اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

بسیاری از نرم‌افزارهای اندرویدی وجود دارند که با توجه به رابط کاربری و عملکرد آنها، توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌‎گیرند. در حال حاضر سیستم عامل ویندوز به صورت پایه توانایی اجرای برنامه‌های اندرویدی را ندارد ولی شرکت هواوی با توجه به این نیاز بزرگ، قابلیتی موسوم به Huawei Mobile App Engine را در لپ‌تاپ‌های سری MateBook خود قرار داده که به کاربر اجازه می‌‎دهد بدون هیچ عمل اضافه و دردسری این برنامه‎ها را در لپ‌تاپ خود و محیط ویندوز، اجرا کند.

موبنا – لپ‌تاپ‌‌ها و کامپیوترهای رومیزی به دلیل داشتن نمایشگری بزرگ و قابلیت‌هایی مانند موس و کیبورد، بهترین دستگاه‌‎ها برای انجام امور تخصصی، آفیس، دانشجویی و … هستند. اما همچنان برخی نرم‌افزارهای گوشی‎های هوشمند وجود دارند که در برخی امور، بسیار جلوتر و پیشرفته‌تر از مشابه‎های ویندوزی خود بوده یا حتی نمونه‎ای در پلتفرم لپ‎تاپ ندارند.

برای رفع این کمبود، شرکت هواوی قابلیت Mobile App Engine را به صورت پیش‌فرض در لپ‌تاپ‌های خود قرار داده که به کاربران اجازه می‌‎دهد در رابط کاربری ویندوز، برنامه‌‎های اندرویدی را بارگذاری و اجرا نموده و تجربه جذابی از اجرای این اپلیکیشن‌ها روی نمایشگر بزرگتر داشته باشند.

هواوی این قابلیت کاربردی را چندی پیش و در رویداد رونمایی از محصولات اداری خود معرفی کرد. در همان مراسم اعلام شد که دو لپ‎تاپ جدید MateBook 13s و MateBook 14s که به زودی وارد بازار می‎شوند از پیش به قابلیت Mobile App Engine مجهز شده و می‌توان پس از خرید دستگاه، هم از سیستم عامل ویندوز ۱۱ آنها استفاده کرد و هم بدون دردسر، اپ‎‌های اندرویدی را روی آنها اجرا نمود.

نکته دیگر این است که این قابلیت تنها منحصر به لپ‌‎تاپ‌‎های جدید هواوی نیست و این شرکت اعلام نموده که به زودی و با یک بروزرسانی، کلیه لپ‎تاپ‎ها میت بوک خود را به قابلیت اجرای اپلیکیشن‌‎های اندرویدی در ویندوز، مجهز خواهد کرد.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

حرکت تحسین‌‎برانگیز دیگری که هواوی در این زمینه انجام داده آن است که نرم‌افزار Mobile App Engine را به صورت انحصاری توسعه نداده و کاربران دیگر کامپیوترهای ویندوزی نیز می‌‎توانند با دانلود و نصب MAE، از امکانات آن روی دستگاه خود استفاده کنند.

در ادامه با نحوه نصب و قابلیت‌های Huawei Mobile App Engine بیشتر آشنا خواهید شد.

دانلود و نصب

نسخه بتای اولیه این نرم‌افزار با شماره ۱.۲.۱.۱ از سوی هواوی عرضه شده که پایداری مناسبی داشته و قرار است به زودی به صورت نسخه نهایی نیز عرضه شود. با این حال نسخه بتای فعلی Mobile App Engine نیز عملکرد بسیار خوبی داشته و در نصب و اجرا، مشکلی را متوجه کاربر نمی‌کند.

فراموش نکنید که این نسخه برنامه، کماکان در فاز آزمایشی قرار داشته و بهینه‌سازی‌های بیشتری طی آپدیت‌های بعدی دریافت خواهد کرد. از این رو، می‌توان از ایرادات احتمالی پس از نصب نرم‌افزار نیز چشم‌پوشی کرد.

با این حال اگر می‌خواهید از افرادی باشید که قصد تست نسخه آزمایشی را دارند، توصیه می‌‎کنیم آن را از منابع معتبر دریافت و روی سیستم خود نصب نمایید.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

پس از انجام مراحل نصب و اجرای برنامه، خواهید دید که محیط Huawei App Engine به مانند یک پلتفرم شبیه‌ساز اندروید روی PC به نمایش درمی‌آید.

پس از نصب با چه امکاناتی روبرو می‌شویم؟

یکی از قابلیت‌های این پلتفرم آن است که می‌توانید انبوهی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را از فروشگاه App Gallery دانلود کرده و نصب کنید. فروشگاه اپلیکیشن اپ گالری، طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای اندرویدی را در دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر پیام‌رسانی، پلتفرم‌های اشتراک ویدیو، بازی‌ها، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و غیره ارائه می‌دهد که به صورت اختصاصی برای کار با سرویس‌های موبایل هواوی توسعه داده شده‌اند.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

پس از دانلود هر اپلیکیشن می‌توانید آیکون میانبر آن را در منوی استارت و پنجره دسکتاپ ویندوز  مشاهده کرده و به راحتی هر چه تمام‌تر آن را اجرا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

موبایل اپ انجین همچنین امکاناتی برای تنظیم صفحه نمایشگر لپ‌تاپ جهت اجرای برنامه‌ها دارد. در واقع می‌توان صفحه هر برنامه را متناسب با نیاز خود بزرگ یا کوچک، عمودی یا افقی کرد.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

هواوی ابزارهایی مانند اسکرین شات، ضبط صفحه، مدیریت فایل‌ها، چرخش صفحه، پین کردن، حالت لرزش-خاموش، تنظیمات اضافی و انبوهی از دیگر قابلیت‌ها را در Mobile App Engine قرار داده که آن را به یک شبیه ساز کامل همراه با سرویس‌های موبایل HMS و اپ گالری تبدیل می‌کند.

نکته‌ای که در مورد اجرای چندین برنامه یا قابلیت مالتی تسکینگ در مورد این پلتفرم وجود دارد این است که برای این منظور باید برنامه‌‎ها داخل محیط پلتفرم اجرا شوند و در صورت خروج از پلتفرم، تنها یک نرم‌افزار در یک زمان روی دستگاه قابل اجرا خواهد بود. همچنین قابلیت تقسیم کردن محیط پلتفرم به چند بخش برای اجرای دو نرم‌افزار در کنار هم (Split-Screen) نیز وجود دارد که عملاً کاربردهای زیادی خواهد داشت.

تفاوت Mobile App Engine با دیگر شبیه‌سازهای اندروید

یکی از امکانات جالب این پلتفرم آن است که اگر لپ‌تاپی که Huawei Mobile App Engine روی آن نصب می‌شود نمایشگری لمسی داشته باشد می‌توانید از رابط لمسی نیز روی آن استفاده کنید. در عین حال امکان اجرای نرم‌افزارهای با استفاده از موس و کیبورد و دکمه‎‌های مجازی نیز وجود دارد. همچنین امکان شخصی‌سازی دکمه‌ها برای راحتی بیشتر کاربر فراهم شده است.

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لپ تاپ های هواوی بدون نیاز به گوشی

جمع‌بندی

هواوی با عرضه Mobile App Engine و توانایی اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی روی ویندوز، اولین شرکتی است که محصولات خود را به صورت کارخانه‌‎ای به این قابلیت مجهز می‎‌کند.

این پلتفرم به خودی خود کاربردهای فراوانی داشته و به دلیل توسعه‌یافتن توسط شرکت هواوی، می‌‎تواند سازگاری بالایی با محصولات سری میت بوک داشته باشد. البته نباید از این قابلیت نیز گذشت که امکان استفاده از آن روی دیگر لپ‌‎تاپ‌ها و کامپیوترهای ویندوزی وجود دارد که در نوع خود بسیار پرارزش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا