توانید اینجا در گروه خودروی عصر ایران مطالعه کنید.

لوسید ایر

لوسید ایر

به رغم آنکه انتظار بسیار زیادی از حضور نام پینین فارینا در یک پروژه خودرویی می رود اما سدان جدید فاکس کان هیچ شاخص جدیدی یا خلاقانه ای را در طراحی ارائه نمی کند.

اطلاعاتی در رابطه با ویژگی های پیشرانه این محصولات توسط کمپانی تایوانی منتشر نشده است. اما منابع خبری نزدیک به فاکس کان جزئیاتی در رابطه با کراس اوور الکتریکی را منتشر کرده اند که به شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۳.۸ ثانیه و برد حرکتی ۷۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل اشاره دارند.

در رابطه با سدان E نیز به خروجی ۷۵۰ اسب بخاری پیشرانه و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۲.۸ ثانیه اشاره شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا