با EulerOS، سیستم عامل متن باز جدید هواوی آشنا شوید

هواوی علاوه بر ارائه محصولات سخت‌افزاری کارآمد مانند لپ‌تاپ و گوشی هوشمند، در سال‌های اخیر کار زیادی روی فناوری‌های نرم‌افزاری انجام داده و حال پس از هارمونی ، سیستم عامل متن باز جدیدی به نام EulerOS نیز توسط این شرکت عرضه شده تا از آن برای کار بر روی سرورها، رایانش ابری، رایانش لبه‌ای و … استفاده شود.

موبنا – هواوی در ساخت سیستم عامل اویلر نیز توجه خود به یکپارچه‌سازی پلتفرم‌های مختلف را حفظ کرده و می‌گوید پلتفرم نرم‌افزاری جدیدش با دارا بودن کاربردهای بی‌شمار در فناوری اطلاعات، فناوری ارتباطات و فناوری‌های عملیاتی، برای همه سناریوهای ممکن آماده است.

چرا به سیستم‎‌عامل اویلر نیاز داریم؟

دنگ تایهوآ، رییس بخش محصولات رایانشی هواوی می‌گوید شرکت‌های بزرگ تاکنون نگاهی نه چندان مجتمع و یکپارچه به توسعه سیستم عامل‌ها داشته‌اند و این موضوع باعث شده تا بیشتر اکوسیستم‌های نرم‌افزاری با وجود قابلیت‌های بالا، هماهنگی لازم را نداشته باشند. وی یکی دیگر از معضلات این بخش را نیاز به ساخت نرم‌افزارهایی یکسان برای هر پلتفرم دانسته و ادامه می‌دهد که جهان دیجیتال به سیستم عامل‌های یکپارچه و با رابط کاربری ساده احتیاج دارد.

هواوی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی جهان است و محصولات و خدمات متفاوتی مانند سرور، فضای ذخیره‌سازی، سرویس‌های ابری، رایانش لبه‌ای، ایستگاه‌های پایه زمینی، روترها و کنترلرهای صنعتی را به مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد که همه آن‌ها باید به یک سیستم عامل مجهز شوند.

به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفته تا اکوسیستمی یکپارچه طراحی نموده و به وسیله آن تمامی نیازهای نرم‌افزاری مختلف مشتریانش را پاسخ دهد. این همان جایی است که سیستم عامل Euler وارد میدان می‌شود تا علاوه بر پشتیبانی از تجهیزات صنعتی، مخابراتی و پردازشی گوناگون، رابط کاربری ساده، امن و پایدار را در اختیار کاربران بگذارد.

با EulerOS، سیستم عامل متن باز جدید هواوی آشنا شوید

EulerOS از قابلیت‌های حفاظتی بسیار قابل اعتمادی برخوردار بوده و به دلیل یکپارچگی، می‌تواند تمام نیازها ترکیبی زیرساخت‌های دیجیتال را مرتفع کند. به وسیله سیستم عامل اویلر می‌توان به راحتی سرویس‌های مختلف را ترکیب کرد و با استفاده از ماهیت متن باز، آن را برای هرگونه دستگاهی بهینه‌سازی نمود.

ویژگی‌های EulerOS

  • رابط کاربری EulerOS به شکلی طراحی شده که همه اجزا در هماهنگی کامل با هم کار کنند و بتوان آن‌ها را با توجه به منابع در دسترس و ویژگی‌های کسب‌وکار مشتریان برنامه‌ریزی کرد.
  • نسخه‌های مختلف سیستم عامل اویلر را می‌توان با دسترسی راحت به کرنل، سطوح مختلف فایل‌های سیستمی، پکیج‌های نرم‌افزاری و کدها شخصی‌سازی کرد تا محصول نهایی از سازگاری بی‌نظیری با نیازهای کسب‌وکار ما برخوردار باشد.
  • سیستم عامل Euler یک پلتفرم اتوماسیون بی‌نظیر است که از استخرهای حافظه پشتیبانی کرده و به شما اجازه می‌دهد با استفاده حداکثری از سخت‌افزاری که در اختیار دارید، به داده‌های مورد نیاز خود روی دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

یک بار بسازید، همه جا اجرا کنید

  • EulerOS رابط برنامه‌نویسی (API) استانداردی دارد تا توسعه دهندگان امکان درک آسان چگونگی ساخت یک اپلیکیشن برای چند دستگاه را داشته باشند.
  • کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) سیستم عامل اویلر داده‌ها، تصاویر، ویدئوها و قابلیت‌های امنیتی اپلیکیشن‌های مختلف را در بر گرفته و ضمن آسان‌تر کردن کار توسعه‌دهندگان، عمکلرد نرم‌افزار را نیز بهبود می‌بخشد.
  • کیت توسعه سیستم عامل Euler افزونه‌هایی برای ساخت اپلیکیشن در چند دستگاه نیز دارد و همچنین چندین پلتفرم تست اتوماتیک نیز برای راحتی کار در نظر گرفته شده‌اند. Euler همچنین با پلتفرم‌های توسعه نرم‌افزار پرکاربرد سازگاری کامل دارد.

هماهنگی با HarmonyOS

فناوری هسته‌ی EulerOS و HarmonyOS به منظور دستیابی به قابلیت‌های یکپارچه، به صورت یکسان طراحی شده و هواوی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، امکان اتصال اتوماتیک بین دستگاه‌های مجهز به هارمونی OS و سیستم عامل اویلر را فراهم کند.

زمان عرضه به مشتریان

هواوی در روز دوم مهر ماه، اولین نسخه OpenEuler 21.09 که از تمامی سناریوهای ممکن زیرساخت‌های سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند را معرفی کرد و تا ۸ مهر ماه، آن را در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد.

این نسخه جدید نه تنها راهکارهای جدیدی برای سرورها و پردازش ابری عرضه کرده، بلکه اکنون از رایانش لبه‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نیز قرار است نسخه‌ای با پشتیبانی طولانی مدت برای کاربران EulerOS ارائه شود و به همین دلیل، امکان ساخت نسخه‌های تجاری مربوط به شرایط مختلف، برای شرکای هواوی فراهم خواهد شد.

OpenEuler

پلتفرم متن باز اویلر پویاترین جامعه متن باز در سراسر چین را دارد و تاکنون به پشتیبانی و همکاری با بسیاری از فعالان صنعتی این کشور پرداخته است. در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰ هزار توسعه‌دهنده و ۱۰۰ دانشگاه، کارخانه، موسسه و نهاد گوناگون با Euler کار می‌کنند و تاکنون بیشتر از ۱۰ شرکت فعال در عرضه سیستم عامل و خدمات نرم‌افزاری، برخی محصولات تجاری خود بر اساس اویلر را عرضه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. به نظرم این سیستم عامل میتونه اینده درخشانی داشته باشه و رقیب سیستم عامل های موفق در دنیا بشه

دکمه بازگشت به بالا