تمارض صهیونیستی پس از رسوایی جاسوسی پگاسوس

از سال ۲۰۱۶ به این سو بار‌ها اخباری درباره قربانی شدن مخالفان دولت‌ها توسط پگاسوس منتشر شده، اما گزارش جامع رسانه‌ها در اواخر تیرماه فاش کرد که رژیم صهیونیستی مجوز فروش این نرم‌افزار به برخی دولت‌ها را صادرکرده تا علیه روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق‌ بشری و نیز سیاسیون مخالف به کار گیرند.

موبنا – ضرباتی که نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» به روزنامه‌نگاران زد باعث شد تا بیش از ۸۰ روزنامه‌نگار در ۱۷ سازمان رسانه‌ای در ۱۰ کشور علیه فراورده شرکت صهیونیستی «ان. اس. او» (NSO Group Technologies) دست به افشاگری بزنند.

هر چند از سال ۲۰۱۶ به این سو بار‌ها اخباری درباره قربانی شدن مخالفان دولت‌ها توسط پگاسوس منتشر شده، اما گزارش جامع رسانه‌ها در اواخر تیرماه فاش کرد که رژیم صهیونیستی مجوز فروش این نرم‌افزار به برخی دولت‌ها را صادرکرده تا علیه روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق‌ بشری و نیز سیاسیون مخالف به کار گیرند.

در این میان، جاسوسی از رئیس‌جمهور فرانسه نیز توسط پگاسوس خبرساز و مکرون خواستار ادای توضیح مقامات تل‌آویو شد.

از سوی دیگر در میان برخی کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، مکزیک و … که از اسرائیل پگاسوس دریافت کرده‌اند، دولت‌هایی، چون مجارستان و هند با جنجالی سیاسی روبرو شده‌اند و در تظاهرات معترضان مطالبه استعفای این دولت‌ها مطرح شده است.

پس از این افشاگری رسانه‌ای، افکار عمومی علیه صهیونیست‌ها در کشور‌های مختلف برانگیخته شده است. در این فضا خبر حمله سایبری به نهاد‌های حکومتی و نظامی و نیز بخش خصوصی رژیم صهیونیستی منتشر شد تا شاید اسرائیل را از نقش قاتل سایبری وارد نقش قربانی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا