رباتی که قطعات موتسارت را با دقت بالا می نوازد! (+فیلم و عکس)

همانطور که در تصاویر دیده می شود، مقابل بازوهای این ربات ماشین حساب هایی قرار می گیرند که کلیدهای آنها به منظور تولید ملودی های مختلف فشرده خواهند شد.

موبنا؛ محمدمهدوی – A-HOGE یک ربات موسیقی تاثیرگذار با ظاهری کاملا متمایز از نمونه های پیشین است که با نواختن دقیق شاهکارهای مشهور موسیقی مانند قطعات موتسارت، در فضای اینترنت غوغا به پا کرده است. این ماشین از چهار بازوی رباتیک تشکیل شده که هر یک از اجزای آنها در هماهنگی کامل با یکدیگر به سر می برند. همانطور که در تصاویر دیده می شود، مقابل بازوهای این ربات ماشین حساب هایی قرار می گیرند که کلیدهای آنها به منظور تولید ملودی های مختلف فشرده خواهند شد.

 

 

به نظر می رسد که ایده پشت این مکانیسم مبتکرانه از mr. hitome منشا می گیرد. وی به خاطر اجرای قطعات موسیقی روی ماشین حساب به شهرت فراوانی دست یافت. با این حال ربات نام برده در واقع توسط یک کاربر توییتر @goto_statement ساخته شده که ویدئویی از آن در حال اجرای یکی از قطعات معروف موتسارت منتشر کرده است. همین کاربر چندین ویدئوی طولانی تر دیگر نیز به اشتراک گذاشته که ربات را مشغول نواختن قطعات مشهور نشان می دهد. منتقدان معتقد هستند که کل این پروژه منحصر به فرد را می توان به عنوان یک آلت موسیقی الکترونیکی جایگزین به جهان معرفی کرد.

رباتی که قطعات موتسارت را با دقت بالا می نوازد! (+فیلم و عکس)

رباتی که قطعات موتسارت را با دقت بالا می نوازد! (+فیلم و عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا