محصولی که استفاده از خودروهای الکتریکی را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند(+فیلم و عکس)

عدد ۳۶۰ در نام این شارژر جدید به خروجی ۳۶۰ کیلووات اشاره دارد که بسیار بیشتر از خروجی ۲۵۰ کیلوواتی است که سوپرشارژرهای شرکت تسلا ارائه می کنند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – شرکت چندملیتی سوئیسی ای‌بی‌بی (ABB) نامی شناخته شده در بخش های نیرو، تجهیزات الکترونیکی، رباتیک و اتوماسیون است. این شرکت یک شارژر خودرو الکتریکی به نام “ترا ۳۶۰″ (Terra 360) را معرفی کرده است که نه تنها سریع‌ترین نمونه در این زمینه در جهان محسوب می شود، بلکه توانایی تغذیه چهار خودرو الکتریکی به صورت همزمان را دارد.

 

 

به عنوان یک شرکت تولیدی، ای‌بی‌بی از سال ۲۰۱۰ ارائه زیرساخت هایی مانند دستگاه های شارژ و برق‌رسانی برای خودروهای الکتریکی را آغاز کرده و با اپراتورهای شارژ بین المللی مانند آیونیتی، الکتریفای امریکا، و شارژدات همکاری می کند. بنابر بیانیه مطبوعاتی ای‌بی‌بی، این شرکت تاکنون بیش از ۴۴۰ هزار شارژر ای‌سی و ۲۱ هزار شارژر سریع دی‌سی را در ۸۸ بازار بفروش رسانده است.

در شرایطی که دولت ها در سراسر جهان پشتیبانی از خودروهای الکتریکی و شبکه های شارژ را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در دستور کار خود قرار داده اند، تقاضا برای زیرساخت های شارژ خودروهای الکتریکی، به ویژه ایستگاه های شارژی که سریع، راحت و آسان برای استفاده باشند، بیش از هر زمان دیگری رشد داشته است.

ترا ۳۶۰ یک شارژر ماژولار است و با توزیع نیروی پویا کار می کند. با طراحی ظاهری که شبیه به پمپ بنزین هاست و زمان شارژ فقط سه دقیقه ای برای بهره‌مندی از برد حرکت ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر)، احتمالا به زودی شاهد حضور این شارژرها در نقاط مختلف مانند پارکینگ ها و فروشگاه ها خواهیم بود. این همان چیزی است که احتمالا ای‌بی‌بی مد نظر دارد. این شرکت نمی خواهد مشتریان بالقوه فکر کنند که شارژ الکتریکی روندی زمان‌بر است. به لطف شارژر سریع ترا ۳۶۰، مدت زمانی که برای شارژ باتری یک خودرو الکتریکی صرف خواهید کرد تقریبا مشابه با مدت زمانی است که برای پر کردن باک یک خودرو بنزینی صرف می کنید.

سریع‌ترین شارژر خودروهای الکتریکی آغاز به کار می کند؛ شارژ کامل باتری در 15 دقیقه (+فیلم و عکس)

فرآیند شارژ نیز پیچیده نیست. ای‌بی‌بی مدعی است که از یک سامانه روشنایی ابتکاری استفاده کرده است که فرایند شارژ را هدایت می کند و حتی زمان باقیمانده و وضعیت شارژ باتری را به کاربر نشان می دهد. مدیریت کابل نیز ارگونومیک است.

آشکار است که ای‌بی‌بی به دنبال ارائه شارژر به افراد نیست، بلکه قصد دارد زیرساخت های شارژ در مقیاس بزرگ را به ایستگاه های سوخت رسانی، مکان های خرده فروشی، فروشگاه های بزرگ و حتی سازمان ها اضافه کند. شارژرها با گزینه هایی برای تغییر رنگ های چراغ های ال‌ئی‌دی و حتی نمایش تبلیغات در یک نمایشگر ۲۷ اینچی قابل سفارشی سازی هستند.

همچنین، ای‌بی‌بی سازمان هایی که دارای ناوگانی از خودروها هستند و با توجه به مدت زمان شارژ و زیرساخت های مورد نیاز درباره جایگزینی آنها با خودروهای الکتریکی مطمئن نیستند را هدف قرار داده است. توانایی شارژ چهار خودرو به صورت همزمان می تواند انعطاف‌پذیری که مالکان چنین کسب و کارهایی به دنبال آن هستند را ارائه کند.

سریع‌ترین شارژر خودروهای الکتریکی آغاز به کار می کند؛ شارژ کامل باتری در 15 دقیقه (+فیلم و عکس)

عدد ۳۶۰ در نام این شارژر جدید به خروجی ۳۶۰ کیلووات اشاره دارد که بسیار بیشتر از خروجی ۲۵۰ کیلوواتی است که سوپرشارژرهای شرکت تسلا ارائه می کنند. ای‌بی‌بی مدعی است که شارژر این شرکت می تواند باتری یک خودرو الکتریکی را حداکثر در ۱۵ دقیقه شارژ کند و سازگاری با جابجایی الکتریکی را در سطح جهان تسریع می کند.

شارژر ترا ۳۶۰ در اواخر سال جاری میلادی در اروپا و طی سال ۲۰۲۲ در مناطق آمریکا، آمریکای لاتین، و آسیا-اقیانوسیه در دسترس خواهد بود.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا