سفر به دهکده ای در کره ماه! (+عکس)

این دهکده به دلیل احتمال بارش های شهابی و پرتوهای مضر خورشیدی و به دلیل عدم وجود اتمسفر روی سطح ماه در عمق ۸۰ متری زیر دالان گدازه قرار دارد و از طریق یک نورگیر به سطح ماه متصل می شود.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – طراح مهدی اقبالی املشی طرح هایی از یک دهکده آینده‌نگر روی کره ماه را با رویکرد تفریحی و پژوهشی ارائه کرده که برای دو یا سه دهه آینده برنامه ریزی شده است. این دهکده ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر در بازه های زمانی محدود را خواهد داشت. این افراد شامل پژوهشگران، گردشگران، مهندسان علوم مختلف و سایرین در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با شرایط بدنی مطلوب می شوند.

این پروژه شامل منطقه ای برای نمایش است که در آن افراد می توانند برای اهداف مختلف با هم ملاقات کرده و گرد هم جمع شوند، یک اتاق بازی واقعیت مجازی متحرک، یک باشگاه ورزشی انفرادی هوشمند با مربی مجازی خصوصی، یک رستوران که توسط ربات ها اداره می شود و دسترسی عمودی به آشپزخانه که در طبقه پایین قرار دارد و قفسه های عمودی برای کاشت گیاهان به روش هیدروپونیک (آب‌کشت) می شود.

این دهکده به دلیل احتمال بارش های شهابی و پرتوهای مضر خورشیدی و به دلیل عدم وجود اتمسفر روی سطح ماه در عمق ۸۰ متری زیر دالان گدازه قرار دارد و از طریق یک نورگیر به سطح ماه متصل می شود. به دلیل هزینه بالای انتقال مواد از زمین به ماه، ساخت و ساز این مجموعه با روش های چاپ سه بعدی با استفاده از خاک ماه و مواد موجود دیگر در آن انجام خواهد شد. در نتیجه، با توجه به مسائل مطرح شده، ایجاد دهکده ای روی ماه می تواند گامی مهم در آغاز سفرهای بین سیاره ای، استخراج منابع فرازمینی، و بهبود کیفیت زندگی نسل بعدی انسان ها باشد.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا