شرکت جوان سوئیسی و معرفی بلوک‌های بتنی دوستدار انرژی پاک (+عکس)

انرژی والت تخمین می زند که بلوک ها ظرفیت ذخیره سازی تا ۸۰ مگاوات ساعت را دارند و می توانند به طور مداوم ۴ تا ۸ مگاوات انرژی برای ۸ تا ۱۶ ساعت ارائه کنند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – انرژی پاک، مانند انرژی خورشیدی و بادی، می تواند به برطرف شدن بحران آب و هوایی ما کمک کند، اما یک مشکل در این زمینه وجود دارد. زمانی که به عنوان مثال خورشید نمی درخشد یا باد نمی وزد چه اتفاقی رخ می دهد؟ اگر بتوانیم روشی برای ذخیره انرژی پاک بیابیم می توان بر این مشکل غلبه کرد.

در اکتبر ۲۰۱۹، یک شرکت نوپای سوئیسی به نام انرژی والت راه حلی برای ذخیره انرژی پاک در قالب بلوک های بتنی عظیم ارائه کرد. در آن زمان، سافت بانک سرمایه ای ۱۱۰ میلیون دلاری را در اختیار این شرکت قرار داده بود.

اکنون، انرژی والت با دریافت سرمایه ای ۱۰۰ میلیون دلاری بار دیگر در کانون توجه رسانه ها قرار گرفته و این به معنای آن است که فناوری این شرکت به مرحله اجرا بسیار نزدیک شده است.

فناوری معرفی شده از سوی انرژی والت ساده است. این شامل ترکیبی از بلوک های سنگین (۳۵ تن) و یک برج بلند می شود. زمانی که نیروی مازاد وجود دارد، یک جرثقیل مکانیکی از آن برای بلند کردن بلوک ها تا ارتفاع ۳۵ طبقه در هوا استفاده می کند.

این بلوک ها سپس معلق مانده تا زمانی که دوباره به نیرو نیاز باشد. در آن زمان، بلوک ها با کمک وزن خود به پایین فرستاده شده و این روند موجب کشیده شدن کابل هایی می شود که توربین ها را به حرکت درآورده و در نتیجه برق تولید می شود.

انرژی والت تخمین می زند که بلوک ها ظرفیت ذخیره سازی تا ۸۰ مگاوات ساعت را دارند و می توانند به طور مداوم ۴ تا ۸ مگاوات انرژی برای ۸ تا ۱۶ ساعت ارائه کنند.

همچنین، با استفاده از خاک و مواد زائد محلی در تولید بلوک های بتنی از پایدار بودن این مجموعه اطمینان حاصل می شود. از این طریق، انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از حمل و نقل بلوک های سنگین از مکان های دور نیز شکل نخواهد گرفت.

جهان در نقطه عطف مهمی در مسیر حرکت به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر قرار دارد و گزینه های ذخیره انرژی پاک مانند آنچه شرکت انرژی والت ارائه می کند می توانند به تسریع این روند کمک کنند.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا