تویوتا و یک مدل کمیاب با امضای زاگاتو (+عکس)

خودرویی بسیار کمیاب است و تنها ۱۰۰ دستگاه تولید و طی سال ۲۰۰۱ در ژاپن به فروش رسید. این خودرو در واقع عضویی از سومین نسل خانواده ام آر۲ تویوتا محسوب می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی زاگاتو یکی از باسابقه ترین نام های فعال در صنعت خودرو است که ابتدا در سال ۱۹۱۹ از ایتالیا فعالیت خود را آغاز کرد. زاگاتو به عنوان یک کمپانی مستقل در زمینه طراحی بدنه خودرو همکاری های نزدیکی با مطرح ترین های جهان مانند استون مارتین داشته است.

اخیرا تصاویری منتشر شده که براساس آن مشخص می شود، زاگاتو در سال ۲۰۰۱ فعالیت هایی را با تویوتا انجام داده است. زاگاتو دبیلو ام ۱۸۹ محصولی است که بر پایه تویوتا ام آر-اس توسعه یافته است.

نکته جالب آنکه دبلیو ام ۱۸۰ نیز خودرویی بسیار کمیاب است و تنها ۱۰۰ دستگاه تولید و طی سال ۲۰۰۱ در ژاپن به فروش رسید. این خودرو در واقع عضویی از سومین نسل خانواده ام آر۲ تویوتا محسوب می شود.

نسل سوم اسپرت استاندارد:

نسخه زاگاتو تغییرات اساسی در قسمت دماغه همراه خود دارد که دقیقا نشانگر بلندپروازی های طراحان ایتالیایی در صنعت خودرو است. رسمی که در کار سایر طراحان ایتالیایی مانند برتونه نیز می توان مشاهده کرد.

چراغ های اصلی جلو که هر کدام از ۳ بخش تشکیل شده اند به همراه بامپری(سپر) که یک طرح هندسی را تداعی می کند، مجموعه جالبی را شکل داده است.

در نمای عقب نیز یک طراحی مشابه اما در حالت عمودی قرار دارد. یک دیفیوزر کوچک و خروجی اگزوز بزرگ شرایطی بسیار هماهنگی را با آنچه که در قسمت جلو مشاهده کردیم، ایجاد کرده است.

داخل کابین تغییرات خاصی با نسخه استاندارد نداشته است.

در بخش پیشرانه نمونه استاندارد ۱.۸ لیتری تویوتا پس از بروزرسانی ها ۱۵ اسب بخار خروجی بیشتری را ارائه می دهد تا مجموع خروجی پیشرانه برابر با ۱۵۵ اسب بخار باشد. گشتاور نیز برابر با ۱۷۸ نیوتن  متر است. این مجموعه با جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

قیمت این زاگاتو برای حراج هنوز مشخص نشده است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا