هواوی با همکاری شرکت خودروسازی BAIC اولین خودروی بنزینی و سیستم عامل هارمونی را معرفی می‌کند

موبنا – چند ماه پیش بود که هواوی به همراه گروه خودروسازی BAIC که یکی از بزرگترین هولدینگ‎‌های خودروسازی چین محسوب می‎شود از سری خودروهای ArcFox Alpha S رونمایی کرد. این خودروها با پیشرانه الکتریکی، اولین خودروهایی بودند که با همکاری دو شرکت از سیستم‎‌عامل و پلتفرم ارتباطی بر پایه هارمونی استفاده می‎کرد.

این خودرو علاوه بر سیستم‎عامل هارمونی از سیستم کنترل اتاق هواوی، تراشه پردازشی هشت هسته‎ای Kirin 990A، رادار هشت‎گانه و سیستم خودران مجهز به ۹ دوربین نیز استفاده می‎کرد که یکی از جذاب‎ترین خودروهای هوشمند چینی تولید شده تا به امروز است.

حالا و در اتفاقی جدید، هارمونی قرار است پای خود را از خودروهای الکتریکی فراتر گذاشته و به محیط خودروهای با پایه سوخت بنزینی نیز وارد شود. در همین زمینه شرکت BAIC با انتشار تیزری اعلام کرده که قصد دارد پلتفرمی کاملاً متصل، باهوش و پیشرفته را به کار گیرد که بر پایه سیستم‎های توسعه داده شده توسط هواوی کار می‎کند.

هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو و اینکه تا چه سطحی از HarmonyOS به عنوان مرکز کنترل و هدایت استفاده خواهد کرد، منتشر نشده است. انتظار داریم این خودرو در گروه میان‎رده وارد بازار شده و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ منتشر گردد.

بنابر گزارش‎های منتشر شده، دو خودروی دیگر BAIC شامل دو مدل SUV به نام‎های Beijing X5 و Beijing X7 Plus نیز قرار است در آینده‎ای نزدیک با همکاری هواوی تولید شوند. ظاهراً مدل Beijing X5 قرار است از فناوری هدایت راکب سطح L2+ نیز پشتیبانی کند که سیستمی بسیار کارآمد در شرایط مختلف محسوب می‎گردد.

نکته دیگر در مورد حضور سیستم‎عامل هارمونی در دنیای خودروها آن است که هواوی علاوه بر خودروی SERES SF5 که چند ماه پیش به صورت مستقیم تحت نظارت هواوی و یک استارت‌آپ چینی خلاق تولید شد، با بسیاری از شرکت‎های دیگر از جمله مرسدس بنز، فولکس واگن، BYD، GAC و … نیز وارد همکاری شده است.

این شرکت با ثبت رسمی پلتفرم Huawei Autoware نیز به تازگی عزم جدی خود برای ساخت سیستم‎‌های خودران را نشان داده و می‎تواند پلتفرم‎های پیشرفته‎‌ای را در این زمینه وارد بازار کند.

خروج از نسخه موبایل