MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای ۲۰۲۱

هوآوی از اولین کامپیوتر یکپارچه (All In One) خود به نام Huawei MateStation X رونمایی کرد که از ویژگی‌های ممتازی چون طراحی شکیل، صفحه نمایش ۲۸ اینچی و سخت افزارهای قدرتمند بهره می‌برد. در ادامه این نوشتار با کامپیوتر یکپارچه میت استیشن ایکس و کامپیوتر تجاری آماده میت استیشن B520 هوآوی آشنا شوید.

موبنا – کامپیوتر یکپارچه MateStation X هوآوی یک محصول با طراحی شکیل و مدرن است که تنها ۹ کیلوگرم وزن دارد و با داشتن ابعاد کوچک، تمامی کارکردهای یک کامپیوتر کامل را با اشغال کردن کمترین فضای ممکن ارائه می‌کند. این محصول به خوبی در فضاهای محدود جای می‌گیرد و بر زیبایی آنها نیز می‌افزاید.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

کامپیوتر یکپارچه میت استیشن ایکس هوآوی دارای یک صفحه نمایش ۲۸.۲ اینچی بسیار باکیفیت با پنل IPS است که از وضوح تصویر +۴K بهره می‌برد. این صفحه نمایش ۹۸ درصد رنگ‌های فضای رنگی Display P3 را پوشش می‌دهد و ویژگی‌های ممتاز دیگری چون زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه ای و نسبت ابعاد ۳:۲ دارد که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای استفاده کاری تبدیل می‌کند. همچنین صفحه نمایش میت استیشن X لمسی بوده و قادر به تشخیص ۱۰ لمس هم زمان است.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

صفحه نمایش MateStation X ویژگی‌های خیره کننده دیگری چون کنتراست ۱۲۰۰:۱، شدت روشنایی ۵۰۰ نیت و نسبت صفحه نمایش به پنل جلویی ۹۲ درصد دارد که افزون بر تصویر بسیار باکیفیت و شفاف؛  زیبا و چشم نواز است. این محصول از نمایش محتواهای HDR 400 هم پشتیبانی می‌کند و DeltaE کمتر از ۱ نیز دقت رنگ بالای آن را تضمین می‌کند.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

کامپیوتر یکپارچه MateStation X هوآوی از پردازنده‌های مُدرن و پرقدرت AMD Ryzen با فناوری ساخت پیشرفته ۷ نانومتری نیرو می‌گیرد. این محصول با دو پردازنده Ryzen 7 5800H و Ryzen 5 5600H قابل انتخاب است که هر دو پیکربندی آن از ۱۶ گیگابایت حافظه رم پرسرعت ۳۲۰۰ مگاهرتزی، ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی پرسرعت از نوع SSD و پردازنده گرافیکی پیشرفته AMD Radeon Graphics بهره می‌برند.

افزون بر طراحی زیبا، صفحه نمایش باکیفیت و سخت افزار مُدرن و کارآمد؛ هوآوی به کیفیت صدا نیز توجه ویژه‌ای داشته است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای تماشای فیلم، ویدئو و حتی گوش فرا دادن به موسیقی حین کار تبدیل می‌کند. این PC یکپارچه از دو بلندگوی فول رینج ۵ واتی و یک ساب ووفر ۱۰ واتی بهره می‌برد که توسط شرکت آلمانی نام آشنای Diavlet تیون شده است.

همچنین MateStation X دارای چهار میکروفن داخلی برای دریافت صدا از تمامی جهات است و کاربر را از داشتن هدست بی نیاز می‌کند.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

کامپیوتر یکپارچه Huawei MateStation ایکس هوآوی با نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ هوم ادیشن عرضه می‌شود. این محصول از قابلیت‌های هوشمند هوآوی چون Huawei Share ،PC Manager ،F10 One-Key Restore، Keyboard One-Key Fingerprint Boot و Smart Voice برای داشتن یک تجربه هوشمندتر بهره می‌برد.

هوآوی همراه با MateStation X یک کیبورد و ماوس بی سیم ارائه می‌کند که کیبورد آن دارای حسگر اثر انگشت است و تنها با یک کلیک قفل آن گشوده می‌شود. این محصول از نظر قابلیت‌های ارتباطی مُدرن و پرسرعت نیز هیچ چیز کم ندارد و از WIFI 6 دوبانده با پشتیبانی از استانداردهای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax و بلوتوث ۵.۱ برخوردار است.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

همچنین MateStation X از جک هدست استریو ۳.۵ میلی متری TRRS، درگاه دوکاناله UAJ، یک جفت درگاه ۵ گیگابیتی USB 3.2 Gen 1 Type-A و یک جفت درگاه ۵ گیگابیتی USB 3.2 Gen 1 Type-C بهره می‌برد.

نسخه مجهز به پردازنده Ryzen 7 5800H میت استیشن ایکس هوآوی ۱۸۵۹ دلار و نسخه Ryzen 5 5600H آن ۱۵۴۹ دلار قیمت دارد. این کامپیوتر یکپارچه زیبا در دو رنگ سفید و خاکستری عرضه می‌شود.

کامپیوتر تجاری Huawei MateStation B520

هواوی یک کامپیوتر آماده مخصوص استفاده تجاری نیز معرفی کرد که Huawei MateStation B520 نام دارد. این محصول از یک کیس آماده، یک مانیتور و یک ماوس و کیبورد بی سیم تشکیل شده است.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

میت استیشن بی ۵۲۰ هوآوی با هر یک از پردازنده‌های نسل دهمی Core i7-10700 یا Core i5-10400 اینتل قابل انتخاب است و می‌تواند تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم پرسرعت ۲۹۳۳ مگاهرتزی و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD پرسرعت در کنار یک هارد دیسک ۱ ترابایتی داشته باشد.

MateStation B520 دارای شکاف حافظه، شکاف توسعه، درگاه SATA و شکاف M.2 2280 آزاد است که می‌تواند از سوی کاربر برای ارتقای آن مورد استفاده قرار بگیرد. این کیس آماده تجاری دارای درگاه‌های ارتباطی متعدد چون USB-C، USB-A، جک صدا، خروجی تصویر، درگاه شبکه کابلی و Serial port است.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

همچنین میت استیشن B520 از WIFI 6 دو بانده با پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.11 a/b/g/n/ac/ax و بلوتوث ۵.۱ نیز بهره می‌برد.

همراه با MateStation B520 یک مانیتور ۲۴ اینچی با پنل IPS و وضوح تصویر Full-HD ارائه می‌شود که برای استفاده تجاری و کاری بسیار مناسب است. MateStation B520 شامل ماوس بی سیم و کیبورد بی سیم مجهز به حسگر اثر انگشت است. بر روی این کامپیوتر آماده از قبل ویندوز ۱۰ اورجینال نصب شده است.

MateStation X و B520؛ دو کامپیوتر مُدرن هواوی برای 2021

MateStation B520 از قابلیت‌های هوشمند اختصاصی هوآوی برای تعامل با گوشی، تبلت و وسایل هوشمند نیز بهره می‌برد که انجام کارهایی چون انتقال فایل‌ها و کار با گوشی هوشمند را بسیار آسان‌تر می‌کند.

کامپیوتر تجاری MateStation B520 از تست‌های محیطی بسیار سخت گیرانه سربلند بیرون آمده است و یک گزینه قابل اتکا برای کسب و کارها و شرکت‌ها است. این محصول از روز ۱۳ سپتامبر روانه بازار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا