ریزر یک انتخاب حرفه‌ای برای گیمرهای حرفه‌ای

با گسترش صنعت گیمینگ، افراد و شرکت‌های زیادی در حال سرمایه گذاری روی کنسول‌ها یا رایانه‌های شخصی هستند تا بتوانند جایگاهی را در بازار این نوع محصولات از آن خود نمایند.

بعضی از شرکت‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و علاوه بر رایانه‌ها و کنسول‌ها، در لوازم جانبی مرتبط همچون هدست، دوربین و… نیز سرمایه‌گذاری کرده و توانسته‌اند جایگاه مناسبی را در این زمینه از آن خود کنند. ریزر از جمله این شرکت‌ها است که در تولید و فروش سخت‌افزار بازی‌های رایانه‌ای و لوازم الکترونیکی به شهرت جهانی رسیده است. بدون شک هر چه کیفیت محصولات بالاتر می‌رود قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. با این حال اگر این نوشته علاقه شما را نسبت به محصولات ریزر جلب کرده است، می‌توانید با خرید اقساطی به صورت آنلاین یا حضوری، نسبت به خرید آن اقدام کنید. اگر آشنایی شما با این برند محبوب چندان زیاد نیست از شما دعوت می‌کنیم با دنبال کردن این مقاله با این برند و برخی از محصولات آن آشنا شوید.

 

نگاهی به تاریخچه ریزر و فعالیت‌های آن

ریزر Razer در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در ارواین (کالیفرنیا) و سنگاپور است. این شرکت دارای ۱۷ دفتر در سراسر جهان است و به عنوان برترین برند گیمرها در ایالات متحده، اروپا و چین شناخته می‌شود. ریزر در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ هم پذیرفته شده است.

مدیر عامل و مؤسسان اولیه شرکت ریزر، مین-لیانگ تان و رابرت کرافک است. مین لیانگ تان در باب موفقیت این شرکت آن را مدیون نیروهای کارآمد دانسته و گفته است اساساً ما به دنبال افرادی هستیم که در زمینه کاری خود بهترین هستند – خواه طراحی، خواه مهندسی و غیره.”

 

تولیدات ریزر و جایگاه آن

ریزر بخاطر تجهیزات گیمینگ باکیفیت همچون کنترلرها، عینک‌های سه بعدی، هدست‌ها، صفحه کلیدهای بازی، موس‌ها و تعداد زیادی لوازم جانبی دیگر معروف است.ریزر همچنین انواع متنوعی از نمایشگرها، وب‌کم‌ها، لپ‌تاپ، کارت گرافیک و حتی گوشی‌های گیمینگ را تولید می‌کند. البته تولیدات ریزر تنها به سخت‌افزارها محدود نیست، ریزر پلتفرم نرم افزاری، با میلیون‌ها کاربر از هزاران دستگاه و صدها بازی و برنامه پشتیبانی می‌کند و با تأسیس پلتفرمی مجازی، وارد رقابت در این عرصه هم شده است.

این شرکت ابتدا در زمینه محصولات جانبی گیمینگ فعالیت داشت؛ اما بعد از موفقیت در این زمینه، اولین لپ‌تاپ خود با نام ریزر بلید را نیز در سال ۲۰۱۲ روانه بازار کرد. ریزر در این زمینه هم به موفقیت چشمگیری رسید و لپ‌تاپ ریزر بلید با دریافت لقب باریک‌ترین لپ‌تاپ تولید شده در آن دوره، باعث شگفتی بسیاری از کاربران شد.

به طور کلی ریزر با اختصاص ۳۰ درصد از تجهیزات و لوازم جانبی جهان به خود، جایگاه شناخته شده‌ای در این زمینه یافته است. یکی از دلایل محبوبیت این برند، خلاقیت آن در تولید محصولات گیمینگ است. چنانچه اولین موس بی‌سیم توسط این شرکت روانه بازار شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ نیز با شرکت مایکروسافت به همکاری پرداخت و توانست یک سخت‌افزار گیمینگ مشترک را با عنوان Microsoft Habu از آن خود کند. حال که با پیشینه این برند آشنا شدید، بد نیست با چند محصول خوب این شرکت هم آشنا شوید.

 

آشنایی با چند محصول خوب از برند ریزر

 

کیبورد گیمینگ 

در میان کیبوردهای ارائه شده ریزر، از کیبورد CYNOSA CHROMA MULTI-COLOR، می‌توان به عنوان یک کیبورد عالی نام برد. CYNOSA CHROMA MULTI-COLOR یک کیبورد اختصاصی برای گیمینگ با ۱۰۴ دکمه است که از امکاناتی چون چراغ پس‌زمینه صفحه کلید و رابط USB برخوردار است. مقاومت بالای این کیبورد در برابر مایعات و نیز پشتیبانی آن از رنگ‌های مختلف، محبوبیت زیادی برای آن ایجاد کرده است.

 

هدست‌های گیمینگ

هدست KRAKEN X یک هدست بسیار خوب از ریزر است که با قابلیت‌های فراوان در ردیف بهترین هدست‌ها قرار دارد. این هدست با وزن کم، کیفیت صدای بالا، میکروفون و کلید مدیریت میزان صدا، قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است. ضمن آنکه قیمت آن هم بسیار مناسب است.

 

ماوس‌های گیمینگ

در میان ماوس‌های تولیدی ریزر، انواع مختلفی از ماوس‌های قدرتمند وجود دارد که ماوس گیمینگ Naga Trinity از جمله آنهاست.  Naga Trinity، یک ماوس با اتصال سیم با ۱۹ کلید است که نوع پورت آن USB می‌باشد. محدوده دقت این ماوس بیشتر از ۳۲۰۰ است و از این رو بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به آن به عنوان یک گزینه مناسب نگاه می‌کنند. همچنین از دیگر قابلیت‌های دیگر این ماوس می‌توان به سازگاری آن با تمام سیستم‌عامل‌ها و وزن بسیار کم آن اشاره کرد.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ

لپ‌تاپ‌های گیمینگ از دیگر محصولات خوب ریزر است که برخی از آنها همچون ریزر بلید پرو ۱۷، ریزر بلید ۱۵ و ریزر بلید استلث ۱۳، از برندهای بسیار محبوب آن هستند. به عنوان نمونه برخی از قابلیت‌های لپ تاپ ریزر بلید ۱۵، عبارت است از: رم ۱۶ گیگابایت، طرفیت حافظه داخلی ۱ ترابایت، سازنده پردازنده گرافیکی:NVIDIA، سری پردازنده Core i7، صفحه نمایش مات، صفحه نمایش لمسی، پورت HDMI، سیستم عامل Microsoft Windows 10 و گرافیک قدرتمند RTX2080 SUPER این ویژگی‌ها باعث شده است تا لپ‌تاپ ریزر بلید ۱۵، در زمره لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سطوح حرفه‌ای باشد.

گوشی‌های گیمینگ ریزر فون ۲

ریزر فون ۲، در سال ۲۰۱۸ عرضه شد و از اولین گوشی‌های عرضه شده این شرکت است. برخی از قابلیت‌های خوب این محصول می‌تواند قدرت و خلاقیت  ریزر در تولید گوشی‌های گیمینگ را به نمایش بگذارد. از جمله بهره‌مندی از: اندروید ۸.۱، پردازنده مرکزی ۸ هسته‌‌ای، حافظه ۶۴ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، شبکه بی‌سیم، GPS، بدنه آلومینیومی و وزن بسیار کم آن. این گوشی مخصوص گیمینگ است و در نوع خود یک نوع‌آوری در زمینه گیمینگ محسوب می‌شود.

این نوشته با هدف معرفی برند ریزر، چند محصول مختلف و خوب این شرکت را نیز معرفی کرد تا راهنمای کلی برای آشنایی شما با این برند باشد. محصولات ریزر، همانطور که گفته شد تنوع زیادی دارد و بسیاری از محصولات آن از ویژگی‌های منحصر برخوردار هستند. البته است توجه داشته باشید که در میان محصولات معرفی شده برخی از نمونه‌های این برند است و شما می‌توانید نمونه‌های بسیار بالاتر و بهتر را نیز بیابید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا