رابط کاربری EMUI 12 هواوی با امکانات جذاب و کاربردی معرفی شد

EMUI هواوی همواره یکی از بهترین‌ها و کامل‌ترین رابط‌های کاربری گوشی‌های هوشمند بوده است. محبوبیت این رابط کاربری سبب شده تا هواوی علی‌رغم تمرکز ویژه روی سیستم‌عامل یکپارچه هارمونی، نسخه جدید آن را با توجه ویژه به تجربیات گذشته و نگاهی جذاب به آینده طراحی و با نام EMUI 12 معرفی کند. در ادامه مطلب به توضیح ویژگی‌های بروزرسانی جدید این رابط کاربری برای گوشی‌های هواوی می‎پردازیم.

موبنا – رابط کاربری EMUI 12 هواوی با الهام گرفتن از سیستم‌عامل جدید و در حال پیشرفت HarmonyOS قصد دارد نه تنها راه محیط نرم‌افزاری EMUI را ادامه دهد، بلکه با عرضه این بروزرسانی برای گوشی‌های هواوی خارج از چین، کاربران را تا حد زیادی به شکل تجربی با محیط کاری سیستم‌عامل هارمونی آشنا کند.

در کنار بروزرسانی سیستمی و استفاده از راهکارهایی برای افزایش عملکرد دستگاه‎ها، این رابط کاربری انبوهی از تغییرات را نیز به خود دیده که در ادامه به معرفی آنها می‎پردازیم.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی با امکانات جذاب و کاربردی معرفی شد

رابط ساده، مینیمال و در عین حال واقع‌گرایانه

بنابر اعلام هواوی، رابط کاربری جدید EMUI 12 دارای طراحی مینیمال بر پایه ترکیب رنگی سفید، سیاه و آبی است که در عین سادگی دنیای دیجیتال را به زندگی واقعی کاربر پیوند می‎دهد. همچنین در این نسخه، از انیمیشن‌های جدید برای المان‌های رابط کاربری استفاده شده است. برای مثال در صفحه انتخاب زبان‌ها، هر زبان به شکل یک کره طراحی شده که با همگام‌سازی انیمیشن از چرخش اجرام آسمانی تقلید می‌کند.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی با امکانات جذاب و کاربردی معرفی شد

شخصی‌سازی فونت

EMUI 12 به کاربران اجازه می‌دهد تا نه تنها اندازه فونت، بلکه وزن (ضخیم یا نازک بودن) آن را نیز به کمک یک نوار لغزنده تنظیم کنند. به این ترتیب می‌توان دلپذیرترین تجربه بصری را انتخاب نمود. مضاف بر این افرادی که محدودیت‎های خاص مانند ضعف در بینایی رنج می‎برند نیز به کمک این قابلیت تجربه بهتری از مطالعه متون و کلمات روی نمایشگر خواهند داشت.

دسترسی آسان به کنترل پنل

با نسخه جدید EMUI ، کاربران قادر خواهند بود به آسانی از هر صفحه‌ای که روی آن قرار دارند با یک لمس و پایین کشیدن صفحه به منو کنترل پنل گوشی وارد شوند. این منوی جامع و کامل به کاربران اجازه می‌دهد پخش محتوا را کنترل کرده و به تنظیمات بلوتوث یا Wi-Fi و همچنین میانبرها یا دستگاه‌های متصل به گوشی در بخشی جدید موسوم به  Device+دسترسی پیدا کنند.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی با امکانات جذاب و کاربردی معرفی شد

Device+

Device+ ویژگی است که به مانند سیستم‌عامل هارمونی، امکان همکاری آسان بین دستگاه‌های مختلف Huawei را فراهم می‌کند. برای مثال می‎توانید با ضربه زدن روی آیکون دستگاهی که در این بخش مشاهده می‎شود (مانند (MatePad قابلیت «چند صفحه‌ای» را فعال کرده و از نمایشگر دستگاه دیگر (تبلت میت‌پد) برای برقراری تماس، ارسال پیام، مشاهده عکس‌های گوشی خود بر روی صفحه آن (تبلت) یا بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

امکان فعالیت‌های مشارکتی میان گوشی و PC نیز با رابط کاربری EMUI 12 به سطح بسیار بالاتری می‎رسد. بدین ترتیب برای ویرایش فایل‌های گوشی دیگر نیازی به اتصال به آن با کابل نخواهید داشت و به راحتی می‌توان با لمس گزینه MateBook، فایل‌ها را به لپ‌تاپ انتقال داد. در کنار این مورد امکان پخش ویدیو روی نمایشگر بزرگ PC از طریق گزینه Huawei Vision نیز میسر شده است.

به دنبال این ویژگی، اگر بخواهید در کنار تصویر، تجربه لذت‌بخش‌تری از صدا هم داشته باشید می‌توانید با ضربه زدن روی آیکون هدست، خروجی صدا را از تبلت میت‌پد یا لپ‌تاپ میت‌بوک خود به هدفون منتقل کنید.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی با امکانات جذاب و کاربردی معرفی شد

MeeTime

MeeTime برنامه تماس تصویری هواوی است که در سال گذشته میلادی به عنوان یکی از ویژگی‌های جدید رابط کاربری EMUI 10.1 معرفی شد. اکنون نسخه جدید این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌ها را به صورت یکپارچه و از طریق Huawei Vision  به رایانه شخصی منتقل کرده یا در صورت نیاز به گوشی خود بازگردند.

عملکرد سریع و پایداریبلند مدت

به گفته هواوی، رابط کاربری EMUI 12 به اندازه‌ای بهینه است که می‌توان سرعت آن را در اجرای فرامین مختلف به سرعت بارگیری صفحه وب یا اپلیکیشن‌ها به هنگام اسکرول کردن تشبیه کرد.

همچنین در خصوص عملکرد EMUI 12 در دراز مدت نیز جای نگرانی نخواهد بود و هواوی به کاربران خود این اطمینان را داده که حتی پس از مدت طولانی کار با دستگاه، زمان پاسخ‌دهی و بارگیری اپلیکیشن‌ها در آن با کندی مواجه نشده و تمامی دستورات روان و سریع اجرا خواهند شد. راهکار هواوی برای رسیدن به این عملکرد تضمین شده، استفاده بهینه از هوش مصنوعی برای بهبود کلیه فعالیت‎های دستگاه و شناسایی عادت‎های افراد در استفاده از رابط کاربری دستگاه است.

امنیت

نسخه جدید رابط کاربری گوشی‌های هواوی به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام استفاده از قابلیت Multi-screen، قفل صفحه گوشی خود را از طریق لپ‌تاپ باز کنند. علاوه بر آن با توجه به محبوبیت بالای ساعت‌های هوشمند هواوی، از این پس با رابط کاربری EMUI 12 می‌توانید اسمارت واچ خود را به عنوان یک دستگاه قابل اعتماد برای موبایل تنظیم کرد.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی با امکانات جذاب و کاربردی معرفی شد

البته موارد فوق کلیه اطلاعات و تغییرات EMUI 12 نیستند و شرکت هواوی به زودی لیستی کامل از ویژگیهای جدید و بهبودیافته آن منتشر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا