لی شانگ وان شاسی بلند «ایده ال» چینی؛ ناشناخته اما باکیفیت! (+عکس)

لی شانگ وان همچنین یک رکورد جالب را در اختیار دارد. این خودرو دارای برد حرکتی ۱۸۰ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص است که در برخی رده بندی ها(با توجه به تفاوت در استانداردهای محاسبه) پس از ب ام و آی۳ با برد حرکتی ۲۰۳ کیلومتر در جایگاه دوم جهان قرار می گیرد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل خودروی لی شانگ وان را به عنوان یکی از محصولات خودرویی جدید در کشور چین، مورد بررسی قرار دادیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

لی شانگ وان یا معادل آن در انگلیسی(ایده ال) Ideal One؛ محصولی است که از سال ۲۰۱۹ در کلاس شاسی بلند میان سایز لوکس به بازار چین معرفی شده است. به اعتقاد اکثر کارشناسان، لی شانگ وان یکی از زیباترین خودروهای حال حاضر بازار چین است که براحتی می توان آنرا با پرچمداران بازار جهانی مقایسه کرد.

لی شانگ وان همچنین یک رکورد جالب را در اختیار دارد. این خودرو دارای برد حرکتی ۱۸۰ کیلومتر در حالت الکتریکی خالص است که در برخی رده بندی ها(با توجه به تفاوت در استانداردهای محاسبه) پس از ب ام و آی۳ با برد حرکتی ۲۰۳ کیلومتر در جایگاه دوم جهان قرار می گیرد.

هم اکنون تصاویر بیشتری در این محصول در شرایط خارج از استودیو در دسترس قرار دارد که در ادامه بدان نگاهی خواهیم داشت.

همانطور که قبلا اشاره شد؛ خودرو از منظر ابعاد برابر با ۵۰۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۶۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۹۳۵ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۸۰ میلیمتر و وزن خالص نیز برابر با ۲۳۰۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

نگاهی نیز به اطلاعات پیشرانه از مطلب قبلی خواهیم داشت:

پیشرانه

در بخش پیشرانه لی شانگ وان از سیستم پلاگین هیبرید استفاده می کند. موتور ۱.۲ لیتری بنزینی ۳سیلندر توربوشارژ به یک باک ۴۵ لیتری مجهز است که به عنوان افزاینده برد حرکتی خودرو تا رسیدن به ایستگاه شارژ عمل می کند و قدرت را به چرخ ها منتقل نمی کند.

با توجه به تریم در نمونه تک موتور و همچنین دو موتور الکتریکی قابل سفارش است.

در نمونه مجهز به سامانه تمام چرخ محرک؛ مجموعه خروجی سیستم هیبریدی برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور برابر با ۵۳۰  نیوتن متر است. با این فناوری برد حرکتی خودرو به ۸۰۰ کیلومتر می رسد.

بیشینه سرعت خودرو بطور الکترونیکی روی ۱۷۲ کیلومتر برساعت محدود شده است. وان طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته استفاده شده است.

باتری لیتیومی سیستم هیبریدی این خودرو ۴۰.۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که بدون در نظر گرفتن نقش بخش بنزینی پیشرانه برد حرکتی ۱۸۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

باتری از فناور شارژ سریع پشتیبانی می کند و با شارژ ۶۰ کیلووات طی ۳۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد ظرفیت خود می رسد. با شارژ معمولی AC زمان لازم برای تکمیل ظرفیت باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد برابر با ۶ ساعت اعلام شده است.

قیمت پایه حدود ۵۱ هزار دلار است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا