۶ کتاب معروف درباره عشق که هر شخص باید یکبار در زندگی بخواند

اغلب ما علاقه زیادی به فیلم‌های عاشقانه و تماشا کردن آنها داریم. موضوعات عاشقانه، روابط دو نفر، دعوا و چالش‌های مختلف در این موضوعات برای همه ما بسیار جذاب هستند.

کتاب‌های عاشقانه هم می‌توانند به همین میزان برای مخاطبان خود جذاب باشند و گاهی اوقات جذابیت آنها به حدی است که از روی آنها فیلم‌هایی هم ساخته می‌شود. در ادامه به معرفی چند کتاب عاشقانه می‌پردازیم که هر فردی باید در زندگی خود آنها را یک بار بخواند. پس با ما همراه باشید.

۱. دختری که رهایش کردی

کتاب دختری که رهایش کردی داستان دو زن با برخی ویژگی‌های مشابه است که یکی از آنها با نام “سوفی” در زمان اشغال فرانسه توسط نازی‌ها مجبور است از خانواده خود در برابر آنها محافظت کند. زن دیگر با نام “لیو” در لندن زندگی می‌کند و شوهر او قبل از فوت به وی یک تابلو نقاشی هدیه می‌دهد که نمایی از یک زن است و مربوط به قرن قبلی می‌شود. این تابلو نقاشی نقطه مورد توجه این کتاب است که زندگی این دو نفر را به هم گره می‌زند.

رمان دختری که رهایش کردی که نسخه صوتی هم دارد، گزینه خوبی برای آن دسته از افرادی است که فرصت کافی برای به دست گرفتن کتاب و خواندن یک رمان نسبتا طولانی را ندارند و ترجیح می‌دهند از دانلود کتاب صوتی استفاده کنند. بنابراین اگر شما هم به داستان‌های عاشقانه با حال و هوای جنگی علاقه دارید، این کتاب فضای متفاوتی را در این زمینه برایتان بازگو خواهد کرد. جذابیت این کتاب در برخی از قسمت‌ها به دلیل حس معمایی آن و در جاهای دیگر به دلیل موضوع عاشقانه آن است که شما را با خود همراه می‌کند. نویسنده این کتاب جوجو مویز است که تمامی کتاب‌هایی که تاکنون نوشته با استقبال بسیاری روبرو شده است. بسیاری از فیلم سازان از کتاب‌های این نویسنده معروف فیلم‌هایی ساخته‌اند.

۲. آنا کارنینا

6 کتاب معروف درباره عشق که هر شخص باید یکبار در زندگی بخواند
کتاب آنا کارنینا

لئو تولستوی در کتاب آنا کارنینا می‌کوشد تا نشان دهد جستجوی عشق باید در مسیری درست اتفاق بیافتد. در این کتاب آنا از زندگی در جمع اعیان روسیه راضی نیست و دل به فردی به نام وروسکی می‌دهد. او با این انتخاب غلط نمی‌تواند کنار بیاید و دچار چالش‌هایی می‌شود.

برخی از منتقدان این کتاب را بهترین رمان تاریخ دانسته‌اند و یا آنکه آن را در لیست ده رمان برتر در طول تاریخ قرار می‌دهند. در این کتاب شرح حال روابط میان خانواده‌های روسی نیز در قرن نوزدهم روایت می‌شود که در نوع خواندنی است.

۳. هنر عشق ورزیدن

کتاب هنر عشق ورزیدن کتابی است که نویسنده در آن سعی دارد تا ثابت کند که عشق احساسی نیست که هر کسی در مرحله بلوغ بتواند به آسانی به آن دچار شود. در واقع با توجه به پیش گفتار اریک فروم نویسنده کتاب، این کتاب دستور العملی ساده برای عشق ورزیدن نیست و در آن این حس به عنوان یک هنر معرفی شده است. شما می‌توانید کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن را دانلود کرده و آن را در موقعیت‌های مختلف گوش دهید. اریک فروم در هنر عشق ورزیدن معتقد است که هر تلاشی برای عشق ورزیدن محکوم به شکست است، مگر آنکه فرد بکوشد تا شخصیت خود را تکمیل کند و جهت بینی سازنده‌ای داشته باشد.

اریک فروم نویسنده‌ای است که در آثار خود از مفاهیم فلسفی و جامعه شناختی بسیاری استفاده می‌کند و آن را از منظر روانکاوانه نیز بررسی می‌کند. این نویسنده پر طرفدار سعی می‌کند تا از دیدگاه‌های جدید به زندگی فردی و اجتماعی انسان نگاه کند. او حتی به جنبه‌های ویرانگر زندگی مدرن نیز در آثار خود می‌پردازد.

۴. در جستجوی زمان از دست رفته

6 کتاب معروف درباره عشق که هر شخص باید یکبار در زندگی بخواند
رمان در جستجوی زمان از دست رفته

در این رمان که هفت جلدی است داستان دلداگی شارل سوان به اودت روایت می‌شود. شارل در این داستان برای نشان دادن عشق خود به معشوق بی‌وفایش ساعت‌ها زیر پنجره خانه اودت می‌ایستد. در جلد دوم نیز ماجراهای عاشقانه دختر شارل روایت می‌شود که بعد از کلی ماجرا به جلد پنجم می‌رسد. این کتاب از مارسل پروست در ارتباط با حسادت‌های عشاق هم توضیحات جالبی دارد. در جستجوی زمان از دست رفته یکی از بهترین و معروف‌‍ترین کتاب‌های عاشقانه‌ای است که می‌توانید خود را به خواندن آن دعوت کنید.

۵. در ستایش عشق

آلن بدیو نویسنده کتاب در ستایش عشق دفاعی صریح و سرسختانه از دیدگاه‌های فلاسفه بزرگ از عشق می‌کند. نوشتار این کتاب متنی بسیار گیرا دارد و به لحاظ فلسفی نیز بسیار جذاب و قابل استناد است. او در این کتاب معتقد است که عشق به درک حقیقت کمک قابل توجهی می‌کند و خود عشق حقیقتی است که با دنیایی از چالش‌ها همراه است. مخاطب کتاب با خواندن ابتدای کتاب به خواندن ادامه کتاب ترغیب می‌شود و بعید است بتواند به راحتی کتاب را زمین بگذارد.

۶. غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب نوشته جین آستین نه تنها یکی از بهترین کتاب‌های عاشقانه است بلکه آن را دهمین کتاب برتر دنیا می‌دانند. جین آستین نویسنده این کتاب تنها ۲۱ سال سن داشته که این اثر بزرگ ادبی را پدید آورد. البته باید بدانید که این کتاب به مدت ۱۷ سال هم توسط هیچ ناشری برای چاپ پذیرفته نشد.

داستان این کتاب در ارتباط با زندگی آقا و خانم بنت و پنج دختر مجرد آنها در قرن نوزدهم است که بعد از آمدن دو نجیب زاده در همسایگی آنها زندگی‌شان متحول می‌شود. مرد ثروتمند و موجهی با نام بینگلی و دوست ثروتمند او آقای دارسی این افراد هستند. آقای بینگلی فردی اجتماعی و خوش مشرب است و به زودی جای خود را در میان خانواده آقای بنت باز می‌کند. او به سرعت به جین دختر آنها علاقمند می‌شود و همه از این رابطه عاطفی باخبر می‌شوند. این رمان به خوبی رابطه عشق و ثروت را نشان می‌دهد و آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کند. دیدن فیلم غرور و تعصب هم در کنار خواندن کتاب آن خالی از لطف نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا