خودروی موفق آمریکایی و حضور یک مدل جدید در بازار جهانی (+عکس)

با این پیشرانه، فیستا طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۳۰ کیلومتر برساعت است.

موبنا؛ مازیار دانیالی فیستا محصولی است که از سال ۱۹۷۶ تا کنون روی خط تولید کمپانی فورد قرار دارد. این خودرو در کلاس های ۳ یا ۵ درب هاچ بک و همچنین ۴ درب سدان/سالون تولید شده است. ویژه بازار اروپا ۳ درب ون را نیز شامل می شود. اما اساسا نام فیستا با مدل هاچ بک آن به شهرت رسیده است.

نسل اول فیستا در فاصله سال های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳، نسل دوم ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۹، نسل سوم ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷، نسل چهارم ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۶، نسل پنجم ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۴، نسل ششم ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ و نسل هفتم ۲۰۱۷ تا کنون روی خط تولید قرار دارد. عدم وجود نظم در سال های معرفی نسل های مختلف به بازارهای هدف متفاوت این خودرو مربوط می شود. برای مثال تولید یک مدل که در سایر بازارها متوقف شده در بازار دیگه تا ۱۰ سال هم ادامه داشته است.

هفت نسل فیستا را به ترتیب در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

اکنون تصاویر مربوط به فیس لیفت ۲۰۲۲ این خودرو روی خط رسانه ها قرار گرفته که ظاهرا قرار است در ۴ تریم: معمولی، اکتیو،  اس تی و ون ارائه شود.

چراغ های اصلی با گرافیک داخلی ال ایی دیی، گریل(جلوپنجره) با طراحی جدید، جزئیات اسپرت برای تریم اس تی و بروزرسانی های داخل کابین بویژه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات کیلومتر از مهمترین تغییرات همراه با فیس لیفت هستند.

رینگ ها در حالت استاندارد ۱۷ اینچی هستند. نمونه ۱۸ اینچی در حالت آپشن ارائه می شود.

در بخش پیشرانه تریم ST از نمونه توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با ۲۰۰ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر استفاده می کند که شباهت کاملی به موتور اکوبوست پوما اس تی دارد.

با این پیشرانه، فیستا طی ۶.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز برابر با ۲۳۰ کیلومتر برساعت است.

در تریم پایه موتور ۱ لیتری اکوبوست با ۳ آپشن مختلف استفاده شده که به ترتیب شامل نمونه های ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۵ اسب بخاری می شود. پیشرانه ۳ سیلندر توربوشارژ با یک سیستم هیبرید ملایم ۴۸ ولتی هماهنگ شده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه های ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک قابل سفارش است.

تریم ST:

 تریم اکتیو:

تریم ون:

فضای کابین:

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا