رزم حسینی و دلبستگی های خاص!

دولت دوازدهم در شرایطی به پایان رسید که به گواه فعالان حوزه صنعت و تجارت، وزارت صمت یکی از تاریک ترین دوران خود را سپری کرد و وزیری که بر مسند آن تکیه زده، به جای ساماندهی امور اقتصادی مردم تنها دغدغه اش، دلبستگی های خاص خود و تغییر معاونان این وزارتخانه بوده است.

موبنا – دوران وزارت علیرضا رزم حسینی به گواه فعالان حوزه صنعت و تجارت را شاید بتوان از تاریک ترین دوران وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مهمترین نهاد متولی اقتصاد در کشور دانست.
دورانی که در آن مردم با مشکلات متعددی مانند افزایش سرسام آور قیمت ها کالاها و اجناس مواجه بودند، مواردی مانند گرانی انواع کالاهای معیشتی، خودرو، نابسامانی در تامین نهاده های دامی، همچنین سایر بخش ها مانند فولاد و بسیاری موارد دیگر که هیچکدام دغدغه وزیر نبود. البته باید گفت در این میان تنها دغدغه رزم حسینی و دلبستگی های خاص وی تغییر معاونان وزارتخانه مذکور و مدیران شرکت های بزرگ بود، آن هم با اهدافی که خود مدنظر داشت!
اکنون نیز که دولت دوازدهم به پایان رسیده و انتظار عمومی از دولت مردمی و انقلابی این است که با معرفی اعضای کابینه فردی توانمند سکان هدایت این وزارتخانه را در دست گیرد، ولی جای تعجب و پرسش دارد که همچنان رزم حسینی و عواملش در تلاش هستند تا نفرات خود را در مسئولیت های مختلف و مهم جایگزین کنند.
آنچه که این شائبه را رقم زده است که تغییرات در شرکت های انتقال آب خلیج فارس، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، شرکت های تابعه فولاد مبارکه، سنگان و … در راستای تامین برخی امور و منافع وی در روزهای پایانی دوران وزارتش است . ضمن اینکه باید گفت، وی تلاش های بسیاری کرده تا با پیشنهادات مختلف در راستای جلب نظر نمایندگان زمینه ابقای خود و عدم اعطای رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت مردمی را فراهم آورد. با این وجود عملکرد نامطلوب وی به عنوان وزیری پرخاشگر و هیجانی به گونه ای است که امکان هرگونه حمایتی از وی را ناممکن ساخته است.
براین اساس امید می رود، دولت جدید و دستگاه های نظارتی با دقت بیشتر این موضوعات را رصد کرده تا هرگونه سوء استفاده و تلاش وی و دیگر افراد منتسب به رزم حسینی در بازه زمانی باقیمانده تا پایان مسئولیتش محقق نشود.

 منبع: نقد دولت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا