هیولای اشرافی با نشان «اسپید» باز می‌گردد! (+عکس)

کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۲ در آزمایش های طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۳۳۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۲ جدیدترین و جذاب ترین محصول کمپانی بنتلی است که اطلاعات رسمی آن منتشر و روی خط رسانه ها قرار گرفته است. این هیولای انگلیسی که صدای غرش های آن روی جاده میلیون ها طرفدار دارد از پیشرانه ۱۲ سیلندر توربودوقلو ۶ لیتری استفاده می کند که ۶۵۰ اسب خروجی و ۶۶۴ پوندفوت گشتاور را در اختیار سامانه تمام چرخ محرک مجموعه قرار می دهد. در بخش جعبه دنده نیز از نمونه ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است.

کانتیننتال جی تی اسپید ۲۰۲۲ در آزمایش های طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه سرعت آن نیز برابر با ۳۳۵ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

این آمار برای یک خودروی ۲۲۷۳ کیلوگرمی در کلاس لوکس با این شرایط آئروداینامیک در طراحی بسیار ایده ال به نظر می رسد.

در تریم اسپید میزان خروجی در مقایسه با ۶۲۶ اسب بخار خروجی تریم جی تی بهبود ۲۴ اسب بخاری را نشان می دهد.

شاخص مصرف سوخت پیشرانه اسپید برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۹.۶ لیتر، در بزرگراه ۱۱.۷ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۵.۷ لیتر است.

وظیفه توقف اسپید برعهده سیستم ترمز کربن-سرامیک مجهز به کالیپر ۱۰ پیستونه و دیسک های ۱۷.۳ اینچی در محور جلو و دیسک ۱۶.۱ اینچی با کالیپر ۴ پیستونه در چرخ های عقب است. گفتنی است این بزرگترین سیستم ترمز نصب شده روی یک خودروی دارای فاز تولید اقتصادی تا کنون است.

داخل کابین اسپید چیزی از اتاق لوکس هتلی ۵ ستاره کم ندارد. مواد اولیه باکیفیت، عناصر کرومی صیقلی و فناورانه ها می تواند ساعت ها مخاطبین را درگیر خود کند.

قیمت پایه اسپید برابر با ۲۷۷۶۲۵ دلار و در تریمی که تصاویر آنرا مشاهده می کنید با توجه به آپشن ۳۱۵۰۰۰ دلار است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا