کسب جایزه ارزشمند نوآوری فنی توسط تلویزیون mini LED پیشرفته هواوی Smart Screen V75 Super

شرکت هواوی در آخرین رویداد معرفی محصولات خود از دو تلویزیون جدید سری Smart Screen رونمایی کرد که مدل V75 Super برای اولین بار در رده محصولات شرکت با فناوری جدید mini LED طراحی و ساخته شده است. این تلویزیون در بررسی‎های تخصصی انجمن صنعت ویدئو الکترونیک چینی موفق به کسب جایزه ارزشمند «نوآوری فنی» شده که نشان دهنده کیفیت بالای محصول طراحی شده توسط مهندسان هواوی است.

موبنا – ورود هواوی به صنعت تلویزیون‎های هوشمند از سال گذشته همواره با نوآوری و خلاقیت‌‎هایی همراه بوده که با توجه به نیاز بازار به استفاده از تلویزیون به عنوان یک دستگاه چندرسانه‎ای را به خوبی محقق کرده است.

بنابر اعلام رسانه‎های چینی، تلویزیون هوشمند هواوی Smart Screen V75 Super با توجه به نوآوری‌های جالب توجهی که در بخش نمایشگرهای mini LED ایجاد کرده موفق به کسب جایزه Technical Innovation Award از سوی انجمن صنعت ویدئو الکترونیک چینی در نمایشگاه UDE 2021 International Consumer Electronics شده است.

در توضیح منتشر شده از سوی این انجمن علت اختصاص جایزه نوآوری فنی به تلویزیون جدید هواوی، استفاده از بیش از ۴۰ هزار mini LED اعلام شده که منجر به بهبود قابل توجه کیفیت در نمایش محتوای ویدئویی شده است. نکته قابل توجه دیگر ارتقای گستره زاویه دید و راحتی در استفاده از این تلویزیون نسبت به نمایشگرهای بر پایه LCD است که به کاربر حس تماشای یک محتوای واقعی‎ و جذاب‎تر را به راحتی منتقل می‎کند.

در مقام مقایسه با نمایشگرهای OLED، تلویزیون‎های mini LED به مهندسان و طراحان اجازه کنترل بیشتر و دقیق‎تری بر روی کنتراست ناحیه‎ای و قابلیت local dimming می‎دهند. این تلویزیون‎ها در عین حال توانایی بیشتری در مدیریت مصرف انرژی داشته و در کنار آن موجب بهبود روشنایی صفحه و افزایش قابل توجه عمق مشکی تصویر می‎شوند.

کسب جایزه ارزشمند نوآوری فنی توسط تلویزیون mini LED پیشرفته هواوی Smart Screen V75 Super

ویژگیهای فنی تلویزیون Smart Screen V75 Super هواوی

تلویزیون اسمارت اسکرین وی ۷۵ سوپر را می‎توان اولین تلویزیون هوشمند هواوی بر پایه پنل mini LED دانست. این تلویزیون ۷۵ اینچی با پشتیبانی نود و هفت درصدی از فضای رنگ DCI-P3 از مجموع ۴۶،۰۸۰ عدد mini LED ساخته شده است.

طبق اعلام هواوی، ابعاد هر کدام از LEDهای مورد استفاده در این تلویزیون ۱۲۰ برابر کوچکتر از LEDهای معمولی است. با توجه به ابعاد این mini LEDها که از نمونه‎های ساخت دیگر تولیدکنندگان در بازار نیز کوچکتر هستند، هواوی از آنها به عنوان Super mini LED یاد کرده است. این mini LEDهای بسیار کوچک موجب می‎شوند بتوان تصاویر زنده‎تر و با جذابیت و دقت بسیار بالا را به نمایش گذاشت.

همچنین این تلویزیون‎ قابلیت ارائه روشنایی زمینه بسیار بالایی تا ۳۰۰۰ نیت را دارند. قابلیت دیگر این تلویزیون‎ها ارائه استانداردهای HDR Vivid است که با استفاده از فناوری کوانتوم دات، پوشش فضای رنگ فوق‌العاده‌ای را در این تلویزیون ها ایجاد می‌کند. نرخ بروزرسانی تصویر نیز ۱۲۰ هرتز خواهد بود و به کاربر اجازه می‌دهد از این تلویزیون برای امور مختلفی مانند بازی با کنسول‌های بازی نسل جدید نیز استفاده نمود.

کسب جایزه ارزشمند نوآوری فنی توسط تلویزیون mini LED پیشرفته هواوی Smart Screen V75 Super

همچنین هواوی یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی را نیز با مکانیزیم متحرک در بالای پنل قرار داده که به هنگام نیاز از جای خود خارج شده و به کاربر امکان برقراری ارتباط تصویری با مخاطبان را می‌دهد.

همکاری با برند معتبر Devialet برای ساخت سیستم صوتی ۲۰ پارچه این دستگاه نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب آن است. این سیستم ۶ خروجی در هر یک از دو سمت راست و چپ، ۴ واحد برای صدای مرکز، ۴ واحد برای صدای Surround و ۶ واحد ساب ووفر را برای تجربه یک صدای بی‌نظیر در اختیار کاربر می‌گذارد.

تکمیل کننده پازل مشخصات این تلویزیون، استفاده از سیستم‌عامل هارمونی ۲.۰ است که به کاربر اجازه می‎‌دهد Smart Screen V75 Super را به یک مدیاسنتر عالی با انبوهی از قابلیت‌های نرم‌افزار و بر پایه وب تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا