چرا پیکسل‌های خود نورده (Self-Lit Pixels)‌ گزینه بهتری برای سرگرمی‌های خانگی هستند؟

طی دوره همه‌گیری کرونا، تلویزیون به بخش اصلی سرگرمی اعضای خانه بدل شده است. چه تماشای محتوای ویدیویی چه گیمینگ و تماس‌های تصویری با دوستان و خانواده همواره نیازمند یک نمایشگر عالی است و تلویزیون در هر خانه‌ای معمولاً بزرگ‌ترین نمایشگری است که می‌تواند میلیون‌ها نفر را در دوران قرنطینه به خود جذب نموده و سرگرم نماید.

از سویی دیگر با تنوع بیشتر محتوای تولیدی، بهبود سیستم‌های سرگرمی خانگی هم به امری موردتوجه برای اعضای خانه تبدیل می‌شود. عناصری همچون کیفیت تصویر می‌توانند تأثیر شگرفی بر چگونگی دیده شدن یک صحنه و میزان اثر آن بر بیننده داشته باشد.

چند سالی است که بازار سرگرمی‌های خانگی و تلویزیون‌ها به دوشاخه مهم OLED و LCD/LED تقسیم‌شده و هر یک طرفداران و رهبران خود رادارند؛ تلویزیون های  OLED که از نوآوری های یک شرکت خاص است و تکنولوژی و حتی تولید پانل‌های آن تنها در اختیار یک شرکت بوده است، توانسته به دلایل گوناگون کیفی، دیگر رقبا را پشت سر گذاشته و اکنون علاوه بر تلویزیون‌های شرکت ال‌جی که اولین و بزرگترین تولیدکننده OLED می باشند، شاهد استفاده از این تکنولوژی در ده‌ها برند بین‌المللی و منطقه‌ای دیگر هم هستیم.

اگر بخواهیم به شکل خلاصه توضیح دهیم، وقتی شما به تماشای یک فیلم با تلویزیون LED معمولی بپردازید، سیاهی تصویر آن‌قدر تیره نیست که بتواند سایه‌های دقیق و جزئیات صحنه‌های شب را آن‌گونه که باید، به نمایش بگذارد؛ زیرا تلویزیون‌های LED به‌طورمعمول امکان دستیابی به مشکی مطلق را ندارند و این باعث ایجاد سطوح تیرگی مبهم در اطراف اشیا روشن در پس زمینه تاریک می‌گردد که به اثر هاله مشهور است. اگر عدم‌تشخیص جزئیات یک نبرد حماسی شبانه در فیلم موردعلاقه‌تان شمارا کلافه کرده، شاید وقت آن رسیده که سراغ تکنولوژی OLED رفته و تلویزیونتان را ارتقا دهید.

چرا پیکسل‌های خود نورده (Self-Lit Pixels)‌ گزینه بهتری برای سرگرمی‌های خانگی هستند؟

OLED یا دیود خود نورده ارگانیک، تکنولوژی است که سیاهی کامل، رنگ‌های دقیق، زاویه دید باز‌تر و طراحی تلویزیون‌های فوق نازکی را ممکن می‌سازد که مصرف انرژی بهینه‌ای داشته و کاملاً دوستدار محیط‌زیست هستند.

پیکسل‌های پیشرفته OLED هر یک به‌تنهایی نور لازم برای خود را ساطع می‌کنند، به گونه ای که فیلم‌ها محصورکننده تر خواهند بود و در مسابقات ورزشی خودتان را در قلب استادیوم احساس می‌کنید. میلیون ها پیکسل‌ نور خود را منتشر می‌کنند و در صورت لزوم کاملاً خاموش می‌شوند. این‌گونه قادر به نمایش مشکی مطلق، بیش از یک میلیارد رنگ غنی و کنتراست بی‌نهایت هستند. ازاین‌رو ال‌جی این پیکسل‌های جادویی را خود نورده یا Self-Lit نام‌گذاری کرده است.

همان‌طور که متوجه شده‌اید، برخلاف تلویزیون‌های LED که برای نمایش تصاویر نور پس‌زمینه باید پیکسل‌ها را روشن کند، پیکسل‌های OLED هر یک خودش منبع نوری است. لذا کنتراست تصویر میان روشن‌ترین و تاریک‌ترین بخش تصویر بسیار بیشتر است. وقتی بخشی از تصویر به رنگ سیاه نیاز دارد، پیکسل‌های آن ناحیه کاملاً خاموش می‌شوند؛ اما در پنل‌های LED همیشه در پیکسل‌هایی که باید مشکی باشند، مقداری نور وجود دارد. اگرچه سعی شده با افزایش نواحی مستقل نور پس‌زمینه در این محصولات، تا حد ممکن مشکی کامل‌تری خلق شود، اما برخلاف OLED، در LED همیشه مقداری نشت نوری به نواحی تیره وجود خواهد داشت.

 

ال‌جی، رهبر بلامنازع بازار تلویزیون‌های OLED

اگر بخواهیم تنها یک دلیل برای خرید تلویزیون ال‌جی بیاوریم، این است که این شرکت اولین و بزرگترین تولیدکننده پنل‌های تلویزیون OLED در دنیا است که این تکنولوژی را در اختیار شرکت‌های بسیاری گذاشته است. البته در این میان مقایسه امکانات و قابلیت‌های پیشرفته صدا و تصویر، هوش مصنوعی و سیستم‌عامل اختصاصی تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی با دیگر رقبا، قیاس مع‌الفارق است. به‌ویژه که استفاده از پردازنده مجهز به هوش مصنوعی Alpha 9 Gen 4 داستان را به‌کلی به نفع ال‌جی تغییر داده است.

 

درباره ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و کالاهای مصرفی است که 
با نیروی کار گستره ۷۴ هزارنفری تقریباً در تمام کشورهای دنیا حضور دارد.
ال‌جی از پنج شرکت تهویه مطبوع و لوازم‌خانگی، سرگرمی‌های خانگی، ارتباطات موبایل،
 راهکارهای قطعات اتومبیل و راهکارهای تجاری تشکیل‌شده است.
 با فروش بین‌المللی ۵۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۱۹، 
ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشرو با دامنه وسیع محصولات از تلویزیون،
 ماشین لباسشویی، یخچال‌ها، دستگاه‌های تهویه مطبوع تا ابزارهای موبایل، 
دیجیتال ساینیج و قطعات اتومبیل است. ال‌جی همچنین با برند اعلای LG SIGNATURE و
 برند پیشرفته LG ThinQ شناخته می‌شود که دربرگیرنده تکنولوژی هوش مصنوعی این شرکت هستند.
 برای اخبار بیشتر درباره ال‌جی به LGnewsroom.com مراجعه کنید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

 شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا