تخصیص کارت‌های اعتباری باید در کشور توسعه پیدا کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تخصیص کارت‌های اعتباری باید در کشور توسعه پیدا کند، زیرا این اقدام هم باعث می‌شود پول نقد در جامعه کم شود و هم باعث می‌شود کاغذ بازی‌های موجود از بین برود.

موبنا – رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه کارت‌های اعتباری مبتنی بر زنجیره تامین، در بانک‌ها، اظهار کرد: این اقدام یک حرکت ارزشمند و در راستای دولت الکترونیک است که باید هر چه زودتر به سمت آن گام برداریم.

وی با بیان اینکه مقرر شده است که کمیسیون برنامه و بودجه با دست‌اندرکاران کارت‌های اعتباری جلساتی برگزار کند، گفت:، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که باید زیرساخت‌های این کارت‌ها به خوبی تعبیه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخصیص اعتبار به مردم خوب است، اما ابتدا باید سیاست‌های آن به خوبی دیده شود و این طور نشود که انجام شود و بعدا آسیب شناسی صورت گیرد یعنی ابتدا باید آسیب‌شناسی شود و تمام موارد دیده شود بعد اقدام به تخصیص این کارت‌ها صورت گیرد.

وی بیان کرد: اتفاق مثبتی که این کارت‌ها با خود به همراه دارد این است که کمک می‌کند مردم به راحتی خرید‌های خود را انجام دهند و همچنین باعث می‌شود تولید کننده داخلی به خوبی مواد اولیه خود را تامین کند، زیرا یکی از مشکلات اساسی تولید کننده داخلی کمبود سرمایه است که این اتفاق باعث می‌شود کمکی هم به تولید کننده داخلی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید سعی کند که پول نقد در کشور کم شود، زیرا هر روز بر نقدینگی کشور اضافه می‌شود از این رو کارت‌های اعتباری می‌توانند در ادامه بر کاهش نقدینگی کشور کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا