زمان رونمایی از EMUI 12 و سیستم عامل هارمونی ۳ هواوی مشخص شد

شرکت هواوی در خرداد ماه سال جاری از HarmonyOS 2، نسخه پایدار سیستم عامل اختصاصی خود برای ابزارهای هوشمند، رونمایی کرد. خبرهای جدید حکایت از این دارند که پس از موفقیت این پلتفرم در به دست آوردن اعتماد کاربران، هواوی نسخه بعدی آن را نیز با نام Harmony OS 3.0 به زودی معرفی کند.

موبنا – آپدیت سیستم عامل هارمونی تاکنون برای میلیون‌ها گوشی هوشمند، تبلت، نمایشگر هوشمند و دیگر ابزارها از برند هواوی ارائه شده است. هم‌اکنون بیشتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه به این پلتفرم جدید بروز شده‎اند. روندی که سریعترین رکورد نصب یک نسخه جدید در بازه‎ای کوتاه در پلتفرم هواوی را به ثبت رسانده‎اند.

با این حال، بر اساس گزارش‌های رسیده از منابع نزدیک به هواوی، این شرکت قصد دارد در کنفرانس HDC سال ۲۰۲۱ خود که از روز ۳۰اُم مهر ماه لغایت ۲ آبان برگزار می‌‌شود، از سیستم عامل هارمونی ۳ در کنار نسخه نهایی رابط کاربری EMIUI 12 رونمایی کند.

این کنفرانس خبرهای جذابی نیز برای کاربران محصولات هواوی در سرتاسر جهان خواهد داشت. به احتمال فراوان در این مراسم عرضه رسمی بروزرسانی‎ها به HarmonyOS برای کاربران غیرچینی نیز عرضه می‎شود تا دامنه محصولات بر پایه هارمونی، بسیار گسترده‎تر شود. مضاف بر این شرکت هواوی خبرهایی در مورد HMS Core 6.0 را هم در HDC امسال با مخاطبانش به اشتراک خواهد گذاشت.

باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه ۲.۱ سیستم عامل هارمونی نیز بزودی برای دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل عرضه خواهد شد و پرچم‌داران سری P50 اولین دستگاه‎هایی خواهند بود که قرار است تا انتهای ماه جاری میلادی آن را دریافت می‌کنند.

هواوی تا به امروز اطلاعات خاصی در مورد HarmonyOS 3.0 منتشر نکرده، اما وضعیت در مورد رابط کاربری EMIUI 12 متفاوت است. در حالیکه هواوی گوشی هواوی نوا ۸ که ماه گذشته به بازار کشور روسیه رسید را با این رابط کاربری عرضه نموده، رونمایی رسمی و تشریح ویژگی‎های آن در مهر ماه اتفاق خواهد افتاد.

ویژگی‌های اصلی رابط کاربری EMIUI 12

هواوی اخیراً از برخی ویژگی‌های اصلی و کلیدی رابط کاربری جدیدش پرده برداشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سادگی و روان بودن، افکت‌های انیمیشنی جذاب، امکان تنظیم دلخواه فونت و خط، پنل کنترل جدید، اعلان‌های بهبود یافته، سیستم فایل‌های یکپارچه، بروزرسانی اپلیکیشن MeeTime برای تماس ویدئویی بین پلتفرم‌های مختلف، عملکرد بهتر و امنیت بالاتر اشاره کرد.

زمان رونمایی از EMUI 12 و سیستم عامل هارمونی 3 هواوی مشخص شد

در ادامه توضیحاتی در مورد برخی از این قابلیت‌ها ارائه شده است.

رابط کاربری ساده: هواوی اهمیت خاصی برای تجربه لذت بخش کاربران قائل است و به همین دلیل، رابط کاربری EMIUI 12 را با رنگ‌های دقیق طراحی کرده تا نمایشگر از عمق تصویر بسیار مطلوبی برخوردار باشد. همچنین استفاده از تم رنگی آبی و ترکیب آن با مشکی و سفید، ظاهر مینیمالیستی خاصی به EMIUI 12 بخشیده است.

قابلیت تنظیم فونت به دلخواه: به کمک این ویژگی که توسط هواوی،Flexible Font Weight Adjustment نام گرفته، می‌توان با یک نوار لغزنده، هر فونت و ضخامتی که مد نظر باشد را برای نوشته‌های رابط کاربری خود انتخاب نمود.

ویژگی Smart Collaboration: رابط کاربری EMIUI 12 به شما اجازه می‌دهد تا تنها با چند کلیک ساده، به نمایشگر گوشی هوشمند خود از طریق تبلت یا رایانه شخصی دسترسی داشته باشید و کارهای خود را بهتر و سریع‌تر مدیریت کنید.

اپلیکیشن MeeTime: این اپلیکیشن برای برقراری تماس‌های ویدئویی با رزولوشن HD طراحی شده، اما قابلیت‌های ویژه‌تری نیز دارد؛ MeeTime به شما اجازه می‌دهد تا نمایشگر خود را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و هر زمان که خواستید، تماس‌های ویدئویی خود را بین دستگاه‌های مجهز به آن جابه‌جا کنید.

زمان رونمایی از EMUI 12 و سیستم عامل هارمونی 3 هواوی مشخص شد

از مروری بر ویژگی‌های بالا به این نتیجه می‌رسیم که هواوی تلاش کرده تا برخی از نوآوری‌های سیستم عامل هارمونی را به EMIUI 12 بیفزاید. هرچند هنوز مشخص نیست کدام گوشی‌های هواوی قادر به دریافت رابط کاربری جدید خواهند بود، پیش‌بینی می‌شود که EMIUI 12 برای کاربران جهانی محصولات هواوی که هنوز وابستگی زیادی به اندروید دارند، طراحی شده باشد.

باید از گوشی‌های سری P40 در کنار خانواده Mate 30، به عنوان گزینه‌های اصلی دریافت رابط کاربری جدید یاد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا