دویست و هفتادمین شماره فصلنامه ارتباطات منتشر شد

دویست و هفتادمین شماره فصلنامه ارتباطات،ویژه رخدادها و حوادث و اخبار فصل تابستان،با موضوعیت رگولاتوری و چالش های آن، منتشر شد.

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل،مدیرمسوول در سرمقاله این شماره مجله، رگولاتوری تسهیل گر را موضوع سرمقاله خود قرار داد و با اشاره به اهمیت موضوع قانون گذاری در هر دوبخش خصوصی و دولتی ، آورده است : متأسفانه چندی است که با خصوصی شدن شرکت مخابرات و جدا سازی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اگر چه به ظاهر خواسته است به نفع دولت و اقتصاد حرکت کند، اما با نداشتن نگاه کارشناسی دقیق، نشناختن نیازهای ارتباطی کشور و بخش خصوصی، بستر توسعه مخابراتی کشور را با چالش ومشکل جدی روبرو کرده و با ایجاد جنجال و به حاشیه بردن خدمت‌رسانی، تمام تلاش خود را در جهت ضعیف شدن بخش‌خصوصی در این حوزه، انجام داده است.

در این سرمقاله همچنین آمده است : رگولاتوری که نتواند از جزئی‌نگری دست بردارد و کلیت اقتصادی کشور را با عینک واقع‌بینی ببیند؛ نه تنها مؤثر نخواهد بود؛ بلکه زمینه کم قدرت شدن، کوچک‌شدن بخش خصوصی و بزرگ شدن بی محتوای بخش دولتی را فراهم خواهد کرد.

مدیرمسئول در این سرمقاله همچنین ابراز امیدواری کرد که با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم، در خصوص توسعه شبکه ملی اطلاعات و عدالت ارتباطی در کشور، تقویت واقعی بخش‌خصوصی و مخابراتی در حوزه ICT مورد توجه قرار گیرد و نظام تعرفه‌گذاری در حوزه‌های ارتباطی با ترازوی ثبات اقتصادی و توسعه ارتباطی، مد نظر قرار گیرد و راه را برای خدمت صادقانه به مردم عزیز کشور، فراهم سازد.

در بخش گزارش ها نیز با توجه به موضوع این شماره فصلنامه گزارشهایی به قرار زیر منتشر شد:
–    معیارهای مقررات گذاری کارآمد براساس اتحادیه جهانی مخابرات
–    چالش ها و راهکارهای بهبود مقررات گذاری در صنعت مخابرات ایران
–    تفاهم مدیران اپراتورهای اینترنت ثابت بر لزوم تغییرات حوزه رگولاتوری
–    کسب عنوان برند محبوب، برگزاری مجمع و سایر رویدادهای تابستانی مخابرات ایران
–    کاراشاب با ایجاد شبکه ای از شرکای تجاری جریان درآمدی برای مخابرات ایجاد می کند

در بخش گفت وگو نیز ، مصاحبه ای با صاحبنظران حوزه رگولاتوری داشتیم که با عنوان «توسعه صنعت مخابرات نیازمند توجه به رگولاتوری حرفه ای » منتشر شد.
در بخش بورس نیز گزارشی از سه ماهه اخیر بازار بورس مخابرات ایران با عنوان « از درآمد۱۴هزار میلیاردی تا بازدهی ۵۷درصدی » آمده است .
در بخش فرهنگ وسازمان ،مطلبی با عنوان« روابط مسموم در محل کار را حذف کنیم» و همچنین معرفی کتاب « بخشودن» برای علاقه مندان منتشر شده است.
در بخش دانش تحول ، مطالبی چون« توسعه فناوری دیجیتال روی رایانش لبه ای » و «نقش فناوری های جدید در حوزه پزشکی » آمده است .
 بخش جهان نما را « مدیریت رفتارها با اینترنت » و اخبارفناوری دردنیا ، تشکیل می دهد.
در بخش مقاله، «آثار روانشناختی بیماری کووید ۱۹ بر وضعیت سلامت روان افراد» منتشر شده است.

دویست و هفتادمین شماره فصلنامه ارتباطات رو از اینجا دریافت کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا