با دوربین گوشی هواوی Nova 8 آشنا شوید؛ عکاسی حرفه‌ای با میان‌رده خوش‌قیمت

هواوی به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح گوشی‌های هوشمند همواره توجه خاصی به بازار محصولات میان‌رده دارد. گوشی نوا ۸ از جمله دستگاه‌های محبوب این روزهای هواوی است که به ‌زودی نیز در بازار ایران در دسترس قرار می‌گیرد. حال قصد داریم در این مطلب به دوربین نوا ۸ به عنوان یکی از فاکتورهای کلیدی و نقطه قوت در انتخاب این گوشی نگاهی بیندازیم.

موبنا – گوشی nova 8 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های هواوی است که حدود دو ماه پیش معرفی شد. این گوشی به واسطه در اختیار داشتن مشخصات چشمگیری نظیر نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی، طراحی منحصربه‌فرد و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ واتی، توانست خیلی زود توجه کاربران را به خود جلب کند. در این میان، بدون شک یکی از ویژگی‌های برجسته هواوی نوا ۸ در بخش دوربین آن نهفته است.

در این بخش، هواوی گوشی نوا ۸ را به یک ماژول بیضی‌شکل در بدنه پشتی مجهز کرده که چهار سنسور به همراه یک فلش LED را در خود جای می‌دهد. دوربین اصلی این گوشی به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.9 مجهز است.

با دوربین گوشی هواوی Nova 8 آشنا شوید؛ عکاسی حرفه‌ای با میان‌رده خوش‌قیمت

این سنسور می‌تواند جدای از ثبت تصاویر باکیفیت با رنگ‌های زنده و جزئیات بالا، با تکیه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی و تجمیع پیکسل چهار به یک، از محیط‌های روشن گرفته تا کم‌نور، بهترین تجربه از عکس‌برداری را در سطح گوشی میان‌رده برای شما به ارمغان بیاورد.

علاوه بر عکس‌برداری، رزولوشن بالای این سنسور و همچنین در اختیار داشتن قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر مبتنی بر ژیروسکوپ این امکان را فراهم آورده تا بتوانید تجربه لذت‌بخشی از فیملبرداری ۴K با نوا ۸ داشته باشید.

با دوربین گوشی هواوی Nova 8 آشنا شوید؛ عکاسی حرفه‌ای با میان‌رده خوش‌قیمت

همچنین یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید (فوق‌عریض) به گشودگی دیافراگم f/2.4 و زاویه دید گسترده ۱۲۰ درجه‌ای در این ماژول جای گرفته است. گستردگی زاویه دید این لنز (دو برابر بیشتر از لنز واید) در کنار بکارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی ضد اعوجاج، می‌تواند بدون افت کیفیت تصویر، گستره‌ی بیشتری از محیط را در قاب عکاسی و فیلمبرداری جا دهد.

علاوه بر این، با وجود سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان (Depth) که در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار دارد، می‌توان یکی از زیباترین و پر استفاده‌ترین افکت‌های عکاسی را با گوشی هواوی نوا ۸ خلق کرد.

با دوربین گوشی هواوی Nova 8 آشنا شوید؛ عکاسی حرفه‌ای با میان‌رده خوش‌قیمت

این سنسور قادر است با شناسایی صحیح داده‌های عمق‌میدان، سوژه را در مرکز توجه تصویر قرار داده و پس‌زمینه را با الگوریتم‌های پیشرفته AI به بهترین نحو و با عملکردی بسیار نزدیک به استفاده از لنزهای عکاسی حرفه‌ای، محو کند و به خوبی حالت «بوکه» را پدید آورد.

آخرین دوربین از ماژول چهارگانه پشتی nova 8، دوربین ماکرو برای تصویربرداری از فاصله نزدیک است. این دوربین نیز به سنسور ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده که است که برای استفاده از آن کافی است فاصله دوربین گوشی تا سوژه را به ۴ سانتی‌متر رسانده و اقدام به ثبت تصاویری زیبا و پرجزئیات با گوشی نوا ۸ کنید.

با دوربین گوشی هواوی Nova 8 آشنا شوید؛ عکاسی حرفه‌ای با میان‌رده خوش‌قیمت

اما جدا از عکاسی با دوربین‌های پشتی، عکاسی سلفی با Nova 8 نیز در معرض توجه هواوی بوده است؛ به‌طوری که اوج بهینگی در دوربین جلوی یک گوشی میان‌رده را می‌توان در گوشی نوا ۸ شاهد بود.

به لطف استفاده از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.0 می‌توان تصاویری زنده و پویا با دوربین سلفی HUAWEI nova 8 به ثبت رساند. علاوه بر کیفیت و رزولوشن بالای سنسور، هواوی قابلیتی تحت عنوان حالت Super Night Selfie 2.0 برای این گوشی در نظر گرفته که شما را قادر می‌سازد بهترین تنظیمات و افکت‌های لازم را برای سطح پوست یا افزایش جزئیات پس‌زمینه ایجاد کنید.

استفاده از این قابلیت در کنار الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدرتمند برای حذف بازتاب روی شیشه‌ها از تصویر، سبب می‌شود در انواع سناریوها و شرایط محیطی مختلف (از فضای پرنور گرفته تا تاریک)، بهترین تجربه عکاسی سلفی را داشته باشید.

با دوربین گوشی هواوی Nova 8 آشنا شوید؛ عکاسی حرفه‌ای با میان‌رده خوش‌قیمت

در پایان باید گفت گوشی هواوی nova 8 به عنوان جدیدترین میان‌رده این شرکت، در زمینه عکاسی عملکرد بسیار درخشانی دارد که آن را در بین بهترین‌های بازار در رده قیمتی خود قرار می‌دهد. این گوشی به زودی با مشخصاتی رده‌بالا در کنار قیمتی معقول در بازار ایران نیز عرضه می‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا