حمایت همراه اول از تولید برنامه‌های مذهبی در فضای مجازی

همراه اول در ایام محرم و صفر امسال با حمایت از پخش برنامه‌های مذهبی، دغدغه میلیون‌ها عزاداری که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در هیئت‌های مذهبی را مثل سال‌های گذشته نداشتند، برطرف کرد. این اپراتور با ارائه زیرساخت مورد نیاز برای پخش آنلاین و حضور مجازی در مراسمات مذهبی و همچنین مشارکت در تولید و پخش برنامه‌هایی از این دست، توانست نقش مؤثری در تولید و پخش محتوای مذهبی در فضای دیجیتال داشته باشد.

موبنا؛ محمدرضا حبیبیان – همراه اول با رویکرد حمایت از تولید برنامه‌های مذهبی در فضای دیجیتال، اقدامات متعددی انجام داده است. این اپراتور محرم امسال با همکاری استودیو قرن جدید، ویژه‌برنامه «مهلا» را برای پخش ‏‏در ۱۰ شب اول ماه محرم تدارک دید.

‏«مهلا» برنامه‌ای ترکیبی به میزبانی محمدحسین پویانفر، مداح نام‌آشنای کشور و با حضور چهره‌هایی سرشناس در حوزه‌های مذهبی، هنری، ورزشی و اجتماعی ‏بود که در هر قسمت با قرار گرفتن مقابل مهمانان، سؤالاتی را با هدف رقم زدن گفتگوهایی شنیدنی متناسب با حال و هوای آن ایام، طرح می‌کرد.

ویژه‌برنامه‌ مهلا که نخستین بار با حمایت همراه اول از طریق روبیکا و آیگپ پخش شد، مورد استقبال میلیونی مخاطبان قرار گرفت، به‌طوری‌که مجری این برنامه طی یک نظرسنجی در پیج اینستاگرامی‌‌اش از مخاطبین میزان علاقه‌مندی‌شان به پخش سری دوم این ویژه‌برنامه را جویا شد. نتیجه این نظرسنجی حاکی از استقبال بی‌سابقه و عالی مردم از پخش فصل دوم این ویژه‌برنامه بود.

بعد از دریافت بازخورد مخاطبین، همراه اول تولید و پخش فصل دوم این ویژه‌برنامه را هم در دستور کار قرار داد، به‌طوری‌که به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی نیز فصل دوم این ویژه‌برنامه از یکشنبه ۲۸ شهریور به مدت ۱۰ شب از طریق اپلیکیشن‌های روبیکا و آیگپ پخش شد.

قدمگاه ویژه‌برنامه دیگری بود که با حمایت همراه اول شرایط حضوری مجازی در راهپیمایی اربعین را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کرد. این ویژه‌برنامه با پوشش زنده تصویری از مسیر پیاده‌روی اربعین در اپلیکیشن روبیکا، به مخاطبانی که نتوانستند امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند، این امکان را داد تا به‌طور مجازی از حال و هوای معنوی این مراسم بهره‌مند شوند.

پیش‌تر نیز همراه اول با حمایت و ارائه زیرساخت دیجیتال مورد نیاز مراسم هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم، موفق شد رکورد ۶۵ میلیون تماشای زنده و غیرزنده در پلتفرم‌های روبیکا و آیگپ را بشکند. بر این اساس برنامه هیات‌ها حدود ۶۰ میلیون بار در سوپراپلیکشین روبیکا و ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بار در پیام‌رسان آیگپ تماشا شده است. همچنین ویژه‌برنامه تولیدی همراه اول با نام «مهلا» که در دهه اول محرم در پلتفرم‌های روبیکا و آیگپ به‌صورت زنده پخش شد، حدود ۳۳ میلیون بار تماشا شد که سهم روبیکا ۲۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تماشا و سهم آیگپ ۸ میلیون و ۷۷۱ هزار تماشا بود.

گفتنی است با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، همراه اول در راستای مسئولیت اجتماعی خود با فراهم کردن زیرساخت‌های پخش زنده برنامه هیئت‌های مذهبی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین‌(ع)، اهدای اینترنت و ماسک به هیئت‌های متقاضی، سعی در برگزاری هرچه بهتر مراسم هیئت‌ها کرده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا