بریج بر پایه ایمپلنت | هزینه بریج بر پایه ایمپلنت

یکی از درمان های سنتی برای جایگزین کردن دندان های از دسته رفته ، بریج دندان می باشد. در درمان بریج دندان از دندان های مجاور ناحیه بی دندانی به عنوان تکیه گاه استفاده می شود و شبه دندانی در این ناحیه ایجاد می شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بریج بر پایه ایمپلنت بپردازیم.

امروزه ایمپلنت جایگزین بریج های دندانی شده اند که دارای مزایای بسیار زیادی نسبت به بریج های سنتی هستند. در درمان ایمپلنت پایه هایی که کاملا سازگار با بدن هستند در درون استخوان فک قرار میگیرند و به آن جوش می خورند.

پس از جوش خوردن پایه به فک ، اباتمنت و روکش بر روی آن قرار می گیرد. ایمپلنت ها شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارند. از مزایای ایمپلنت های به نسبت بریج های سنتی می توان به : استحکام بالا ، ظاهر کاملا شبیه به دندان طبیعی ، جلوگیری از تحلیل استخوان و لثه اشاره کرد. حال بریج بر پایه ایمپلنت چیست؟

برای اطلاع بیشتر درباره بریج های دندان سنتی می توانید به لینک زیر مراجعه می کنید.

بریج دندان 

بریج بر پایه ایمپلنت چیست؟

در صورتی که شما دارای بی دندانی به صورت متوالی در یک ناحیه وجود داشته باشد ، می توان از درمان بریج بر پایه ایمپلنت استفاده کرد. در گذشته که برای نیروی تکیه گاه از دندان های مجاور استفاده می شد ، در این درمان نیروی تکیه گاه از پایه های ایمپلنت استفاده می شود.

برای استفاده از درمان بریج بر پایه ایمپلنت باید دارای استخوان های کافی در محل بی دندانی باشید تا بتوان پایه های ایمپلنت را در این نقطه کاشت شود. در صورتی که استخوان دارای تحلیل باشد ، قبل از انجام ایمپلنت دندان باید پیوند استخوان انجام دهید و منتظر باشید تا این پیوند استخوان به خوبی انجام شود.

قیمت بریج بر پایه ایمپلنت

هزینه بریج بر پایه ایمپلنت بسته به تعداد پایه و روکش ، کیفیت برند ایمپلنت متفاوت است و ابتدا وضعیت فک و استخوان شما باید بررسی شود تا مشخص شود شما کاندیدای مناسبی برای این درمان هستید یا خیر ؟

 

بریج بر پایه ایمپلنت | هزینه بریج بر پایه ایمپلنت

برای اطلاع بیشتر از قیمت های روز  ایمپلنت به همراه انواع برند های ایمپلنت و میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت

مزایای بریج بر پایه ایمپلنت

یکی از مهم ترین علت های محبوبیت استفاده از بریج های بر پایه ایمپلنت ، هزینه کمتر در این درمان است. اما خب چگونه با استفاده از بریج بر پایه ایمپلنت هزینه درمان کمتر می شود؟

به طور مثال شما فرض کنید که در یک ناحیه شما سه تا از دندان های خود را از دست داده باشد و بخواهید انجام ایمپلنت کنید. حال شما به کاشت سه پایه ایمپلنت و سه عدد روکش نیاز دارید اما در بریج بر پایه ایمپلنت شما نیاز به دو عدد پایه و ۳ عدد روکش دارید. طبق این مثال شما به یک عدد پایه کمتر و نیاز به کاشت یک دندان کمتر نیاز دارید.

همچنین شما وقتی می خواهید بریج بر پایه ایمپلنت را با تعداد بالا انجام دهید ، ممکن است فک شما توانایی کاشت تعداد بالای پایه را نداشته باشد و در این صورت برای شما از درمان بریج بر پایه ایمپلنت استفاده میشود.

معایب بریج بر پایه ایمپلنت

خب به طور کلی انجام ایمپلنت به طور کامل دارای استحکام بالاتری به نسبت بریج بر پایه ایمپلنت است اما به طور کلی این در درمان از نظر مراحل و روند تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. همچنین بریج بر پایه ایمپلنت به کمی مراقبت بیشتری نیاز دارد.

بریج بر پایه ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است ؟

به طور کلی پیشنهاد میشود برای اینکه بدانید دقیقا چه درمانی برای شما مناسب است به پیش یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید و تمامی سوابق درمانی خود را به او بگویید. سپس او با بررسی عکس های مخصوص ایمپلنت بهترین طرح درمان را به شما ارائه می دهد و به شما اعلام می کند که برای ایمپلنت دندان مناسب هستید یا خیر ؟ به طور کلی برای انجام بریج بر پایه ایمپلنت اگر دارای شرایط زیر باشید ، ممکن است دچار شکست درمان بشوید.

  • افرادی که دارای از دست دندان در تعداد ۳ عدد به بالا می باشند.
  • دارای بافت استخوانی مناسب می باشند.
  • دارای بیماری دیابت و پوکی استخوان ، سرطان نباشند.

بریج بر پایه ایمپلنت چگونه انجام میشود ؟

مراحل انجام بریج بر پایه ایمپلنت تفاوت چندانی با ایمپلنت های معمولی ندارد. برای انجام درمان بریج بر پایه ایمپلنت ابتدا باید به پیش یک پزشک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا ابتدا بررسی شود که استخوان فک شما توانایی قرار دادن پایه ایمپلنت دارد یا خیر ؟

 

بریج بر پایه ایمپلنت | هزینه بریج بر پایه ایمپلنت

پس از انجام معاینات توسط پزشک ، انجام جراحی ایمپلنت شما آغاز میشود. ابتدا دندانپزشک برش کوچکی بر روی لثه شما ایجاد می کند تا استخوان فک دسترسی پیدا کند. سپس با مته کوچکی سوراخی ایجاد میکند تا پایه ایمپلنت شما در این ناحیه پیچ بشود.

بعد از قرار دادن پایه های ایمپلنت ، لثه شما بخیه می شود و مدتی زمان نزدیک به حدود چند هفته زمان لازم است که این پایه های ایمپلنت به استخوان فک شما جوش بخورند. مدت زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت شما بستگی به تعداد پایه ، وضعیت استخوان و کیفیت پایه می تواند متغیر باشد.

پس از جوش خوردن پایه های ایمپلنت شما نوبت به انجام قالب گیری برای بریج بر پایه ایمپلنت شما می رسد و قالب بریج انجام شده به لابراتور ارسال میشود. بعد از آماده شدن قالب های بریج بر پایه ایمپلنت بر روی پایه های قرار داده میشود و دکتر دستورالعمل های لازم برای مراقبت های ایمپلنت را خدمت شما اعلام می کند و درمان شما به اتمام می رسد.

مراقبت های بریج از ایمپلنت

بریج های بر پایه ایمپلنت نیز مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت دارند و مراقبت های آن ها مانند دندان طبیعی ضروری و مهم است.

  • استفاده از مسواک و نخ دندان به طور منظم
  • انجام چکاپ های دوره ای از ایمپلنت
  • تغذیه های مقوی به خصوص با کلسیم بالا
  • عدم جویدن مواد غذایی بسیار سفت که ممکن است باعث شکستگی بشوند.

برای اطلاع بیشتر درباره سفید کردن دندان و بلیچینگ دندان می توانید به  لینک زیر مراجعه کنید.

هزینه بلیچینگ 

دکمه بازگشت به بالا