میتسوبیشی الکتریک و نمایشگر ۲ حالته برای سیستم سرگرمی خودرو (+فیلم و عکس)

اطلاعات تکمیلی در رابطه با این نمایشگر و فناوری های مرتبط آن بزودی توسط کمپانی ژاپنی منتشر خواهد شد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – در دورانی قرار داریم که استفاده از نمایشگرهای دیجیتال بزرگ در کنسول خودروها به عنوان دسترسی فناورانه به سیستم سرگرمی کاملا عادی شده و اگر در وسیله نقلیه چنین امکانی وجود نداشته باشد آنرا قدیمی و غیر فناورانه می دانیم.

در این میان کمپانی های شاخصی مانند مرسدس بنز سعی بر توسعه استفاده از نمایشگرهای دیجیتال دارند. برای مثال در EQS مرسدس از فناوری ام باکس هایپراسکرین استفاده شده که نمایی از رویکرد آینده نمایشگر داخل کابین وسایل نقلیه سطح بالا را ارائه می دهد.

اما یک نکته جالب در طراحی کنسول اصلی به نحوه قرارگیری نمایشگر یا نمایشگرها مربوط می شود که این جانمایی بصورت عمودی باشد یا افقی! همانطور که از نزدیک یا در تصاویر محصولات خودرویی مشاهده کرده اید برخی از تولیدکنندگان، نمایشگر سیستم سرگرمی را عمودی و برخی دیگر افقی نصب می کنند. در این میان اگر نوع طراحی حالت قرارگیری نمایشگر مورد نظر مشتری نباشد تنها راهکار ممکن تغییر برند خودرو است که چالش های خاص خود را نیز برای خریدار به همراه دارد.

برای حل این مساله کمپانی ژاپنی میتسوبیشی الکتریک نسل جدیدی ازمجموعه نمایشگر، دوربین و سنسورها را پیشنهاد می دهد که نمایشگر مجموعه حالت چرخان داشته و می توان بصورت افقی یا عمودی مورد استفاده قرار دارد. نمونه ای از این نمایشگر در اکورا ام دی اکس ۲۰۲۲ تست شده که در ادامه فیلم مرتبط را مشاهده می کنید.

 

 

 

اکورا MDX مدل ۲۰۲۲ نسخه استاندارد

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا